Július 7-én indul a felújított, biztonságos akkuval ellátott Galaxy Note 7-esek forgalmazása, egyelőre csak Dél-Koreában.

Az eredeti induló árnál jóval olcsóbban támadja le hazai piacát a Samsung az eddigi legnagyobb fiaskójának bizonyult Galaxy Note 7-eseivel. Persze nem az eredeti – robbanós akkujú – készülékeket dobja piacra, hanem reparált példányokat. Az értékesítést a héten kezdik meg, egyelőre csak Dél-Koreában.

Rajongóknak szánják

A 400 ezer darab felújított készüléket egy ügyes marketingfogással dobják piacra. A neve ugyanis Galaxy Note 7 Fan Edition, végül is bizonyos szempontból legendás készülékről van szó. Ára 610 dollár lesz, ami mintegy 30 százalékkal alacsonyabb, mint az eredeti készülékek ára volt induláskor. A piacra kerülő telefonok egy része a visszahívott és felújított Note 7-es lesz, de a gyártás leállítása után megmaradt alkatrészekből raknak össze vadonatújakat is.

Mint azt korábban megírtuk, a Fan Editiont csupán két ponton módosította a Samsung. Egyrészt olyan, kisebb kapacitású akkukat használ, melyek megfelelnek a Samsung szigorított akkumulátor-biztonsági előírásainak, másrészt a készülékek megkapják a Bixby nevű mesterséges intelligencia technológiát is.

A kisebb akkunak van még egy pozitív hozadéka: a készülék is könnyebb lett.

Nagy veszteségeket enyhít

Amikor a Samsung a Note 7-esek visszahívására, majd a gyártás leállítására kényszerült, még egyes elemzők úgy számoltak, hogy akár a 17 milliárd dollárt is elérheti a kár mértéke. A Credit Suisse elemzői ezt abból számolták ki, hogy ha minden rendben ment volna, a Samsung akár 19 millió Note 7-est is el tudott volna adni.

Amikor tavaly októberben leállították a gyártást, már mintegy 4 millió készülék jött le a gyártósorokról. A visszahívás költsége meghaladta az 1,4 milliárd dollárt. Összességében a fiaskó rendesen odavágott a vállalat profitjának. De azt érdemes megjegyezni, hogy a mobil üzletág tavaly így is csak 3 százalékot zsugorodott, amiben az okostelefon-piac globális telítettsége is szerepet játszhatott.

Ennél valószínűleg nagyobb volt a reputációs veszteség, amit nehéz forintosítani, ám hatása rendszerint elhúzódik. A Harris Poll éves US Reputation Quotient Reportja, amely a száz legnépszerűbb vállalat és márka rangsorát közli az Egyesült Államokban, 2015-ben a 7. helyre sorolta a Samsungot, míg tavaly már csak a 49-ikre.

Egy tavaly októberben – tehát a gyártás leállításával nagyjából egy időben – végzett felmérés is alátámasztotta a prezstízsveszteséget. A válaszadók közel 40 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem kér többet a Samsung telefonjaiból, és nem csak a Note-okból.

Jól jött a tavaly beindított felújítási program

Bár a héten Dél-Koreában indul a készülékek értékesítése, a Samsung már azt is elárulta, hogy ez csak az első lépés. Úgy tűnik, a Note 7-esek is bekerülnek abba a korábban meghirdetett felújítási programba, amelynek keretében a fejlődő piacokat látná el fejlettebb okostelefonokkal a vállalat.

A tavalyi döntés logikus volt, mivel a felújítandó készülékeket egy ún. upgrade program keretében gyűjtenék be. Az upgrade programba belépők tagjai évente cserélhetik a készüléküket bizonyos feltételek mellett úgy, hogy a korábbi készüléket leadják. A leadott készülékeket programot ugyanis úgy képzelik, hogy azokat a készülékeket fogják felújítani és értékesíteni, melyeket a Dél-Koreában és az USA-ban meghirdetett upgrade programhoz csatlakozók adnak le egy év után. Így a Samsung a fejlett piacokon felgyorsíthatja a készülékcserét, a fejlődő piacokon pedig meg tudja erősíteni a pozícióit az olcsóbb eszközök szegmenségben.

A felújított Fan Edition egyelőre csak Dél-Koreában lesz kapható, de a vállalat tervezi, hogy más piacokon is megjelenik vele, elsősorban a fejlődő országokban. A Reuters értesülései szerint az USA-ban és Indiában nem árusítják a korszerűsített készülékeket.

Mobilitás

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.