A Financial Times az év végén számolt be a Meta tervéről, melynek értelmében az MI-technológiák széles körű bevezetése során mesterséges intelligenciával generált karakterekkel árasztanák el a Facebookot, így erősítve az elköteleződést (engagement) az egyre nehezebb helyzetben lévő közösségi platformon. Bár az emberszerű kommunikációt imitáló robotok több csatornán, köztük a Meta Instagramján is hosszú ideje jelen vannak, a társaság illetékes alelnöke kifejtette a lapnak, hogy a felhasználóként viselkedő MI-k idővel valóban megjelennek majd a Meta felületein, nagyjából ugyanúgy, mint a most használt fiókok.
Ez azt jelenti, hogy a robotokat profilképekkel, sőt életrajzokkal látják el, emellett képesek lesznek tartalmat generálni és megosztani a közösségi térben. Bár az nem világos, hogy a tervet milyen ütemben valósítanák meg, a cikkből kiderül, hogy már eddig is több százezer ilyen karaktert hoztak létre az oldalon – bár a legtöbbet egyelőre nem szabadították rá a nagyközönségre. És ezt valószínűleg jól is tették: a Futourism összeállítása például bemutatja, hogy a netezők finoman szólva sincsenek oda az ötletért, amit csalásnak, a Facebookot tömött sorokban elhagyó felhasználók mesterséges pótlásának tartanak.
Nem azért járnak oda, hogy robotokkal dumcsizzanak
A Reddit r/futurology alfórumáról (szubreddit) idézett kommentárok többek között felvetik, hogy ha az MI-robotok célja az emberszerű viselkedés, akkor a Facebook hirdetői sem feltétlenül lesznek képesek különbséget tenni köztük és a valódi felhasználók között. Mivel pedig a közösségi hálózat mára teljesen átalakult egy bevételtermelő gépezetté, amelynek a reklám minden téren meghatározza a működését, minimum ellentmondásosnak tűnik a hirdetők robotokkal való kiszolgálása. Különösen, hogy az MI-perszónák áradata minden bizonnyal felgyorsítaná a valódi felhasználók kivonulását is a Facebookról.
Ha az automatizált ajánlási rendszereknek hála már most is nehéz dolog a tényleges kapcsolatok követése, akkor a milliónyi fiktív felhasználó megjelenésével ez még nehezebbé válhat. Természetesen bárkinek joga van koccolni a hálózatból, de az idézett vélemények szerint nem mindenki lesz képes különbséget tenni. Még akkor sem, ha az elérhető MI-profilok egyelőre inkább csak karikatúrák, amelyek sokszor semmivel sem jobbak a közösségi csatornákat szennyező MI-spamtől: ahogy a 404 Media riportjából is kiderül, elég nyomasztó tud lenni MI-vel generált valótlanságok és valódinak szánt fotók folyamatos megosztása.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak