A cég új szolgáltatására jelentkezők mennyisége az első napokban egyszerre lehet sok és kevés is.

Az Apple március végén jelentett be nagy csinnadratta közepette egy sor olyan új szolgáltatást, amelyektől praktikusan azt várja, hogy a fogyasztóit immár ne csak eszközökkel, de a szórakozás mindenféle formájával is ő szolgálhassa ki. Ennek a szellemiségnek a mentén érkezik az átfazonírozott Apple TV, illetve valamikor ősszel startol az igazi bombának ígérkező Apple TV Plus. A nyomtatot sajtót a szintén átalakított Apple News, plusz a havi alig 10 dollárért kínált prémium előfizetéses modell, a News+ fedi le. Utóbbiról érkeztek most friss adatok nevük elhallgatását kérő bennfentesektől.

Ha így nézzük, sok; ha úgy, akkor kevés

A több mint 300 kiadvány korlátlan böngészését lehetővé tevő alkalmazással kapcsolatban a The New York Times készített egy terjedelmes beszámolót. A lap anyagának megállapításait érdemes annak figyelembevételével olvasni, hogy egyike azon jelentős amerikai sajtótermékeknek, amelyek köszönettel nem kértek az Apple partneri ajánlatából. Mindenesetre a cikkben megszólaltatott források szerint az első két nap bő 200 ezer előfizetőt hozott Cupertinónak.

Ez egyfelől szép teljesítmény, hiszen a korábban felvásárolt, hasonló koncepcióval működő Texture-nek nagyjából ennyi előfizetőt sikerült verbuválnia a teljes eddigi működése során. A korábban független alkalmazást májustól egyébként meg is szűnteti az Apple, mivel a News+ mellett okafogyottá vált.

Ugyanakkor a 200 ezer fős start egyáltalán nem tűnik annyira impresszívnek, ha hozzátesszük, hogy globálisan majdnem 1,5 milliárd almás eszközön (számítógép, telefon, táblagép) lehet igénybe venni a cég új csomagját. Ráadásul első körben nem is kell fizetni, vagy bármi módon elköteleződnie a feliratkozóknak, hiszen a 30 napos kipróbálási periódus végig minden további nélkül lemondhatják a szolgáltatást. Az tehát egyelőre egy nagy kérdőjel, hogy szűk egy hónap múlva mennyi marad ezekből a kezdetben lelkes érdeklődőkből.

Sokan osztoznak rajta

A szűk 10 dollláros havi díjból az Apple a felét tartja meg, a többit pedig olvasottsági alapon osztja szét a csatlakozó kiadványok között. Ez meglehetősen bizonytalanná teszi a kiadók számára, hogy milyen bevételekkel számolhatnak a partnerségből. Ha a gondolatkísérlet kedvéért teljesen hasonló statisztikákat hozó lapookkal számolunk, akkor az említett 200 ezres előfizetői tábor havonta 3500 dollárt sem hoz egy magazinnak, ami a versengő címeket tekintve kerekítési tételnek sem elég a költségvetésükben.

Ennek ellenére a csatlakozó kiadók tulajdonosai igyekeznek pozitívan nyilatkozni. Egyesek például nemhogy nem tartanak attól, hogy ezzel kannibalizálják saját előfizetői bázisukat, hanem új direkt előfizetői kör megnyerésében reménykednek. A nagy kimaradók, köztük a már említett The New York Times mellett pélául a The Washington Post irányítói viszont úgy vélik, hogy bármiféle közösködés a nagy technológiai vállalatokkal hosszú távon csak utóbbiak számára hozhat hasznot. Egy-két éven belül kiderül, melyik társaságnak van igaza.

Konzumer tech

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.