A 2006 óta minden évben kiadott BrandZ Top 100 összeállítása valószínűleg idén volt a legnehezebb, hiszen egy ilyen rangsor felállításához több hónap előkészítés és munka szükséges. A Kantar szakértői által kiadott, a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó listát így ezúttal kétszer is át kellett venni, hiszen a COVID-19 alaposan megkavarta a kártyákat. Vagy nem is annyira?
Mintha mi sem történt volna
A több száz oldalas riport bevezetőjéből rögtön világossá válik, hogy az erős márkák a nagy stresszhelyzetet is sokkal jobban viselték, mint általában a gazdaság egésze. A márkaértékek a márciusi sokk alatt kevesebbet estek, mint a részvényárfolyamok, majd a hetek múlásával ezt a kisebb negatív trendet is gyorsabban változtatták felfelé tartó pályává.
Ennek köszönhetően a száz legértékesebb brand összértéke idén is növekedni tudott és már pár milliárd híján eléri az 5000 milliárd dolláros szintet. A kiszámolt 4989 milliárdos szint 6 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtti eredmény. Tavaly egyébként az éves növekedés 7 százalékot tett ki, azaz a brandek értéknövekedése ugyanúgy folytatódott, koronavírus ide, világjárvány oda.
Technológiavezérelt világ
Ami az egyes szereplőket és azok teljesítményét illeti, szintén nem történtek egetrengető változások. A technológiai szektor egyre dominánsabb jelenléte már hosszú évek óta megfigyelhető folyamat. A listát ezúttal is az Amazon vezeti, amelyet a BrandZ ugyan a kereskedelmi szektorhoz sorol, de mivel a cég leginkább online értékesít és munkafolyamataiban is maximális hangsúlyt kap a digitalizáció, így nyugodtan vehetjük Jeff Bezos vállalkozását is technológiai cégnek. Az Amazon márkája lett az egyik legnagyobb nyertese a válságnak, hiszen a karanténok és távolságtartási intézkedések miatt az e-kereskedelem jelentősége csak erősödött.
A tíz legértékesebb márka a BrandZ idei listájáról
Az első tízben mindössze a Visa (5.), a McDonald's (9.) és a Mastercard (10.) tekinthető egyértelműen nem technológiai vállalatnak, a többiek mind az informatika és az internet adta lehetőségekből nőttek ilyen hatalmasra. Utóbbiak közül még mindenképpen érdemes kiemelni a Facebookot, amelyik az egyetlen technológiai cég volt a legnagyobbak között, ahol a márkaérték kevesebb lett, mint egy évvel ezelőtt. Ebben valószínűleg szerepet játszottak azok a hibák és mulasztások, amelyek az utóbbi időszakban folyamatosan jellemzik a közösségi óriást, illetve magát az alapítót, Mark Zuckerberget is.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak