Egy francia távközlési cég, az Iliad is bejelentkezett a T-Mobile US-ért. Az új jelentkező akár az árat is felhajthatja. A francia cég közleménye szerint a cég 15 milliárd dollár készpénzt ajánlott az amerikai cég 56,6 százalékáért, a fennmaradó rész megvásárálását pedig részvényekkel finanszírozná. Így részvényenként 36,2 dollárra jönne ki a vételár, ami léányegesen magasabb, mint a bejelentés előtti. Akkor 30,94 dolláron zártak a részvények, melyek ára a bejelentés hatására egyből 2 dollárral emelkedett.
A franciák részben saját forrásokból, részben hitelből finanszíroznák a bevásárlást. Közleményükben azt is kiemelik, hogy mivel – a Sprinttel ellentétben – nincsenek jelen az amerikai piacon, ajánlatukkal szemben nem merülhetnek versenyjogi aggályok sem.
Mint azt korábban megírtuk, három évnyi huzavona után végül a japán Softbank többségi tulajdonában lévő Sprint jelentkezett be vevőként az amerikai cégre. A Sprint számára jól jönne a bevásárlás, mert jobban meg tudná közelíteni az amerikai piac két vezető szolgáltatóját, Verizont és az AT&T-t. A Sprint bevásárlása egyébként valószínűleg szintén átmenne a versenyhatóság szűrőjén, ugyanis még az egyesülés után is kevesebb előfizetője lenne, mint a két piacvezetőnek egyenként. A Sprint ajánlatáról csak találgatások voltak, de azok is nagy szórást mutattak, miközben a T-Mobile US paici kapitalizációja nem éri el 30 milliárd dollárt, egyesek szerint akár 50 milliárd dollárt is fizethet érte a Sprint.
A Deutsche Telekomnak jól jöhet a verseny, hogy minél több pénzt szerezhessen európai terjeszkedéséhez, például akár a Magyar Telekom teljes megszerzéséhez.
Az Iliad a francia piacot már felforgatta
Az Iliadot 1999-ben alapította Xavier Niel. A cég tulajdonában lévő Free Mobile Franciaország egyik legagresszívebben terjeszkedő szolgáltatója. 2012-ben az évet 5,2 millió előfizetővel zárta, amivel a francia piac 8 százalékát birtokolta. 2013. végére már több mint 8,6 millió előfizetővel a piac 12 százalékát szerezte meg. Elsősorban az alacsony költségei miatt (lehetőleg mindent online csatornákon értékesít, nincs készüléktámogatás, de hűség sem) árait rendkívül alacsonyan tudta tartani, amivel nagyon erős árversenyt generált a francia piacon. Sokan azt várják, hogy ha sikerül megszereznie a T-Mobile US-t, a franciához hasonlóan igencsak felrázná az amerikai piacot is.
A cég a beszámolója szerint 2013-ban közel 3,8 milliárd eurós forgalom mellett 265 millió euró nyereséget tudott elkönyvelni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak