A múlt pénteken bemutatott Nova és a Nova Plus felső kategóriás funkciókkal és minőséggel hódítaná meg az okostelefonok alsóbb szegmensét.

A Huawei ma már a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója a Samsung és az Apple mögött, amely 2016 első felében több mint 60 millió készüléket szállított világszerte. A kínai vállalat konzumer termékekért felelős részlege 11,6 milliárd dolláros forgalmat jelentett az év első hat hónapjára. Ezzel éves összehasonlításban 41 százalékkal növelt forgalmát, miközben a szállítások volumene 25 százalékkal emelkedett.

A növekedést a Huawei elsősorban a fejlett piacokon, így Európában mutatott egyre jobb teljesítménnyel magyarázza, ahol egyebek mellett jól teljesít csúcstelefonjuk, a P9 is. Az iparági elemzők viszont szokásuk szerint óvatosságra intenek, és felhívják rá a figyelmet, hogy a hazai konkurencia (Xiaomi, Lenovo) egyre komolyabb versenyre kényszeríti a Huaweit az árérzékeny vásárlókért folytatott harcban.

Az előrejelzések az egész évre 119 millió készülékről szólnak, ami visszalépést jelent a korábban jósolt 140 milliós célszámhoz képest. Bár a tavasszal bemutatott P9 és a P9 Plus igen kedvező fogadtatásra talált, a többi kínai márka év végéig minden bizonnyal versenyképes modellekkel jön majd ki az egyre zsúfoltabb piacon.

A Huawei ezzel együtt már összességében már a globális okostelefon-piac 9 százalékát foglalja el a 24,5 százalékos Samsung és a 15 százalékos Apple mögött. Saját kilátásait illetően pedig több mint optimista: a vállalat lakossági elektronikai cikkekért illetékes vezetője, Richard Yu egy sajtótájékoztatón már úgy fogalmazott, hogy a szektor konszolidálódik, és csak három nagy gyártó van a piacon. Ezek nyilvánvalóan a Samsung, az Apple és a Huawei lennének, a többiekről pedig az volt a véleménye, hogy 3-5 éven belül el fognak tűnni.

Sorban érkeznek a pöpec modellek

A cég újabb nagy dobása a múlt hét végén a berlini IFA kiállításon bemutatott a Nova és a Nova Plus okostelefon lehet, amelyekről az első beszámolók igen kedvező képet festenek: egyrészt formatervük és kidolgozottságuk is felveszi a versenyt bármelyik felkapott termékkel, másrészt a tudásukhoz képest reális, 399 és 429 dolláros áron kerülnek a piacra. A telefonok technikai specifikációja itt olvasható. Az árazás – legalábbis az okostelefon szegmensben – eddig kényes pontja volt a Huawei fejlődésének, amit az új sorozat legalábbis enyhíteni látszik.
 


Huawei Nova és Nova Plus: kerekített élek, két SIM vagy egy-egy MicroSD és SIM kártya, USB C csatlakozó,
két napos akku-üzemidő, 12 vagy 16 megapixeles kamera és ujjlenyomat-olvasó


Bár a Huaweit már a 2015-ös Google Nexus (6P) csúcstelefon gyártópartnereként sem volt divat a futottak még gyártók között emlegetni, az első beszámolók szerint  a Nova sorozattal a kínai vállalat végleg a prémium gyártók közé emelkedett – jobban mondva igazolta, hogy képes felsőkategóriás készüléket tervezni és gyártani. A Nexus 6 nyilvánvaló továbbgondolásának látszó Nova modellek a jövő hónapban érkeznek Európába.

Richard Yu a CNBC-nek néhány nappal ezelőtt azt nyilatkozotta, hogy a következő évtizednek a Huawei már a második legnagyobb telefongyártóként akar nekifutni, megelőzve az Apple-t és szorosan követve a Samsungot. Bár ez egyelőre csak hangzatos egy terv, a piaci elemzők megegyeznek benne, hogy a felső kategóriás funkció középkategóriába való átültetése az az irány, amellyel a szállítások volumene és a haszonkulcs egyaránt növelhető.

A Huawei az új modellek révén már prémium márkként próbálja meghatározni magát, de a középkategóriában is megpróbálja zsebre tenni azt az extra profitot, amit ez alap esetben a csúcskategóriában lehetővé tenne számára. A telített piacon a részesedés növelése ma már sokak szerint a "mainstream premium", vagyis a kedvező áron kínált zászlóshajó termékekre épül.

A Mate 9 modelljei, amelyeket korábban az IFA kiállításra vártak, két hónapot még bizonyosan várni kell rájuk. A felső kategóriás készülék (praktikusan a Nova Plus nagy testvére) november környékén érkezik meg a P9 mellé, míg az igazi csúcsmodell, a P9-et követő P10 jövő tavaszra várható.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.