Még az Egyesült Államok történetének legaktívabb twitterező elnökjelöltje sem tudta kimozdítani a közösségi hálózatot a holtponról. Donald Trumpnak ugyan láthatóan bejöttek a szorgosan küldözgetett, néha meglehetősen vaskos rövid üzenetek, ebből a Twitter semmit nem tudott profitálni.
Ugyanott vannak, ahol voltak
A cég jövőbeli lehetőségeinek kulcsa a felhasználói bázis bővítésében rejlik, ám pont ez a terület, ahol egy jó ideje gyakorlatilag megrekedt a fejlődés. A 2016-ot záró jelentés szerint a legalább havonta aktív felhasználói tábor 319 milliós, ami egy teljes év alatt is csak 4 százalékos növekedést jelent. Ez pedig nagyon kevés ahhoz, hogy a Twitter befektetői megnyugodhassanak.
Ami a bevételeket illeti, a tavalyi utolsó negyedévben csak 717 millió dollár jött össze, ami alig 1 százalékkal jobb, mint az egy évvel korábbi adat, ráadásul alatta marad az előzetes piaci várakozásoknak is. Hogy a helyzet még sötétebb legyen, ezzel párhuzamosan a költségek szintén felfelé kúsztak, így továbbra sem látni, mikor ünnepelheti meg a vállalkozás az első olyan negyedévét, amelyiknél nem pirossal van szedve a nettó eredmény sor. Az ünnepi negyedévben ezúttal 167 millió dollárnyi mínuszt sikerült összehozni, a teljes évet pedig közel 457 milliónyi veszteséggel zárták.
A jelentés persze igyekszik a pozitívumokra koncentrálni. Ilyen például a naponta aktív felhasználók táborának növekedése, illetve az, hogy az egyszeri tételektől megtisztított eredmény már pozitív tartományban van, és évről évre hízik. A befektetőket azonban nem lehetett levenni a lábukról ezekkel a kozmetikázásra alkalmas adatokkal: a részvényárfolyam a közzétételt követően több mint 12 százalékot zuhant.
A remény hal meg utoljára
A vezetés az ígéretek szerint idén olyan szolgáltatások bevezetésén lesz a hangsúly, amelyek a közösségi hálózat különlegességére építve erősíthetik a cég pozícióját. Ezzel párhuzamosan a hirdetési rendszer egyszerűsítésével, átstrukturálásával próbálnak hosszú távon fenntartható, profitábilis pályára állni.
A probléma azonban az, hogy a jelekből ítélve nem sok esélye van a látványos fejlődésre a Disney által tavaly majdnem megvett vállalatnak. A felhasználói bázis növekedése folyamatosan csökken, és ma már szinte elhanyagolható mértékű. Friss, nagy méretű tömeget viszont nem fog tudni bevonzani a twitteres vezetők által is elismerten körülményes rendszer. Nagyobb közönség megnyeréséhez egy teljesen újragondolt, egyszerűsített kezelőfelülettel, mechanizmussal lenne esély, ám egy ilyen gyökeres változtatás pont a mostani, nem túl népes, de megbízható kemény magot akasztaná ki.
Bevételi oldalon szintén reménytelenül le van maradva a Twitter. Náluk egy felhasználóra a tavalyi utolsó negyedévben 2,25 dollár forgalom jutott, miközben a több mint 1,8 milliárd ember használta Facebook ugyanezen mutatója 7,16 dollár lett legutóbb. Ennek fényében már nem annyira meglepő, hogy a 2013 végén tőzsdére lépett Twitter az elmúlt három év során összesen több mint 1,5 milliárd dollárt égetett el.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak