Ezúttal a Samsung ChatON szolgáltatása az, amely nem bírja tovább a versenyt.

És ismét a Samsung. Lassan hozzá kell szoknunk, hogy a koreai vállalatnak bérelt helye lesz a híroldalakon, bár ennek a cég valószínűleg nem különösebben örül. A rossz eredmények miatt több fontos lépést tett a vezetőség, ami kezdődött a jövő évi irányok meghatározásával, folytatódott a vezérkar átszervezésével és jutott el a sikertelen ChatOn szolgáltatás megszüntetésével kapcsolatos tervekig.

Multiplatform, mégsem megy

A híreket ezúttal a The Korea Times szállította: a lap úgy tudja a Samsung munkatársaitól, hogy a vállalat „lépésről-lépésre kivonul a mobilos üzenetküldő piacról”, mivel szeretnének megszabadulni azoktól az üzletágaktól, amelyek nem termelnek profitot. Ez nem azt jelenti, hogy a ChatOn azonnal leáll világszerte, azt azonban igen, hogy fokozatosan ki fogják vonni a piacokról.

A multiplatform ChatOn 2011-ben indult útjára és a Samsung szándéka szerint a szolgáltatás sikerrel vette volna fel a versenyt az olyan nagy szereplőkkel, mint a WhatsApp, a Viber, a WeChat, vagy akár a Facebook Messenger. Ez a mai napig nem sikerült, pedig az alkalmazás az összes Galaxy készüléken előre telepítve megtalálható, és jelenleg is 120 országban, több mint 63 különböző nyelven, Android, iOS, illetve BlackBerry rendszereken érhető el az alkalmazás.

Messze lemaradva

Miközben a konkurencia 500-600 milliós aktív felhasználói tábornál jár, a ChatOn a legutóbbi adatok szerint kb. 100 millió felhasználót tudhat magáénak, viszont a Samsung már jó ideje nem tett közzé hivatalos adatot ezzel kapcsolatban. A Samsung képviselői egyértelműen fogalmaztak: „üzleti szempontból a ChatOn nem az a szolgáltatásunk, ami várhatóan fejlődést fog mutatni a jövőben”.

A chat piacot a kínai WeChat uralja a 600 milliót is meghaladó felhasználói bázissal, ami a piac 35 százalékát teszi ki. Őt a Facebook által felvásárolt WhatsApp és a Facebook Messenger követi szintén közel 600 milliós aktív havi felhasználói számmal. A negyedik helyen a Skype tanyázik, az ötödik és hatodik helyen pedig a Line, illetve a Kako Talk található 8, és 5 százalékos piaci részesedéssel.

Konzumer tech

Hamarosan robotaxik tudhatják le az Uber-fuvarokat

A fuvarozó cég a tervek szerint az elektromos autókat gyártó Lucid és az önvezető rendszereket fejlesztő Nuro segítségével érné el azt, aminek önálló megvalósításáról még 2020-ban tett le.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.