A Huawei ma már a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója a Samsung és az Apple mögött, amely 2016 első felében több mint 60 millió készüléket szállított világszerte. A kínai vállalat konzumer termékekért felelős részlege 11,6 milliárd dolláros forgalmat jelentett az év első hat hónapjára. Ezzel éves összehasonlításban 41 százalékkal növelt forgalmát, miközben a szállítások volumene 25 százalékkal emelkedett.
A növekedést a Huawei elsősorban a fejlett piacokon, így Európában mutatott egyre jobb teljesítménnyel magyarázza, ahol egyebek mellett jól teljesít csúcstelefonjuk, a P9 is. Az iparági elemzők viszont szokásuk szerint óvatosságra intenek, és felhívják rá a figyelmet, hogy a hazai konkurencia (Xiaomi, Lenovo) egyre komolyabb versenyre kényszeríti a Huaweit az árérzékeny vásárlókért folytatott harcban.
Az előrejelzések az egész évre 119 millió készülékről szólnak, ami visszalépést jelent a korábban jósolt 140 milliós célszámhoz képest. Bár a tavasszal bemutatott P9 és a P9 Plus igen kedvező fogadtatásra talált, a többi kínai márka év végéig minden bizonnyal versenyképes modellekkel jön majd ki az egyre zsúfoltabb piacon.
A Huawei ezzel együtt már összességében már a globális okostelefon-piac 9 százalékát foglalja el a 24,5 százalékos Samsung és a 15 százalékos Apple mögött. Saját kilátásait illetően pedig több mint optimista: a vállalat lakossági elektronikai cikkekért illetékes vezetője, Richard Yu egy sajtótájékoztatón már úgy fogalmazott, hogy a szektor konszolidálódik, és csak három nagy gyártó van a piacon. Ezek nyilvánvalóan a Samsung, az Apple és a Huawei lennének, a többiekről pedig az volt a véleménye, hogy 3-5 éven belül el fognak tűnni.
Sorban érkeznek a pöpec modellek
A cég újabb nagy dobása a múlt hét végén a berlini IFA kiállításon bemutatott a Nova és a Nova Plus okostelefon lehet, amelyekről az első beszámolók igen kedvező képet festenek: egyrészt formatervük és kidolgozottságuk is felveszi a versenyt bármelyik felkapott termékkel, másrészt a tudásukhoz képest reális, 399 és 429 dolláros áron kerülnek a piacra. A telefonok technikai specifikációja itt olvasható. Az árazás – legalábbis az okostelefon szegmensben – eddig kényes pontja volt a Huawei fejlődésének, amit az új sorozat legalábbis enyhíteni látszik.
Huawei Nova és Nova Plus: kerekített élek, két SIM vagy egy-egy MicroSD és SIM kártya, USB C csatlakozó,
két napos akku-üzemidő, 12 vagy 16 megapixeles kamera és ujjlenyomat-olvasó
Bár a Huaweit már a 2015-ös Google Nexus (6P) csúcstelefon gyártópartnereként sem volt divat a futottak még gyártók között emlegetni, az első beszámolók szerint a Nova sorozattal a kínai vállalat végleg a prémium gyártók közé emelkedett – jobban mondva igazolta, hogy képes felsőkategóriás készüléket tervezni és gyártani. A Nexus 6 nyilvánvaló továbbgondolásának látszó Nova modellek a jövő hónapban érkeznek Európába.
Richard Yu a CNBC-nek néhány nappal ezelőtt azt nyilatkozotta, hogy a következő évtizednek a Huawei már a második legnagyobb telefongyártóként akar nekifutni, megelőzve az Apple-t és szorosan követve a Samsungot. Bár ez egyelőre csak hangzatos egy terv, a piaci elemzők megegyeznek benne, hogy a felső kategóriás funkció középkategóriába való átültetése az az irány, amellyel a szállítások volumene és a haszonkulcs egyaránt növelhető.
A Huawei az új modellek révén már prémium márkként próbálja meghatározni magát, de a középkategóriában is megpróbálja zsebre tenni azt az extra profitot, amit ez alap esetben a csúcskategóriában lehetővé tenne számára. A telített piacon a részesedés növelése ma már sokak szerint a "mainstream premium", vagyis a kedvező áron kínált zászlóshajó termékekre épül.
A Mate 9 modelljei, amelyeket korábban az IFA kiállításra vártak, két hónapot még bizonyosan várni kell rájuk. A felső kategóriás készülék (praktikusan a Nova Plus nagy testvére) november környékén érkezik meg a P9 mellé, míg az igazi csúcsmodell, a P9-et követő P10 jövő tavaszra várható.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak