Bár a világgazdaság folyamataira és rövid távú kilátásaira igencsak negatívan hatott a koronavírus elterjedése, egy friss kutatás szerint a világ legértékesebb márkái mindebből alig éreztek meg valamit.

A 2006 óta minden évben kiadott BrandZ Top 100 összeállítása valószínűleg idén volt a legnehezebb, hiszen egy ilyen rangsor felállításához több hónap előkészítés és munka szükséges. A Kantar szakértői által kiadott, a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó listát így ezúttal kétszer is át kellett venni, hiszen a COVID-19 alaposan megkavarta a kártyákat. Vagy nem is annyira?

Mintha mi sem történt volna

A több száz oldalas riport bevezetőjéből rögtön világossá válik, hogy az erős márkák a nagy stresszhelyzetet is sokkal jobban viselték, mint általában a gazdaság egésze. A márkaértékek a márciusi sokk alatt kevesebbet estek, mint a részvényárfolyamok, majd a hetek múlásával ezt a kisebb negatív trendet is gyorsabban változtatták felfelé tartó pályává.

Ennek köszönhetően a száz legértékesebb brand összértéke idén is növekedni tudott és már pár milliárd híján eléri az 5000 milliárd dolláros szintet. A kiszámolt 4989 milliárdos szint 6 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtti eredmény. Tavaly egyébként az éves növekedés 7 százalékot tett ki, azaz a brandek értéknövekedése ugyanúgy folytatódott, koronavírus ide, világjárvány oda.

Technológiavezérelt világ

Ami az egyes szereplőket és azok teljesítményét illeti, szintén nem történtek egetrengető változások. A technológiai szektor egyre dominánsabb jelenléte már hosszú évek óta megfigyelhető folyamat. A listát ezúttal is az Amazon vezeti, amelyet a BrandZ ugyan a kereskedelmi szektorhoz sorol, de mivel a cég leginkább online értékesít és munkafolyamataiban is maximális hangsúlyt kap a digitalizáció, így nyugodtan vehetjük Jeff Bezos vállalkozását is technológiai cégnek. Az Amazon márkája lett az egyik legnagyobb nyertese a válságnak, hiszen a karanténok és távolságtartási intézkedések miatt az e-kereskedelem jelentősége csak erősödött.


 

A tíz legértékesebb márka a BrandZ idei listájáról

 

Az első tízben mindössze a Visa (5.), a McDonald's (9.) és a Mastercard (10.) tekinthető egyértelműen nem technológiai vállalatnak, a többiek mind az informatika és az internet adta lehetőségekből nőttek ilyen hatalmasra. Utóbbiak közül még mindenképpen érdemes kiemelni a Facebookot, amelyik az egyetlen technológiai cég volt a legnagyobbak között, ahol a márkaérték kevesebb lett, mint egy évvel ezelőtt. Ebben valószínűleg szerepet játszottak azok a hibák és mulasztások, amelyek az utóbbi időszakban folyamatosan jellemzik a közösségi óriást, illetve magát az alapítót, Mark Zuckerberget is.

Piaci hírek

A Micron is megkapta az irdatlan amerikai állami támogatást

Az Intellel, a TSMC-vel és a Samsunggal együtt így már 28 milliárd dollárt osztott ki az amerikai kormányzat a hazai csipgyártó üzemek építésére és fejlesztésére.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.