Rövid, ám annál büszkébb jelentésében a távol-keleti technológiai vállalat idei első hat hónapos üzleti eredményeit taglalja. Kiderült, hogy az egy évvel ezelőtti 30 százalékos éves növekedést is sikerült felülmúlni, köszönhetően többek között az lendületes zászlóshajóként hasító P9 okostelefonnak.
A fele sem tréfa
A konzumer mobil eszközök mellett a távközlési szektorban, valamint az üzleti informatikai megoldások területén is egyre aktívabban fellépő kínai gyártó dollárban átszámítva 36,8 milliárdos forgalmat ért el az első hat hónapban. Ez több mint biztató alapot jelent arra, hogy a jellemzően erősebb második félévben összejöjjön a korábban célként kitűzött 75 milliárdos éves bevételi cél.
A mostani, 40 százaléknak megfelelő forgalomnövekedés azonban nem ment áldozatok nélkül. A vállalat üzemi profitrátája például a korábbi 18-ról 12 százalékra esett vissza. A vállalatvezetés mindenesetre ezen nem aggódik sokat, és nagy önbizalommal vágnak bele az év hátralévő periódusába.
Őrült beszéd, de van benne rendszer
Az üzletágak többségénél a szokásos PR-szagú lekesítés mellett kevés vagy éppen semmiféle konkrétumot nem közölt a cég, de ami a végfelhasználókat kiszolgáló divíziót illeti, ott egyértelműen a rekordeladásokat hozó új generáció vitte a prímet.
A tavasszal bemutatkozó P9 és a P9 Plus ugyanis nagyon jó fogadtatásra talált. A különleges kamerával szerelt mobilokból az első másfél hónap leforgása alatt 2,6 milliót értékesítettek világszerte, ami a korábbi generáció, a P8-asokhoz képest 130 százalékkal erősebb nyitásnak felel meg. Ezzel a Huawei számításai szerint már a teljes piac 8,5 százalékát birtokolják.
A dinamikát látva talán már nem is annyira légből kapott a cég vezetőjének korábbi nyilatkozata, miszerint néhány éven belül a legnagyobb mobilszállítóvá akarnak válni. Az oda vezető úton azonban a nemrégiben leleplezett trükközéshez hasonló ügyeket mindenképpen érdemes lesz hanyagolni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak