A megállapodás szerint 5 éven át a Yahoo lesz a Firefox alapértelmezett keresője az USA-ban.

Megszakad egy évek óta tartó kapcsolat, mivel a Firefox bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg szerződését a keresőcéggel. A Google 2004 óta volt a böngésző alapértelmezett keresőmotorja, a következő öt évben azonban ezt a szerepet a Yahoo veszi át az Egyesült Államokban.

A választás továbbra is szabad

A Firefox hivatalos bejelentésében többször is egyértelművé teszi, hogy a kezdetektől fogva megadták a választás lehetőségét a netezőknek, azaz az alapértelmezett beállításokat mindig is meg lehetett változtatni, sőt, egyedi keresőmotorokat is lehetett hozzá lehetett adni a böngészőben. Ez a rendszer a jövőben sem fog változni, az azonban igen, hogy ha egy amerikai a Firefoxban keres, azt mostantól alapból a Yahoo fogja kiszolgálni.

A változás decemberi bevezetésével egy időben a Yahoo Search egy új, letisztult formában jelenik meg majd a felhasználók előtt. A Yahoo alapértelmezett keresővé válásával a Firefox továbbra is biztosítja a személyes adatok gyűjtését megakadályozó „Ne kövessenek” funkciót, ahogy a privát böngészés és ez előzmények egyszerű eltávolítása is ott lesz a lehetőségek között. Aki nem szeretné a Yahoo-re bízni kereséseit, az visszaállíthatja a Google-t, vagy olyan motorokat adhat hozzá, mint a Bing, az Amazon, a Twitter, vagy a Wikipedia.

A Firefox nem csak az Egyesült Államokban változtat, mivel Oroszország, illetve Kína területén is módosul a böngészőben elérhető alapértelmezett kereső „személye”. Mindkét országban a legerősebb helyi szolgáltatók veszik át ezt a szerepet, ami az oroszoknál a Yandex, Kínában pedig a Baidu. Mellettük a szokásos alternatívák mellett ott vannak a helyi erők, mint például az OZON.ru, a Price.ru, a Mail.ru, vagy a Youdao és a Taobao.

Minden más országban a Google marad az alapértelmezett kereső, az azonban árulkodó, hogy a Firefox nem újította meg a Google-el kötött, a világ összes többi piacára szóló megállapodását. Jelenleg a Firefox kínálja az összes böngésző közül a legtöbb keresőmotor alternatívát (egészen pontosan 61-et), ami 88 nyelven érhető el a felhasználók számára.

Szoros verseny minden fronton

A Firefox lépése az USA-ban a legérdekesebb, mivel az ország legkedveltebb keresője magasan a Google, még ha nem is akkora előnnyel, mint az európai országokban. A Yahoo még csak nem is a második, hanem a Bing mögött a harmadik a maga 7,5 százalékos részesedésével. Az orosz, illetve kínai esetben már sokkal jobban összeáll a kép, mivel előbbiben a Yandex közvetlenül ott van a Google mögött (40% kontra 50,7%), utóbbiban pedig a Baidu toronymagasan vezeti a piacot 55,7 százalékkal (Google: 6,63%).

Az említett országokat érdemes a böngészők szempontjából is megvizsgálni. Kínában a Firefox a negyedik 4,83 százalékkal (első a Chrome 42%), Oroszországban szintén a Google böngészője vezet (42,2%), de a második helyen már a Firefox tanyázik (19,51%), végül az USA-ban a Chrome (36%) és az Internet Explorer (34,7%) küzd az első és másik helyér, amit a Firefox (16,32%) a harmadikról figyel. Hazánkban a Chrome vezet (43%), közvetlenül mögötte ott van a Firefox 40,2 százalékkal, keresésben azonban a Google az egyeduralkodó 97 százalékkal.

Piaci hírek

3D-ben nyomtatott karácsonyi csoda

Charlotte, a balesetben megsérült teknős egy gyógyászati célú hámot kapott ajándékba, amellyel a remények szerint újra úgy úszkálhat majd, mint egészséges társai.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.