Az ausztrál tudósok által alkotott technológia ránézésre is elég pontosan megmondja, ha valaki túl részeg ahhoz, hogy járművet vezessen.

Az üveges tekintet, a leereszkedő szemhéjak vagy a leesett áll mind olyan jelek, amelyekből más emberek számára is nyilvánvaló lehet, ha valaki többet ivott a kelleténél. Az ausztrál Edith Cowan Egyetem kutatói által kifejlesztett technológia ugyanezeket a tüneteket kutatja a járművek belső kameráinak segítségével, hogy megelőzze az ittas vezetésből származó baleseteket: az általuk kidolgozott gépi tanuló rendszert a szabványos kamerafelvételek alapján próbálja belőni a sofőrök véralkoholszintjét az arcvonások, a tekintet iránya vagy a fejtartás elemzésével.

A TechSpot beszámolója szerint a kutatók egy beltéri szimulátor és egy csomó önkéntes segítségével tesztelték a rendszert, utóbbiak befolyásoltságát a józan, az alacsony és a súlyos kategóriákba sorolva. Az MI a tesztek során jól teljesített, állítólag még a kis mértékű alkoholfogyasztást is képes volt azonosítani az esetek 75 százalékában, megakadályozva a járművek beindítását. Bár a 75 százalék nyilván messze van a 100 százaléktól, a cikkből kiderül, hogy ezeknek a kezdeti eredményeknek is nagy jelentőségük lehet a hasonló rendszerek továbbfejlesztésében.

Kívül-belül telepítenék

A sofőrök arcvonásainak vizsgálata annyiban jelentene előrelépést a pedálhasználat, a kormányzási minták vagy a jármű sebességének elemzéséhez képest, hogy az utóbbiakra már csak menet közben kerülhet sor, amikor nem feltétlenül hatékony a balesetek megelősését tekintve. késő lehet megelőzni a balesetet. A kamerás MI-technológia azonban már akkor képes lehet megakadályozni a járművek elindulását a 3D-s vagy akár infravörös képek (sőt a vezető háta mögül készített felvételek) kiértékelésével, ha úgy értékeli, hogy az ittasan ült a kormányhoz.

A tudósok úgy látják, hogy a következő lépések az algoritmus használatához szükséges képfelbontással kapcsolatosak, hiszen ha a technológia alacsony felbontású videókkal is működik, akkor telepíthető lesz az út menti térfigyelő kamerákhoz, hogy a hatóságok jobb eredménnyel azonosíthassák az ittas vezetőket. Kérdés, hogy az egyre több (akár biometrikus) információt gyűjtő járművekből hiányzik-e még egy megfigyelő rendszer, és ki szeretne olyan autót, amelyik maga dönti el, hajlandó-e elindulni – és ha igen, akkor folyamatosan rögzítse adatainkat az utazás során.

Konzumer tech

Lángokban áll Donald Trump közösségimédia-üzlete

Ő maga így sem feltétlenül jár majd rosszul, de a Trump Media mémrészvények lelkes befektetői nagyon könnyen ráfaraghatnak.
 
Másfél-két évtizede jósolják a papírmentes iroda eljövetelét. Bár a papírdokumentumok gyártásának volumene valóban csökkent, Paperless Land partjait még távcsővel sem látjuk.

a melléklet támogatója a GLOBAL-UNION Kft., a Kyocera márka kizárólagos magyar disztribútora

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.