Olvasóink számára már nem lehet túlságosan meglepő a rekord és a Xiaomi szavak együttes emlegetése. A feltörekvő kínai elektronikai vállalat éves, féléves és akár havi szinten is képes felülmúlni a korábbi teljesítményeit, amit ezúttal a Redmi Note második kiadásával tett meg.
Ilyen még nem volt
Az úgynevezett "flash sale" (magyarul nagyjából villám értékesítés) elnevezésű stratégia több szempontból is hatásosnak bizonyult a gyártó számára. Egyrészt az aránylag rövid idő alatt történő, látványos mennyiségű készülék eladás tökéletesen alkalmas a cég nevének futtatására, másrészt ezzel a módszerrel jól felmérhetők a piaci igények, harmadrészt a termelési hatékonyság is növelhető, és nincsenek fölösleges raktárkészletek.
A Xiaomi legutóbbi akciója az összes korábbira rátett egy lapáttal. A még múlt héten bejelentett Redmi Note 2-ből 12 óra alatt 800 ezer darab kelt el, ami abszolút rekord a gyártó életében. Sőt, nemcsak e cég életében fordult elő elsőként, mivel nincs olyan egyetlen mobilgyártó sem a világon (így Kínában sem), amely hasonló érdeklődést lett volna képes kiváltani egy olcsó, de a felsőkategóriát súroló hardverrel bíró mobillal.
Nézzük akkor a receptet: a Redmi Note 2 egy 5,5 colos, full HD felbontású panellel ellátott, a MediaTek nyolcmagos rendszerét (Helio X10) használó, jó minőségű, 13, illetve 5 megapixeles kamerákat alkalmazó, 2 GB RAM-mal, illetve 16 gigabájt tárhellyel rendelkező készülék. Az igazi vevőcsalogató elem nem is ez, hanem az alapmodell 125 dolláros ára, ami a Prime verzió esetén (2,2 GHz-es CPU, 32 GB RAM) sem több 160 dollárnál. Ez azt jelenti, hogy a csúcskészülékeknél megszokott teljesítményt a Xiaomi forintra átszámítva 34-44 ezer forintért adja a kínai vásárlóknak, ami megmagyarázza a nagy érdeklődést.
A nagyja még hátra van
Az első készlet 12 óra alatt elfogyott, a következő adagért augusztus 24-én „állhatnak sorba” a kínai érdeklődők. A Xiaomi folytatja az évek óta tartó szárnyalását: 2015 első felében 34,7 millió darab készüléket adtak el, és a mostani eredmények láttán könnyen elérhetőnek tűnik az év végére megcélzott 100 millió.
Az IDC legfrissebb adatai azt mutatják, hogy ez az évenkénti 30 százalékos növekedés már a világ 4. legnagyobb okostelefon-gyártójává tette a Xiaomit, aki a kínai piacot is magabiztosan vezeti a Huawei és a Samsung előtt. Ebből főleg a globális piacon való helyezés az érdekesebb, hiszen ezt úgy érte el a vállalat, hogy Kína mellett egyelőre csak a régiós országok némelyikében (India, Indonézia), illetve Brazíliában és a Fülöp-Szigeteken folytat értékesítést.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak