Megszakad egy évek óta tartó kapcsolat, mivel a Firefox bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg szerződését a keresőcéggel. A Google 2004 óta volt a böngésző alapértelmezett keresőmotorja, a következő öt évben azonban ezt a szerepet a Yahoo veszi át az Egyesült Államokban.
A választás továbbra is szabad
A Firefox hivatalos bejelentésében többször is egyértelművé teszi, hogy a kezdetektől fogva megadták a választás lehetőségét a netezőknek, azaz az alapértelmezett beállításokat mindig is meg lehetett változtatni, sőt, egyedi keresőmotorokat is lehetett hozzá lehetett adni a böngészőben. Ez a rendszer a jövőben sem fog változni, az azonban igen, hogy ha egy amerikai a Firefoxban keres, azt mostantól alapból a Yahoo fogja kiszolgálni.
A változás decemberi bevezetésével egy időben a Yahoo Search egy új, letisztult formában jelenik meg majd a felhasználók előtt. A Yahoo alapértelmezett keresővé válásával a Firefox továbbra is biztosítja a személyes adatok gyűjtését megakadályozó „Ne kövessenek” funkciót, ahogy a privát böngészés és ez előzmények egyszerű eltávolítása is ott lesz a lehetőségek között. Aki nem szeretné a Yahoo-re bízni kereséseit, az visszaállíthatja a Google-t, vagy olyan motorokat adhat hozzá, mint a Bing, az Amazon, a Twitter, vagy a Wikipedia.
A Firefox nem csak az Egyesült Államokban változtat, mivel Oroszország, illetve Kína területén is módosul a böngészőben elérhető alapértelmezett kereső „személye”. Mindkét országban a legerősebb helyi szolgáltatók veszik át ezt a szerepet, ami az oroszoknál a Yandex, Kínában pedig a Baidu. Mellettük a szokásos alternatívák mellett ott vannak a helyi erők, mint például az OZON.ru, a Price.ru, a Mail.ru, vagy a Youdao és a Taobao.
Minden más országban a Google marad az alapértelmezett kereső, az azonban árulkodó, hogy a Firefox nem újította meg a Google-el kötött, a világ összes többi piacára szóló megállapodását. Jelenleg a Firefox kínálja az összes böngésző közül a legtöbb keresőmotor alternatívát (egészen pontosan 61-et), ami 88 nyelven érhető el a felhasználók számára.
Szoros verseny minden fronton
A Firefox lépése az USA-ban a legérdekesebb, mivel az ország legkedveltebb keresője magasan a Google, még ha nem is akkora előnnyel, mint az európai országokban. A Yahoo még csak nem is a második, hanem a Bing mögött a harmadik a maga 7,5 százalékos részesedésével. Az orosz, illetve kínai esetben már sokkal jobban összeáll a kép, mivel előbbiben a Yandex közvetlenül ott van a Google mögött (40% kontra 50,7%), utóbbiban pedig a Baidu toronymagasan vezeti a piacot 55,7 százalékkal (Google: 6,63%).
Az említett országokat érdemes a böngészők szempontjából is megvizsgálni. Kínában a Firefox a negyedik 4,83 százalékkal (első a Chrome 42%), Oroszországban szintén a Google böngészője vezet (42,2%), de a második helyen már a Firefox tanyázik (19,51%), végül az USA-ban a Chrome (36%) és az Internet Explorer (34,7%) küzd az első és másik helyér, amit a Firefox (16,32%) a harmadikról figyel. Hazánkban a Chrome vezet (43%), közvetlenül mögötte ott van a Firefox 40,2 százalékkal, keresésben azonban a Google az egyeduralkodó 97 százalékkal.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak