Állítólag a rossz cégvezetőkre jellemző öt fontos tulajdonság közül már hárommal is rendelkezik, ilyenkor érdemes kivenni egy hosszabb szabadságot.
Hirdetés
 

A Harvard Business School vezető munkatársa, Bill George nemrég jelentetett meg könyvet a jelenlegi munkahelyekre érvényes, autentikus vezetési képességekről, a CNBC Make It mellékletének nyilatkozva pedig ennek kapcsán a Facebook (Meta) alapítójára, Mark Zuckerbergre is kitért. Ennek lényege röviden annyiban foglalható össze, hogy Zuckerberg mára a saját legrosszabb ellenségévé vált, és a vállalat többé nem kerül sínre, amíg ő irányítja: az elmúlt két évtizedben a magasan jegyzett vállalatok összeomlását kutató szakember szerint valószínűleg ő maga az egyik oka annak, hogy olyan sokan elfordulnak a társaságtól, és teljesen elvesztette az irányt.

A CNBC anyagából kiderül, hogy a szóban forgó könyv felvázolja a rossz főnökök a vállalatoknál tapasztalható magatartásának öt alapvető típusát, George pedig úgy látja, hogy Zuckerberg az öt kategória közül háromba is beletartozik. Az első a "racionalizáló", aki mindig másokra vezeti vissza a frusztráció és a kudarc okait: a Meta-Facebook vezérigazgatója például a cég rekordot döntögető értékvesztéseiért is a versenytársakat okolta, nem a házon belüli problémákat, amelyek akadályozzák az alkalmazkodást és a relevancia megőrzését.

A második a "magányos", aki nem épít bensőséges kapcsolatokat és nem hajlandó megfogadni a tanácsokat, mert jobban bízik a saját megérzéseiben, mint az általánosan elfogadott tapasztalatokban. Ez perszen a Meta felnövesztéséhez is hozzájárult, de korábban Zuckerbergnek még megvoltak azok a megbízható tanácsadói, akik átsegítették néhány kritikus döntésen. Végül a Meta vezérigazgatóját a "dicsőségkeresők" közé sorolja, aki a pénzt és a státuszt mindennél fontosabbnak tartják, soha nem elégedettek, és az extremitásra is hajlamosak a profit érdekében.

Leírni azért nagy hiba lenne

Hogy a pozitívumokat se hallgassuk el, a szerző szerint Zuckerberg nem tartozik a "szélhámosok" közé, akik felküzdik magukat a szervezetek élére a sármjukkal és a hangzatos ötleteikkel, de ha egyszer feljutottak a csúcsra, akkor fogalmuk sincs, hogyan vezessenek hatékonyan egy vállalatot. Sőt nem is "hullócsillag", aki mindig a következő pozíciót, szervezetet vagy célt keresi, nem szán időt a hibáiból való következtetések levonására, és a végén gyorsan elhamvad, mert alapvetően alkalmatlan a cégek vezetésre.

A cikk számos példát is hoz a fenti tuladonságok alátámasztására, amelyek nyomán arra lyukad ki, hogy a Facebook-Meta vezérigazgatója már csak a bevételi célokat látja, ezért ráférne néhány szabadnap, hogy tisztázza magában az értékeit és a szándékait. A CNBC természetesen kitér rá, hogy ugyanez a Mark Zuckerberg csinált a 2004-ben alapított vállalatból jelenlegi értékén 450 milliárd dolláros céget, részt vett a modern közösségi média felépítésében, így a metaverzumos bukdácsolás ellenére sem feltétlenül érdemes ellene fogadni.

A Meta és Zuckerberg egyelőre nem reagált a CNBC megkeresésére Bill George értékelésével kapcsolatban, de túl sok mindent valószínűleg nem is tudtak volna hozzáfűzni a dologhoz.

Közösség & HR

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.