A Facebook anyacége szabadalmakat és gyártási know how-t kölcsönözne a startuptól, amely nemrégiben mutatta be második generációs headsetjét.
Hirdetés
 

Komoly külső támogatást kaphat a Meta saját headsetjeinek fejlesztéséhez és gyártásához, amennyiben beérnek azok az egyelőre csak kezdeti fázisban tartó egyeztetések, amelyeket a közösségi óriás folytat a kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) megjelenítésére alkalmas Magic Leap 2 szemüveg gyártójával.

A potenciális partnerségről szóló egyeztetésekről a Financial Times számolt be tűzhöz közel álló forrásokra hivatkozva. A lap információ szerint a két vállalat egy több évre szóló, szabadalmakat és gyártási támogatást tartalmazó megállapodást igyekszik tető alá hozni.

Ezen felül sok konkértum egyelőre nem tudható. Az ugyanakkor bizonyosnak tűnik, hogy a Facebook anyavállalata és a Magic Leap nem fog közösen headseteket fejleszteni. Az AR-piac önálló szereplője "csak" hozzáférést adhat az optikával kapcsolatos technológiáihoz, illetve a Meta termékeinek gyártásában is hasznosulhat a startup szakértelme.

Várható volt, hogy történik valami

A piaci pletykák igazolni látszanak a Magic Leap vezérének tavaly év végén tett kijelentéseit. Peggy Johnson egy blogbejegyzésben arról írt, hogy a hányatott sorsú vállalkozást megmenteni tervezett Magic Leap 2 megjelenésével cége "hihetetlen mennyiségű érdeklődést kapott az egész iparágból". Ezek a megkeresések a szellemi tulajdon licenceléséről és szabadalmaztatott gyártási folyamataik használatáról szóltak. Pontosan olyan dolgokról tehát, mint ami most a Metával folytatott megbeszéléseknél is az asztalon van. A vezérigazgató a Financial Times megkeresésére most ehhez annyit tett hozzá, hogy a cég technológiája iránt érdeklődést mutató vállalatokkal kötött partnerségek jelentős és növekvő üzletággá válhatnak a startupnál. 

A másik oldalon szintén komoly előnyökkel járhat az esetleges együttműködés. A Meta az utóbbi évben finoman szólva sem volt jó formában, ám a vállalat alapítója továbbra is igyekszik szorosan fogni a kormányt, és a céget az általa vezetett jövő felé kormányozni. Mark Zuckerberg metaverzummal kapcsolatos reményei azonban egyelőre csak súlyos dollármilliárdokkal terhelik a Meta éves költségvetését, a befektetők pedig egyre hangosabban követelnek konkrét, profitot hozó projekteket. Egy jól használható, üzleti és/vagy otthoni felhasználókat célzó, forradalmian új képességekkel rendelkező AR-headset például ilyen lehetne.

Az idő viszont kritikus tényező, hiszen nem csak a Meta érdeklődik élénken a kiterjesztett- és virtuális valóság iránt. Ha minden igaz, most már tényleg csak néhány hét van hátra addig, hogy az Apple is előálljon első saját megoldásával ezen a piacon. 

Konzumer tech

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.