A DoNotPay legújabb szolgáltatása a bejövő leveleket szkenneli, és szpemekre vadászik, leiratkozik vagy magától intézi a pénzbeli visszatérítéseket.

A már hat éve működö DoNotPay alkalmazás kezdetben a londoni és New York-i parkolási bírságokat vagy a járatok késése miatti kártérítési igényeket kezelte meglehetősen egyszerű, de hatékony módon. A projekt akkor az internetes robotok értelmes felhasználását tűzte a zászlajára, amiben a DoNotPay-t fejlesztő – akkor még – egyetemista szerint messze több volt a pizzarendeléseknél vagy az online levélszemét gyártásánál.

A kezdetben teljesen ingyenes szolgáltatást először egy nem túl összetett chatbot vitte, ami igen-nem válaszok alapján kiválasztotta a megfelelő űrlapokat, és a szükséges adatok megadását követően a felhasználók rendelkezésére bocsátotta a beadványokat, A DoNotPay már ilyen eszközökkel is 250 ezer beadványából 160 ezret vitt sikerre az első két évben, több mint 4 millió dollárt spórolva a nem feltétlenül jogosan megbüntetett autósoknak.

A kezdeményezés 2016-ban alakult üzleti vállalkozássá, tevékenységét pedig fogyasztóvédelmi és munkajogi kérdésekkel bővítette, sőt a fenti modellben hajléktalanok vagy menekültek problémáival is foglalkozni kezdett. Az azonos nevű alkalmazás 2018 óta a személyes adatok nem megfelelő kezelésével kapcsolatban is segít a felhasználóknak, miután a cég alapítója személyesen is érintett volt a Cambridge Analytica botrányában.

A DoNotPay jelenleg már több mint százféle robotot üzemeltet, és miután a nyáron 12 millió dollárnyi befektetői tőkét szerzett, nekiállhatott a további terjeszkedéshez szükséges technikai háttér és szakértelem felépítéséhez. Ahogy akkor írtuk, olyan ügyeket keresnek, amelyeket többé-kevésbé online csatornákon is el lehet intézni, másrészt olyan problémákat akarnak feldolgozni, amelyek nagyon sok embert érintenek.

Szintlépés az MI bevonásával

Ez utóbbira a vállalkozásnál a 25 milliós szabályként hivatkoznak, vagyis ebben a nagyságrendben határozzák meg a mindenkit érintő kérdéseket. A fejlődés fontos eleme, hogy a javarészt szerep alapú rendszerbe elkezdték beépíteni az IBM Watson gépi tanuló algoritmusainak természetes nyelvi feldolgozó képességeit is, a járványügyi korlátozások és a távmunka pedig havi szinten 50 százalékos növekedést jelentett a kiszolgált ügyek számában.

A legfrissebb hírek szerint a robot ügyvéd megfelelő szolgáltatásai már több mint 75 ezer előfizetővel működnek, és a cég eddigi története során legalább 40 millió dollárt takarított meg a hozzá forduló felhasználóknak. A startup legújabb dobása a DoNotPay Email nevű termék, ami az ügyfelek levelezését – jobban mondva az általuk kiválasztott leveleket – szkenneli, és a levelek tartalma alapján javaslatokat tesz a szükséges lépésekre.

Az egyelőre csak az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban elérhető DoNotPay Email egy dedikált [email protected] címet hoz létre a felhasználóknak, ami aztán feldolgozza a bármilyen külső forrásból érkező tranzakciós üzeneteket, legyen szó ételrendelésekről, online előfizetésekről vagy más vásárlásokról. Ezek után a rendszer különféle akciókat javasol a szpemek szűrésétől a leiratkozásokon át a pénzbeli visszatérítések igényléséig.

A DoNotPay-es fiókot a felhasználók többféleképpen is összekapcsolhatják meglévő levelezőjükkel. Eleve megadhatják ezt a címet, amikor regisztrálnak a kereskedők oldalain, de beállíthatnak automatikus továbbítást is, vagy akár manuálisan, egyenként küldhetik el rá a kiválasztott leveleket. Bár az új szolgáltatás is jellemzően egy szerep alapú motorra épül, a DoNotPay itt már élesben is alkalmaz bizonyos gépi tanuló technológiákat.

Nem hisznek az ingyenes modellben

Ez utóbbi akkor érdekes, amikor a rendszer mondjuk a tranzakciós levelekben szereplő felhasználói szerződések apró betűs részeit ellenőrzi, hogy felhívja a figyelmet a nem kívánatos záradékokra, de a gépi intelligencia felel az üzenetek kategóriákba sorolásáért is. Ez utóbbi modell a cégnél öt év alatt összegyűlt adatokból táplálkozik, és ez az osztályozás segít abban is, hogy a DoNotPay azonosítsa, adott esetben milyen módon spórolhat időt vagy pénzt az ügyfeleinek.

A szolgáltatás egyre több érdekes vagy értelmes funkcióval bővül. Ilyen például, hogy a szpemnek jelölt leveleknél automatikusan elindítja a leiratkozási folyamatot, és ha erre az emailben nincs semmilyen egyértelmű lehetőség, akkor a megfelelő jogszabályi hivatkozással felszólítást küld az üzenet feladójának. Emellett ráadásul azt is ellenőrzi, hogy folyik-e már valamilyen csoportos peres eljárás a feladó ellen, és ha igen, akkor felajánlja a felhasználónak a pertársasághoz való csatlakozást.

A DoNotPay Email egy másik fontos funkciója, hogy a számlákat vagy banki tranzakciós díjakat tartalmazó levelekben azonosítja az alku, a visszatérítés vagy akár az adóalap-csökkentés lehetőségeit, és erről tájékoztatja is az ügyfeleit, akik egyetlen kattintással továbbíthatják ilyen irányú igényléseiket. De a megtakarításokat a rendszer nem csak ilyen direkt módokon biztosítja, hiszen mások mellett automatikusan intézheti a repülőutakon az elsőbbségi utasfelvételeket is.

A szolgáltatás jelenleg havi 3 dolláros előfizetési díj fejében vehető igénybe, mivel a DoNotPay az ügyfeleinek biztosított értéken, nem pedig az ingyenes szolgáltatás hirdetőknek való kiárusításán keresztül próbál pénzt keresni. A cég vezetője szerint üzleti modelljüket igyekeznek a felhasználók aktuális igényeire építeni, szem előtt tartva a régi szabályt, amely szerint ha valamilyen termékért egyáltalán nem kell fizetni, akkor valószínűleg te magad vagy a termék.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.