A CES kiállításon több olyan rendszert is bejelentettek, ami már oda-vissza párbeszédet, sőt beszélgetést tesz majd lehetővé a sofőrök és a járművek hangvezérelt assszisztensei között.

A Volkswagen hangalapú asszisztense a ChatGPT integrációjával oda-vissza párbeszédet tesz majd lehetővé a felhasználókkal – közölte az autógyártó hétfőn, a Las Vegas-i CES elektronikai vásáron. A most bemutatott technológia az idei év második negyedévének elejétől lesz elérhető az észak-amerikai és európai vásárlók számára. A Volkswagen és fejlesztési partnerea, a Cerence vezetői szerint a mesterséges intelligencia számos igény felismerésére lesz képes, amelyekre reagálni is tud: megemeli a kabin hőmérsékletét, ha azt hallja, hogy "fázom", vagy megjeleníti a legközelebbi indiai éttermet, ha "vajas csirkéről" van szó.

A ChatGPT alkalmaza nem csak a hőmérséklet-szabályozás és a navigáció eddig szinte megoldhatatlan problémát teszi múlt időbe, de a sofőrök mostantól nyomkodás nélkül kezelhetik VW-járművek más funkcióit is. A Reuters a márka műszaki fejlesztésekért felelős igazgatósági tagját idézi, aki szerint a Volkswagen ügyfelei "nem kívánják manuálisan állítani az üléseiket", hanem dialógusalapú hangvezérlést akarnak. A kritikusok szerint persze a generatív MI ilyen módon való beépítése pótcselekvés, ami nyilván előrelépés az aktuális interakciós lehetőségekhez képest, de messze elmarad a néhány évvel ezelőtti várakozásoktól.

A mesterséges intelligencia ugrásszerű fejlődésétől ugyanis időarányosan ennél sokkal többet reméltek, különösen a teljesen autonóm járművek esetében, ami az autógyártók kommunikációjában is megjelent. Utóbbiak később óvatosan visszakoztak, a hírügynökségnek nyilatkozó VW-illetékes pedig már "a következő lépésről" beszélt a hangvezérlés kiterjesztéséről szólva, és azt emelte ki, hogy az új asszisztens mekkora ugrás az Apple CarPlay vagy az Android rendszerek lehetőségeihez viszonyítva az autók "zökkenőmentes, intuitív használatában". Más kérdés, hogy az ilyesmiben éppen a vezérlés jelentett-e eddig zökkenőket.

A fejlődés nem állhat meg

A Reuters tudósítása egyébként felidézi, hogy a Mercedes-Benz tavaly júniusban futtatott egy tesztprogramot a márka MBUX rendszerével felszerelt járműveken a ChatGPT letöltésével és olyan feladatok végrehajtásával, mint például a jegy- vagy éttermi helyfoglalás a volán mögül. A gyártó a CES hétfői napján ugyancsak bemutatta új virtuális asszisztensét, ami képes kontextus alapú javaslatokat adni és párbeszédet folytatni a felhasználókkal. Mint kiderült, az alkalmazás képes különböző hangnemeket rendelni a különféle érzelmekhez, és értelmes kérdéseket tehet fel annak tisztázására, hogy pontosan mit is kérdeznek tőle.

A Mercedes technológiai igazgatója a hírügynökség beszámolója alapján ugyancsak elhajított néhány kamugránátot, amikor a produktivitást segítő "beszélgetőtársnak" nevezte az autót. A Reuters szerint az újkeletű verseny első számú oka, hogy az elektromos járművek hardvere kevésbé bonyolult és változékony, mint a belsőégésű motorokkal tervezett autóké, így az autógyártók mindent megtesznek, hogy szoftverkínálatukkal emelkedjenek ki a mezőnyből. Ennek megfelelően a hangasszisztensek is egyre kifinomultabbá válnak, felvonultatva minden létező megoldást a személyre szabott avatároktól a generatív MI-technológiáig.

Konzumer tech

Lyuk hátán lyuk a Nagy Kínai Tűzfal mögötti kormányzati weboldalak többsége

Miközben a fél világ Peking hallgatózásától retteg, a kínai rendszerek tele vannak súlyos biztonsági résekkel, melyek eredője: a trehányság.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.