Szeptemberben írt alá az IBM Magyarország ás az RRC Hungary azt a disztribúciós szerződést, melynek értelmében az RRC az IBM teljes termékportfólióját kínálja. Az RRC azonban nem új partner, hiszen infrastruktúra üzletága 2008. óta foglalkozik IBM hardverekkel. A mostani megállapodást tendere nyerte el az RRC. Belépésével már két olyan disztribútora is lesz a magyar piacon az IBM-nek, amely a teljes portfóliót viszi. Korábban ezt a feladatot egyedül az Avnet látta el, az Arrow ECS pedig a szoftverportfóliót disztributálja.
Az RRC nyáron hasonló irányba mutató megállapodást kötött régiós szinten a Hitachival a japán gyártó ún. software defined alapokra épülő új tároló megoldásaira, melyeknek kifejlesztésében már figyelembe vették például az Internet of Things következményeként előálló új igényeket.
Teljes lesz a lefedettség
A mostani megállapodással az RRC minden üzletága (netwoking, infrastruktúra, security, auto-ID, oktatás) érdekeltté válik az IBM termékekben. Az IBM eddig is jelentős partnere volt a cégnek, jelenleg is forgalmuk mintegy 30 százaléka származott az IBM hardverekből. A teljes portfóliótól további növekedést, új ügyfeleket és a viszonteladói hálózat bővülését várják.
Az RRC vezetője, Virágh Attila elmondta: felállt az IBM-es csapat, és a szükséges kompetenciákat is megszerezték, részben belső képzéssel, részben pedig új emberek felvételével. Belőlük állt össze a kilencfős dedikált IBM-csoportot. A teljes portfólió, amellyel megoldásközpontú, teljes projektszintű szolgáltatást tudnak nyújtani, új szemléletet követel igazodva az átalakuló IBM-startégiához.
Az IBM szintén sokat vár az együttműködéstől. Bár konkrét számot nem mondott Benedek Péter igazgató (country leader), aki áprilisban váltotta a régiós pozícióba távozó Veres Zsoltot a magyar leányvállalat élén, annyit elárult, hogy egy számjegyű növekedést várnak a kiterjesztett partnerségtől.
Konkrétan az analitikai piaccal kapcsolatban Hellinger Teodor, az IBM szoftver üzletágának vezetője elmondta, hogy Magyarországon mind a világpiachoz, mind pedig a régióhoz képest alulreprezentált az IBM. Most azon dogoznak – és ehhez többe között az RRC is hozzá tud járulni –, hogy ezt a hátrányukat ledolgozzák.
Tanácsadók hada vár bevetésre
Benedek beszélt az IBM stratégiaváltásáról is, melyet a hét éve meghirdetett smarter planet koncepcióra vezette vissza. Szerinte jól látható az irány mind a profiltisztításban (pl. az x86-os szerver üzletág eladása), mind a fejlesztésben, mind pedig a cég működésének átalakításában. Ezt a stratégiát az IBM a CAMSS betűszóval – Cloud, Analytics, Mobile, Social & Security – írja le. Ezek fő tartóelemek, de a koncepció az, hogy nem hardvert, szoftvert vagy szolgáltatást kell értékesíteni, hanem az ezekből összeálló átfogó megoldást.
A legfőbb szervező elv azonban az adat. Benedek utalt ezzel kapcsolatban Ginni Rometty vezérigazgató egy tegnapi bejelentésére. Az IBM-vezér Orlandóban, a Gartner Symposium ITxpo konferencián hirdette meg a kognitív korszakot – és jó időzítéssel a vállalat ugyanakkor jelentette be a Cognitive Business Solutions szervezeti egység elindulását is.
Az új szervezeti egység fő feladata a tanácsadás lesz. A több mint kétezer munkatárssal felálló csapatban a gép tanulás, a fejlett analitika, az adattudományok szakértői mellett lesznek különböző iparágakat segítő, valamint change management szakértők is. Utóbbiak feladata lesz majd az ügyfelek minél gyorsabb átsegítése a kognitív üzleti fázisba.
Rometty a korszakváltással kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy az IBM koncepciójának lelkét adó Watson nem egy szuperszámítógép. Hanem rengeteg rendszer és technológia, amely az egyes termékekben is megjelenik. A Gartner találóan a digital üzlet + digitális intelligencia = kognitív korszak képlettel foglalta össze Rometty koncepciójának lényegét.
Bár a vezérigazgató szerint minden a felhő és az analitika felé mutat, egyelőre a hibrid megközlítést követik, ami viszont megteremti a létjogosultságát olyan – a legacy rendszerek körébe sorolt – kategóriát, mint a mainframe.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak