Komoly külső támogatást kaphat a Meta saját headsetjeinek fejlesztéséhez és gyártásához, amennyiben beérnek azok az egyelőre csak kezdeti fázisban tartó egyeztetések, amelyeket a közösségi óriás folytat a kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) megjelenítésére alkalmas Magic Leap 2 szemüveg gyártójával.
A potenciális partnerségről szóló egyeztetésekről a Financial Times számolt be tűzhöz közel álló forrásokra hivatkozva. A lap információ szerint a két vállalat egy több évre szóló, szabadalmakat és gyártási támogatást tartalmazó megállapodást igyekszik tető alá hozni.
Ezen felül sok konkértum egyelőre nem tudható. Az ugyanakkor bizonyosnak tűnik, hogy a Facebook anyavállalata és a Magic Leap nem fog közösen headseteket fejleszteni. Az AR-piac önálló szereplője "csak" hozzáférést adhat az optikával kapcsolatos technológiáihoz, illetve a Meta termékeinek gyártásában is hasznosulhat a startup szakértelme.
Várható volt, hogy történik valami
A piaci pletykák igazolni látszanak a Magic Leap vezérének tavaly év végén tett kijelentéseit. Peggy Johnson egy blogbejegyzésben arról írt, hogy a hányatott sorsú vállalkozást megmenteni tervezett Magic Leap 2 megjelenésével cége "hihetetlen mennyiségű érdeklődést kapott az egész iparágból". Ezek a megkeresések a szellemi tulajdon licenceléséről és szabadalmaztatott gyártási folyamataik használatáról szóltak. Pontosan olyan dolgokról tehát, mint ami most a Metával folytatott megbeszéléseknél is az asztalon van. A vezérigazgató a Financial Times megkeresésére most ehhez annyit tett hozzá, hogy a cég technológiája iránt érdeklődést mutató vállalatokkal kötött partnerségek jelentős és növekvő üzletággá válhatnak a startupnál.
A másik oldalon szintén komoly előnyökkel járhat az esetleges együttműködés. A Meta az utóbbi évben finoman szólva sem volt jó formában, ám a vállalat alapítója továbbra is igyekszik szorosan fogni a kormányt, és a céget az általa vezetett jövő felé kormányozni. Mark Zuckerberg metaverzummal kapcsolatos reményei azonban egyelőre csak súlyos dollármilliárdokkal terhelik a Meta éves költségvetését, a befektetők pedig egyre hangosabban követelnek konkrét, profitot hozó projekteket. Egy jól használható, üzleti és/vagy otthoni felhasználókat célzó, forradalmian új képességekkel rendelkező AR-headset például ilyen lehetne.
Az idő viszont kritikus tényező, hiszen nem csak a Meta érdeklődik élénken a kiterjesztett- és virtuális valóság iránt. Ha minden igaz, most már tényleg csak néhány hét van hátra addig, hogy az Apple is előálljon első saját megoldásával ezen a piacon.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak