Alig négy év alatt 2,5-szeresére nőtt a hazai e-kereskedelmi piac, de a magyarok már külföldről is bátran rendelnek online.
Hirdetés
 

Megérkezett az eNET szokásos tanulmánya a hazai internetes kereskedelem alakulásáról. A 2018-as adatok alapján a szektorban még bőven van növekedési potenciál.

Egyről a kettő és félre

2014-ben még csak 273 milliárd forint volt a hazai webáruházak belföldi nettó forgalma, ám tavaly ez már elérte a 669 milliárd forintot. Ez azt jelenti, hogy négy év alatt 2,5-szeresére hízott a szektor. A 2018-as teljesítmény erejét jól jelzi, hogy ennek az intenzív periódusnak a végén is 23 százalékos éves növekedést realizáltak a magyarországi e-kereskedők. A több mint 5000 e-kiskereskedő internetes értékesítése alapján a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a 7 százaléot. 
 

 

A piac érési folyamatát mutatja, hogy egy ideje már nem az online vásárlók csoportjának növekedése fűti a forgalmat (bár ez sem állt le teljesen), hanem inkább az átlagos rendelési érték emelkedése. 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13 400 forint volt, tavalyi viszont elérte a 15 400 forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111 ezerről 124 ezerre nőtt.

A hazai forgalom emelésében ma már vitathatatlan szerep jut az FMCG termékek online forgalmazásának. A bevásárlások netes intézése jelenleg a teljes hazai e-kiskereskedelmi forgalom hatodát adja. Az eddigi dinamikus növekedés (2015-ról 2016-ra +18%, 2016-ról 2017-re +25%, 2017-ről 2018-ra +27%) várhatóan az elkövetkezendő években sem fog alább hagyni, a szegmens gyorsabban növekszik, mint a piac egésze, súlya így egyre meghatározóbb lesz.

Kalandozó magyarok

A világ legnagyobb kereskedői közül egyre többen szállítanak már Magyarországra és ezt a hazai online vásárlók ki is használják. Már minden második online vásárló külföldről is rendel online (3,1 millióan; míg 2016-ban csupán 1,7 millióan), és a becslések szerint ők tavaly bruttó 400-420 milliárd forintot költhettek el külföldi boltokban, piactereken. Mindez azt is jelenti, hogy a Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot 2018-ban.

Piaci hírek

Zenélő takaróval házal a japán startup

A cég egy szintén japán kutatási projektből igyekszik kereskedelmi forgalomban kapható terméket varázsolni. A Sensia Technology szövetének különlegessége, hogy külön meghajtó elemek nélkül képes hangok kibocsátására.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.