Igényes cikkekkel szeretnék megtölteni az üzenőfalunkat és száműznék a mémeket.
Hirdetés
 

A világ legfontosabb közösségi oldalánál a fejlesztések végtelen folyamatában egy fontos és érdekes, a felhasználókat is sokban érintő állomáshoz érkeztünk el. A Facebook legutóbbi bejelentése szerint úgy szeretné átalakítani a News Feed felületét, hogy lehetőség szerint értékes, igényes cikkekkel találkozzanak a felhasználók, a vicces képek, mémek hada pedig egy kicsit háttérbe szoruljon.

Száműzik a súlytalan, érdektelen tartalmat

Olvasóink is tapasztalhatják, hogy komoly irtást kell időnként végezni az ismerőseink és az általuk megosztott tartalmak között, mivel a 15. cicás fotó, illetve 43. nyereményjáték nem biztos, hogy elősegíti a Facebook hosszú távú kellemes és értelmes használatát. Ezzel a problémával Facebook is tisztában van, ezért igyekeznek teret adni annak az alapelvnek, mely szerint az Üzenőfal feladata a megfelelő tartalmak megmutatása a megfelelő embereknek a megfelelő időben.

Ennek alátámasztásaként a sajtóközlemény azt az eredményt idézi, mely szerint egy év alatt 170 százalékkal sikerült növelni a forgalmat a különböző híroldalak felé, ami 12 hónap alatt a korábbi eredmények megháromszorozását jelenti. A tendencia megtartása érdekében a Facebook kulcsszava a relevancia, illetve az, hogy a felhasználók igényes cikkekkel, tartalmakkal találkozzanak az Üzenőfalukon. Az nem derül ki, hogy pontosan milyen algoritmusok szerint fogják elénk tárni a cikkeket, de arról biztosítanak bennünket, hogy a jövőben több ilyen linkkel találkozhatunk, ami különösen igaz lesz a mobilos felületekre.

A megnyitott cikk alatt további ajánlatokat kapunk

A Facebook ezzel nyíltan vállalja azt is, hogy az Üzenőfalból egy értékes, fontos tartalmakkal teli felületet képez, aminek a különböző viccoldalakról linkelt fotók, mémek fogják látni a kárát. A hatást tovább is erősítenék, aminek egyik eszköze az lesz, hogy ha rákattintunk egy, a News Feeden szereplő linkre, akkor az alatt három további, a korábbi témához kapcsolódó cikk linkje jelenik meg, ami a Facebook reményei szerint a felhasználót érdeklő témákból kerül majd ki.

Egyre több oldalról szorítják őket

A Facebook nem véletlenül igyekszik egyre több eszközzel az oldalon tartani a felhasználókat. Az utóbbi hetekben két konkurens alkalmazásnak is sikerült lelépnie a Zuckerberg birodalmat, ami ugyan csak bizonyos funkciókat érint, mégis jól mutatja, hogy milyen területeken kellene erősödnie az oldalnak. Az egyik nagy kihívó a Snapchat, melynek felhasználói nemrégiben átlépték a napi 400 milliós képfeltöltést, amivel a szolgáltatás majdnem annyi fotót forgalmaz naponta, mint a Facebook (350 millió) és az Instagram (150 millió) összesen.

A másik, egyre erősebb konkurens a WhatsApp, ahol azonban nem a fotók, hanem a szöveges üzenetek küldése van fókuszban. Egy friss felmérés szerint a felhasználók 44 százaléka inkább a WhatsApp-ot választja chatelésre, a Facebookot pedig a megkérdezettek 35 százaléka használja ugyanerre a célra.

Túlkompenzáló MI-je miatt szabadkozik a Google

Úgy tűnik, az nem megoldás, ha az algoritmusok előítéletességét egy nagy adag ellenirányú lökettel próbáljuk kompenzálni.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.