A vállalat a legutóbbi, rekord bevételt és profitot hozó negyedévben már többet keresett a cloud alapú termékeken és szolgáltatásokon, mint a Windowson, az Office-on és az ezekhez kapcsolódó eladásokon.

A Microsoft csütörtökön tette közzé legutóbbi negyedévének eredményeit, amelyekkel most nem csak az elemzők várakozásait sikerült túlteljesítenie, de általában is rekordokat állított be a három hónapos időszakokra bontott értékelések sorában. A társaság ezúttal 33,7 milliárd dolláros bevételek mellett 13,2 milliárdos nettó nyereséget termelt, és mivel a második naptári negyedév megegyezik a Microsoft 2019-es negyedik pénzügyi negyedévével, a vállalat éves szinten is közzétette a teljesítményét értékelő mutatókat: a 125,8 milliárd dolláros összes bevétel 14 százalékos növekedést jelent a  2018-as periódushoz képest, míg a 39,8 milliárd dolláros nettó profit 137 százalékkal lett magasabb az előző évinél.

Visszatérve a június 30-án lezárt pénzügyi időszakhoz, a jelentésből az is kiderült, hogy április és június között a Microsoft Intelligent Cloud részlege 11,4 milliárd dollárt termelt. Ezzel a felhős Azure megoldásokat, a szerverekkel kapcsolatos termékeket és a nagyvállalatoknak értékesített speciális szolgáltatásokat összefogó üzletág már a cég legtöbb bevételt szállító egysége. A Microsoft 2015-ben kezdte a pénzügyi riportokban három nagy csoportba sorolni az értékesítéseket, az Intelligent Cloud mellett a Productivity and Business Processes (Office, Office 365, LinkedIn, Dynamics) és a More Personal Computing (Windows, Surface, Xbox, kereső) szegmenseket határozza meg.

Mostantól tényleg a felhőban vannak otthon

Az Intelligent Cloud üzlet bevételei 19 százalékkal növekedtek az előző év megfelelő időszakához képest, köszönhetően elsősorban az Azure-nak, ami csaknem kétharmadával ment jobban a tavalyi negyedik negyedéves forgalmánál. Ezzel, bár a három szegmens eredményei továbbra is kiegyenlítettek, már formálisan is megelőzte a klienstermékek 11,3 milliárdos és az üzleti szoftverek 11 milliárdos teljesítményét. A Microsoft ezúttal sem közölt pontos összegeket az Azure-hoz kapcsolódva, de megosztotta a "commercial cloud" néven hivatkozott portfólió eredményét: ebben az Azure, az Office 365 és más, üzleti fókuszó felhős szolgáltatásokat sorolja, melyek összes bevételét 11 milliárdra teszi.

Ez 2018 negyedik negyedévéhez viszonyítva 39 százalékos növekedés, a hivatkozott cloud alapú termékek pedig ezzel már a vállalathoz befolyó pénzek harmadáért felelősek. Bár az Azure fejlődése ezúttal lassult, amennyiben a most jelzett 64 százalék alacsonyabb a tavalyi 73 százalékos és a tavalyelőtti 76 százalékos negyedéves növekedésnél, érdemes azt is figyelembe venni, hogy a mostani eredményt már egy sokkal magasabb bázisról kellett elérni. Mindez röviden azt jelenti, hogy a társaság hosszú évekkel ezelőtt megkezdett transzformációja kifejezetten sikeresnek bizonyult, és a Microsoft mára éppen azzá a cloud nagyhatalommá vált, amivé a céget 2014 óta irányító Satya Nadella fejleszteni akarta.

A jelentésből kihámozható még néhány érdekesség: ilyen például a Windows OEM biznisz és a Surface termékek stabil növekedése vagy a játékokból származó bevételek 10 százalékos csökkenése, benne az Xbox szoftverek és szolgáltatások visszaesésével. A Microsoft már a negyedéves eredmények közlése előtt is az ezer milliárdos cégérték környékén mozgott, és nem meglepő, hogy a mostani számok hatására sem bukott a lélektani billió dolláros piaci kapitalizáció alá. A kitartóbbaknak a vállalat negyedéves számait ezen az oldalon érdemes átböngészni, köztük egy 27 elemből álló listával, amely a közeljövőre vonatkozó, a gazdasági környezetet kedvezőtlenné tevő tényezőket sorolja fel.

Piaci hírek

Működő üzlet lett a Google ballonjaiból

Az internetszórásra képes eszközöket elsőként Kenyában vetik be kereskedelmi szolgáltatásként.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.