Bár tegnap volt némi bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy milyen döntés született a MWC-t (Mobile World Congress) szervező GSMA válságtanácskozásán, a nap végére világossá vált, hogy idén nem sereglik Barcelonába a mobil szektor apraja és nagyja.
A helyzet tarthatatlanná vált
Az esemény lefújása tulajdonképpen a héten már egyáltalán nem hatott meglepetésként. A Kínában kirobbant és a világ egyre több országában felbukkanó koronavírus jelentette kockázatokat ugyanis az idő előrehaladtával egyre több cég ítélte annyira magasnak, hogy inkább lemondták a szereplést.
A múlt hétig lemondók között olyan nagy neveket találunk mint például a rendezvény egyik legnagyobb (potenciális) kiállítója, az Ericsson, de említhető az LG, az Nvidia, vagy a Sony is. Aztán az elmúlt pár napban ez a lista egyre gyorsuló ütemben bővült. Intel, Vivo, MediaTek, Nokia, Facebook, Sprint és AT&T - hogy csak egy párat emeljünk ki a legfrissebb kiugrók közül.
A Barcelonában 2006-tól évente megtartott seregszemlét így, azaz sereg hiányában, meglehetősen értelmetlen lett volna idén erőltetni. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg a "civil" érdeklődők létszáma sem most ugrott volna rekord magasságokba. A GSMA által kiadott sajtóközlemény szerint a koronavírus okozta kockázatok és járulékos problémák miatt ellehetetlenült a rendezés, de jövőre természetesen mindenkit várnak a szokásos helyen és időpontban.
Ki fizeti a révészt?
Az MWC bedőlése azonban egy sor további kérdést felvet. Az egyik leginkább a szervezőket érinti, ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy a lefoglalt megjelenések árát nem akarják visszaszerezni tőlük a részvételüket lemondó vállalatok. Sőt egyelőre az sem világos, hogy azokkal a támogatókkal mit kezd a GSMA, amelyek a hivatalos lefújásig nem jelezték visszalépésüket.
Vannak azonban a globális mobilpiacra sokkal komolyabban ható következményei is az MWC elmaradásának. Hagyományosan ugyanis a legtöbb gyártó erre az időpontra tervezi az aktuális legnagyobb bejelentéseit. Barcelona funkcionált "bölcsőként" egy sor termék piacra dobásánál.
Az új helyzetben a szektor szereplőinek saját hatáskörben kell eldönteniük, hogy miként írják át a minden bizonnyal több hónappal ezelőtt lefektetett, gondosan mérlegelt menetrendeket. Az elkövetkező hetek, hónapok így minden bizonnyal sok rögtönzéssel és nem kevés bizonytalansággal telnek a cégeknél. Az érdeklődő fogyasztóknak pedig jobban kell majd figyelniük, ha a piaci újdonságokkal kapcsolatban képben szeretnének lenni, hiszen ezek az információk most időben és térben is sokkal elszórtabban érkeznek majd.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak