Az állomások helye mellett az is látható lesz az alkalmazásban, hogy aktuálisan van-e szabad hely az elektromos autók töltéséhez. A nagy dobás ezzel együtt a foglalási rendszer lenne.

Az elektromobilitás terjedésének egyik fontos akadálya a töltést segítő infrastruktúra esetlegessége, vagyis a felhasználók félelme attól az egyelőre nem életszerűtlen jelenségtől, hogy leendő elektromos autójukból anélkül fogy majd el a delej, hogy esélyük lenne elérni egy közelben lévő töltési pontot. Így az is világos, hogy az aggályok eloszlatásához nagyban hozzájárulhat, ha a világ legnagyobb és legnépszerűbb térképszolgáltatása alapfunkcióként kínálja jelöli meg a közelben lévő töltőket, tekintet nélkül arra, hogy az ember milyen meghajtású járművel közlekedik éppen.

A Google még tavaly októberben jelentette be, hogy a Maps (Google Térkép) világszerte jelölni fogja a megfelelő szolgáltatók által üzemeltetett töltőállomásokat, így a Tesla vagy a Chargepoint egységeit, és néhány helyen a lokális alternatívákat is felteszi melléjük, mint amilyen az amerikai SemaConnect vagy EVgo, illetve az Egyesült Királyságban működő Chargemaster. A hasznos adatokat  tulajdonképpen minden, a lényeget érintő keresőkifejezéssel elő lehet csalni a Google térképein – kezdetben csak a mobil alkalmazásban, de azóta már a desktop változatban is.

Az időpontra érkezés egyelőre utópia

A Maps a már megszokott módon nem csak az állomások helyét jelöli, de járulékos információval is ellátja a sofőröket. Így elvileg megmutatja, hogy a töltők milyen portokat használnak, milyen teljesítménnyel töltik a járműveket, lehetőséget ad a felhasználói értékelések átfutására, sőt a fényképek mellett azt is jelzi, hogy fizikailag melyik üzleti egység ad helyet a keresett szolgáltatásnak. Egy dologra azonban (eddig) nem volt képes: nem listázta, hogy a tötési pontoknak milyen a foglaltsága, márpedig a sok eszkimó és kevés fóka esetében ezt ugyanilyen fontos lenne tudni.

Egy-egy állomáson ugyanis könnyű azzal szembesülni, hogy a várakozás nem csak percekig, de akár órákig tarthat – feltéve, hogy a töltőknek otthont adó létesítmények éppen nyitva vannak. A Google szerdai bejelentése szerint azonban erre a problémára is lesz megoldás: a Chargemaster, az EVgo és a SemaConnect, utóbb pedig a Chargepoint állomásai mellett már jelzik a foglaltságot is, részletezve, hogy a rendelkezésre álló töltők közül éppen hányat lehet igénybe venni (például 1/2). Az adatok eszerint már mobil és desktop képernyőkön, illetve a Google Maps for Android Auto alatt is megjeleníthetők.

forrás: www.blog.google


A minden számítást keresztülhúzó várakozásra természetesen az lenne a legjobb megoldás, ha a töltőállomások szaporodása mellett időpontot is lehetne foglalni, hiszen hiába tudja valaki, hogy a tőle néhány kilométerre lévő port éppen szabad, ha odaérve azzal szembesül, hogy valaki néhány másodperccel megelőzte. Az elektromos rollerekben utazó Lime éppen néhány napja jelentette be egy hasonló szolgáltatás pilotját: a társaság legkevesebb 15 perccel az érkezés előtt lehetőséget ad majd a járművek lefoglalására.

Ennek a kivitelezése nyilván sokkal összetettebb problémát jelent az elektromos autók töltésében, de a kommentárok szerint mindenképpen meg kell majd oldani, hogy ne a hektikus kiszolgáló infrastruktúra riasszon el bárkit az elektromos járművek megvásárlásától. Más kérdés, hogy globálisan még a Google fenti projektje is inkább pilotnak tekinthető, hiszen az elektromoblitás adaptációja nem csak az amerikai vagy brit piacon múlik – nálunk például még mindig az az "önbevallásos" rendszer működik a töltőknél is, ami sok más szolgáltatással kapcsolatban, vagyis egy Google Maps keresés legfeljebb tájékoztató jelleggel mutatja meg a közelben lévő összes  néhány töltési lehetőséget a tágabb környezetünkben.

Közösség & HR

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.