A kínai óriás 40 százalékkal több bevételt ért el az első félévben, mint tavaly. Az agresszív növekedésnek azonban a profitráta látta kárát.

Rövid, ám annál büszkébb jelentésében a távol-keleti technológiai vállalat idei első hat hónapos üzleti eredményeit taglalja. Kiderült, hogy az egy évvel ezelőtti 30 százalékos éves növekedést is sikerült felülmúlni, köszönhetően többek között az lendületes zászlóshajóként hasító P9 okostelefonnak.

A fele sem tréfa

A konzumer mobil eszközök mellett a távközlési szektorban, valamint az üzleti informatikai megoldások területén is egyre aktívabban fellépő kínai gyártó dollárban átszámítva 36,8 milliárdos forgalmat ért el az első hat hónapban. Ez több mint biztató alapot jelent arra, hogy a jellemzően erősebb második félévben összejöjjön a korábban célként kitűzött 75 milliárdos éves bevételi cél.

A mostani, 40 százaléknak megfelelő forgalomnövekedés azonban nem ment áldozatok nélkül. A vállalat üzemi profitrátája például a korábbi 18-ról 12 százalékra esett vissza. A vállalatvezetés mindenesetre ezen nem aggódik sokat, és nagy önbizalommal vágnak bele az év hátralévő periódusába.

Őrült beszéd, de van benne rendszer

Az üzletágak többségénél a szokásos PR-szagú lekesítés mellett kevés vagy éppen semmiféle konkrétumot nem közölt a cég, de ami a végfelhasználókat kiszolgáló divíziót illeti, ott egyértelműen a rekordeladásokat hozó új generáció vitte a prímet.

A tavasszal bemutatkozó P9 és a P9 Plus ugyanis nagyon jó fogadtatásra talált. A különleges kamerával szerelt mobilokból az első másfél hónap leforgása alatt 2,6 milliót értékesítettek világszerte, ami a korábbi generáció, a P8-asokhoz képest 130 százalékkal erősebb nyitásnak felel meg. Ezzel a Huawei számításai szerint már a teljes piac 8,5 százalékát birtokolják.

A dinamikát látva talán már nem is annyira légből kapott a cég vezetőjének korábbi nyilatkozata, miszerint néhány éven belül a legnagyobb mobilszállítóvá akarnak válni. Az oda vezető úton azonban a nemrégiben leleplezett trükközéshez hasonló ügyeket mindenképpen érdemes lesz hanyagolni.

Piaci hírek

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.