A német autóipari óriás teljes globális tevékenységét lefedné az új IT-platform, amely a valós idejű adatok gyűjtése és elemzése mellett egyetlen hálózatba kötné a vállalat minden gyárát és beszállítóját.

Az Amazon és a Volkswagen konszern szerdán jelentette be, hogy több évre szóló, globális megállapodást kötött a Volkswagen Industrial Cloud (VIC) néven hivatkozott termelési platform felépítéséről. A felhő alapú rendszer az Amazon Web Services (AWS) szolgáltatás-portfoliójára építve a VW csoport gyártási és logisztikai folyamatait fogná össze, ami a várakozások szerint jelentős hatékonyságnövekedést és rugalmasabb termelési folyamatokat eredményez majd, nem beszélve a minőségi követelmények magasabb szintű teljesítéséről vagy a nagyobb rendelkezésre állásról.

A közlemény szerint a VIC rendszere a Volkswagen mind a 122 gyártási egységét egy standardizált hálózatba köti majd, amelyek jelenleg bizonyos eltérésekkel működnek. Az informatika a termelési szinten, vagyis az egyes gépek, eszközök és rendszerek vonatkozásában is az egységes platformhoz csatlakozik, ami nyilvánvaló előnyöket biztosít a gyártástervezés vagy a készletgazdálkodás területén.

Újraépítenék a VW működését

Az üzlet nagyságrendjéről pontos adatokat nem közöltek, de sokat elárul, hogy az IoT készségek, a gépi tanulás, az analitika vagy a számítási infrastruktúra tekintetében is az AWS szolgálja majd ki a platformot, amely a nagyjából 30 ezer állomáshelyet, illetve a Volkswagen 1500 partnerét és beszállítóját is kezelő hálózat alapja lesz, összegyűjtve és elemezve a valós időben gyűjtött üzemi adatok tömegét.

A bejelentés értelmében középtávon 220 amazonos és VW-s szakembert dedikálnak a VIC platform felépítésére, akik a német autóipari konszern IT-kompetenciaközpontjaiban látnak munkához. A Volkswagen egyébként már ebben a pillanatban is 140 különböző informatikai projektet futtat az integrációval kapcsolatban. Az Industrial Cloud legelső szolgáltatásai a tervek szerint már ebben az évben elindulnak.

A VW csoport a közleményben a gyártási folyamatok állandó fejlesztését nevezi a versenyképesség egyik legfőbb tényezőjének, ezt pedig az AWS-szel való stratégiai együttműködéssel biztosítanák – a vállalat szerint ebben a tekintetben a németek autóipari szakértelme és az Amazon Web Services technológiai know-how-ja kiválóan kiegészítik egymást. A kooperációtól a gyártási tevékenység hatékonyságának és minőségének alapvető fellendítését várják, ami az AWS vezérigazgatója szerint is a VW termelési és logisztikai folyamatainak újra feltalálását jelenti.

Jó nap volt a szerda az AWS-nél

A kommentárok szerint az AWS az elmúlt időben igyekezett magához csábítani a technológiai szektor régi, jól ismert szereplőit, hogy rajtuk keresztül is sikeresen húzzák be a legnagyobb ügyfeleket a vállalati piacon – tavaly ilyenkor például a HPE EMEA-régiós vezetőjét igazolták le, aki mellesleg három évtizede töltött be különböző pozíciókat a Hewlett Packardnál, később pedig vállalati informatikai vonalat megöröklő HPE-nél.

Azt nyilván csak az Amazon cloud üzletágánál tudják, hogy ez a stratégia mennyire volt eredményes, mindenesetre a Volkswagen-üzlet bejelentésének napján az AWS leakasztott egy másik komoly megrendelést is. Az afrikai kontinens egyik legnagyobb pénzügyi szolgáltatója, a dél-afrikai Standard Bank Group ugynacsak szerdán közölte, hogy az AWS informatikai platformjára költözteti termelési folyamatait, köztük az ügyféloldali rendszerekkel és a központi, üzletkritikus banki alkalmazásokkal. Az AWS tavaly ősszel jelentette be, hogy 2020 első felében állítja üzembe dél-afrikai adatközponti régióját.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.