A kínai gyártó 2015 első félévében 33 százalékkal több mobilt adott el, mint tavaly.

Nem egyszer számoltunk már be arról, hogy a világ legdinamikusabban fejlődő mobilgyártója ismét rekordot döntött, ezért annyira nem lesz megrázó, hogy most is erről van szó. A mindössze 5 éve létező kínai Xiaomi CEO-ja, Lei Jun a Twitteren jelentett be, hogy 2015 első hat hónapja alatt összesen 34,7 millió okostelefont adtak el.

Megfontolva haladnak előre

Nem leszállított, hanem ténylegesen értékesített készülékekről van szó, amivel a cég 33 százalékkal tudta növelni a tavalyi, hasonló időszakban elért eredményeit. A fejlődés tehát töretlen, ennek ellenére némileg vegyes a kép, hiszen Lei Jun 2015 egészére nézve 100 milliós teljesítményt jósolt, ami már akkor is kellően ambiciózus volt, a most közzétett, és egyébként valóban meggyőző számok fényében viszont még inkább az.

A 34,7 millió, illetve a tervezett 100 millió darab okostelefon fényében érdemes megnézni a Xiaomi előző évi számait. 2014-ben összesen 61 millió készüléket adtak el, amivel 12 milliárd dolláros bevételre tettek szert. A cég eddig egyszer sem közölt ennél részletesebb pénzügyi adatokat, de azt igen, hogy évről évre hogyan fejlődik és lesz egyre fontosabb tényező Kínában. A döbbenetes ugrásokat jól érzékelteti, hogy 2013-ban 18,7 millió, egy évvel korábban pedig 7,2 millió mobilon adtak túl.

Az ugrások többek között annak is köszönhetőek, hogy a Xiaomi tervezetten, lépésről lépésre terjeszkedik. A sokak által várt amerikai és európai jelenlétre egyelőre várni kell, ezeken a kontinenseken most még csak tartozékok értékesítésével van jelen a gyártó. Kína meghódítás után az elsődleges célpontot Ázsia jelentette, ahol jelenleg nyolc országban kaphatók Xiaomi mobilok, és nemrég jelent meg a vállalat Brazíliában is.

Set top box a Xiaomitól: mindenbe belekóstolnak 

A vezetőség többször megerősítette, hogy a márka megerősítése a legfontosabb szempont. Ennek érdekében továbbra is az online értékesítés a legerősebb csatorna: az Mi.com alatt működő webshopon keresztüli eladások az összértékesítés 70 százalékát teszi ki, a fennmaradó mennyiséget pedig a Kínában, Indiában működő üzletek adják.

Minden van, mint a jó boltban

Az imidzs építésének másik jelentős eszköze a készülék portfólió kibővítése. Mostanra a mobilok mellett gyártanak televízió készülékeket, a fitnesz tracker piacon is rövid időn belül meghatározó tényező lett a cég, de ezeken kívül létezik még külső akkumulátor, vezeték nélküli töltő, set-top-box, router és táblagép is a kínálatban. Nagy lendülettel fejlődik az intelligens otthon témakörbe tartozó termékek sora is, úgymint légtisztító berendezés, webkamera, vérnyomás mérő, okos izzók és világítótestek, sőt legutóbb már azt is rebesgették, hogy a pénzügyi szolgáltatásokba is belekóstolnának

A fő bevételi forrást természetesen továbbra is a megfizethető, de jó minőségű, középkategóriás okostelefonok adják. Azt szintén nem lehet tudni, hogy melyik a legsikeresebb modell, mindössze azt árulta el a CEO, hogy ebben az évben hat készülék (Mi 2, Mi 3, Redmi, Redmi Note, Mi 4 és Redmi 2) összesen 10 millió darabbal járult hozzá az eredményekhez.

Mobilitás

First person shooter videókat gyárt a londoni rendőrség a Facebooknak

Cserébe a londoni rendőrség testkamerákat kap a cégtől. A Facebooknak jó oka van erre a furcsa megállapodásra.
 
EZ A HELYZET SIÓFOKON

SAP NOW Hungary:
szerszámkészlet az ügyfelek lenyűgözéséhez

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Ömlik a pénz a digitalizációval foglalkozó startupokba, de a rossz beidegződések még mindig lassítják az átalakulást.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Nagyvállalati mesterséges intelligencia (MI) megoldások a Lenovótól

Elkezdődött a mesterséges intelligencia hajtotta gazdasági átalakulás. Az összetett technológia könnyű használatba vételét, rugalmas bővítését ígérik a Lenovo adatközponti megoldásai.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.