És ismét a Samsung. Lassan hozzá kell szoknunk, hogy a koreai vállalatnak bérelt helye lesz a híroldalakon, bár ennek a cég valószínűleg nem különösebben örül. A rossz eredmények miatt több fontos lépést tett a vezetőség, ami kezdődött a jövő évi irányok meghatározásával, folytatódott a vezérkar átszervezésével és jutott el a sikertelen ChatOn szolgáltatás megszüntetésével kapcsolatos tervekig.
Multiplatform, mégsem megy
A híreket ezúttal a The Korea Times szállította: a lap úgy tudja a Samsung munkatársaitól, hogy a vállalat „lépésről-lépésre kivonul a mobilos üzenetküldő piacról”, mivel szeretnének megszabadulni azoktól az üzletágaktól, amelyek nem termelnek profitot. Ez nem azt jelenti, hogy a ChatOn azonnal leáll világszerte, azt azonban igen, hogy fokozatosan ki fogják vonni a piacokról.
A multiplatform ChatOn 2011-ben indult útjára és a Samsung szándéka szerint a szolgáltatás sikerrel vette volna fel a versenyt az olyan nagy szereplőkkel, mint a WhatsApp, a Viber, a WeChat, vagy akár a Facebook Messenger. Ez a mai napig nem sikerült, pedig az alkalmazás az összes Galaxy készüléken előre telepítve megtalálható, és jelenleg is 120 országban, több mint 63 különböző nyelven, Android, iOS, illetve BlackBerry rendszereken érhető el az alkalmazás.
Messze lemaradva
Miközben a konkurencia 500-600 milliós aktív felhasználói tábornál jár, a ChatOn a legutóbbi adatok szerint kb. 100 millió felhasználót tudhat magáénak, viszont a Samsung már jó ideje nem tett közzé hivatalos adatot ezzel kapcsolatban. A Samsung képviselői egyértelműen fogalmaztak: „üzleti szempontból a ChatOn nem az a szolgáltatásunk, ami várhatóan fejlődést fog mutatni a jövőben”.
A chat piacot a kínai WeChat uralja a 600 milliót is meghaladó felhasználói bázissal, ami a piac 35 százalékát teszi ki. Őt a Facebook által felvásárolt WhatsApp és a Facebook Messenger követi szintén közel 600 milliós aktív havi felhasználói számmal. A negyedik helyen a Skype tanyázik, az ötödik és hatodik helyen pedig a Line, illetve a Kako Talk található 8, és 5 százalékos piaci részesedéssel.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak