Alig négy év alatt 2,5-szeresére nőtt a hazai e-kereskedelmi piac, de a magyarok már külföldről is bátran rendelnek online.
Hirdetés
 

Megérkezett az eNET szokásos tanulmánya a hazai internetes kereskedelem alakulásáról. A 2018-as adatok alapján a szektorban még bőven van növekedési potenciál.

Egyről a kettő és félre

2014-ben még csak 273 milliárd forint volt a hazai webáruházak belföldi nettó forgalma, ám tavaly ez már elérte a 669 milliárd forintot. Ez azt jelenti, hogy négy év alatt 2,5-szeresére hízott a szektor. A 2018-as teljesítmény erejét jól jelzi, hogy ennek az intenzív periódusnak a végén is 23 százalékos éves növekedést realizáltak a magyarországi e-kereskedők. A több mint 5000 e-kiskereskedő internetes értékesítése alapján a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a 7 százaléot. 
 

 

A piac érési folyamatát mutatja, hogy egy ideje már nem az online vásárlók csoportjának növekedése fűti a forgalmat (bár ez sem állt le teljesen), hanem inkább az átlagos rendelési érték emelkedése. 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13 400 forint volt, tavalyi viszont elérte a 15 400 forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111 ezerről 124 ezerre nőtt.

A hazai forgalom emelésében ma már vitathatatlan szerep jut az FMCG termékek online forgalmazásának. A bevásárlások netes intézése jelenleg a teljes hazai e-kiskereskedelmi forgalom hatodát adja. Az eddigi dinamikus növekedés (2015-ról 2016-ra +18%, 2016-ról 2017-re +25%, 2017-ről 2018-ra +27%) várhatóan az elkövetkezendő években sem fog alább hagyni, a szegmens gyorsabban növekszik, mint a piac egésze, súlya így egyre meghatározóbb lesz.

Kalandozó magyarok

A világ legnagyobb kereskedői közül egyre többen szállítanak már Magyarországra és ezt a hazai online vásárlók ki is használják. Már minden második online vásárló külföldről is rendel online (3,1 millióan; míg 2016-ban csupán 1,7 millióan), és a becslések szerint ők tavaly bruttó 400-420 milliárd forintot költhettek el külföldi boltokban, piactereken. Mindez azt is jelenti, hogy a Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot 2018-ban.

Piaci hírek

Trump stábja befoglalta a választási hajrára a YouTube frontját

A jelöltek összesen akár egymilliárd dollárt is beleönthetnek a digitális hirdetésekbe a választásokig, az online kampányok eredményessége pedig a végső győzelmet is eldöntheti.
 
Hirdetés

Az MI-k már a spjázban vannak - Magyarországon is

Nemcsak az autóipar, vagy az olyan tech óriások, mint az Amazon használhatnak ma már tanulásra képes gépeket, egyre több az izgalmas alkalmazási terület, akár itthon is.

A hatékonyság növelésének vágya az adatok mentésének és helyreállításának világában is erőteljesen jelentkezik. Nézzük, milyen trendek bontakoznak ki idén!

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.