A cég új szolgáltatására jelentkezők mennyisége az első napokban egyszerre lehet sok és kevés is.
Hirdetés
 

Az Apple március végén jelentett be nagy csinnadratta közepette egy sor olyan új szolgáltatást, amelyektől praktikusan azt várja, hogy a fogyasztóit immár ne csak eszközökkel, de a szórakozás mindenféle formájával is ő szolgálhassa ki. Ennek a szellemiségnek a mentén érkezik az átfazonírozott Apple TV, illetve valamikor ősszel startol az igazi bombának ígérkező Apple TV Plus. A nyomtatot sajtót a szintén átalakított Apple News, plusz a havi alig 10 dollárért kínált prémium előfizetéses modell, a News+ fedi le. Utóbbiról érkeztek most friss adatok nevük elhallgatását kérő bennfentesektől.

Ha így nézzük, sok; ha úgy, akkor kevés

A több mint 300 kiadvány korlátlan böngészését lehetővé tevő alkalmazással kapcsolatban a The New York Times készített egy terjedelmes beszámolót. A lap anyagának megállapításait érdemes annak figyelembevételével olvasni, hogy egyike azon jelentős amerikai sajtótermékeknek, amelyek köszönettel nem kértek az Apple partneri ajánlatából. Mindenesetre a cikkben megszólaltatott források szerint az első két nap bő 200 ezer előfizetőt hozott Cupertinónak.

Ez egyfelől szép teljesítmény, hiszen a korábban felvásárolt, hasonló koncepcióval működő Texture-nek nagyjából ennyi előfizetőt sikerült verbuválnia a teljes eddigi működése során. A korábban független alkalmazást májustól egyébként meg is szűnteti az Apple, mivel a News+ mellett okafogyottá vált.

Ugyanakkor a 200 ezer fős start egyáltalán nem tűnik annyira impresszívnek, ha hozzátesszük, hogy globálisan majdnem 1,5 milliárd almás eszközön (számítógép, telefon, táblagép) lehet igénybe venni a cég új csomagját. Ráadásul első körben nem is kell fizetni, vagy bármi módon elköteleződnie a feliratkozóknak, hiszen a 30 napos kipróbálási periódus végig minden további nélkül lemondhatják a szolgáltatást. Az tehát egyelőre egy nagy kérdőjel, hogy szűk egy hónap múlva mennyi marad ezekből a kezdetben lelkes érdeklődőkből.

Sokan osztoznak rajta

A szűk 10 dollláros havi díjból az Apple a felét tartja meg, a többit pedig olvasottsági alapon osztja szét a csatlakozó kiadványok között. Ez meglehetősen bizonytalanná teszi a kiadók számára, hogy milyen bevételekkel számolhatnak a partnerségből. Ha a gondolatkísérlet kedvéért teljesen hasonló statisztikákat hozó lapookkal számolunk, akkor az említett 200 ezres előfizetői tábor havonta 3500 dollárt sem hoz egy magazinnak, ami a versengő címeket tekintve kerekítési tételnek sem elég a költségvetésükben.

Ennek ellenére a csatlakozó kiadók tulajdonosai igyekeznek pozitívan nyilatkozni. Egyesek például nemhogy nem tartanak attól, hogy ezzel kannibalizálják saját előfizetői bázisukat, hanem új direkt előfizetői kör megnyerésében reménykednek. A nagy kimaradók, köztük a már említett The New York Times mellett pélául a The Washington Post irányítói viszont úgy vélik, hogy bármiféle közösködés a nagy technológiai vállalatokkal hosszú távon csak utóbbiak számára hozhat hasznot. Egy-két éven belül kiderül, melyik társaságnak van igaza.

Konzumer tech

Álhíreknek járó figyelmeztetést kapott Trump tweetje

A fekete öves twitterezőnek számító amerikai elnök bejegyzését első ízben ítélte neccesnek a szolgáltató. Természetesen a felháborodott reakció sem maradt el.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.