Tulajdonképpen elkerülhetetlennek látszott, hogy ha a Facebook hat év alatt ilyen hatalmas sikert ért el, és egyre több pénzt termel, akkor hamarosan valakinek eszébe jut Hollywoodban, hogy ebből ő is profitálhat.
A múlt héten nyilvánosságra került poszter után most itt van az első előzetes videó is, amely ugyan filmbeli jeleneteket nem tartalmaz, de a szokásos hatásvadász elemeket azért felvonultatja az érdeklődés felcsigázására.
A The Social Network, vagy más néven a Facebook-mozi rendezője az a David Fincher, aki például a Hetedik és a Harcosok klubja című filmeket készítette. A főszereplő, azaz Mark Zuckerberg Facebook-alapító megszemélyesítője Jesse Eisenberg lesz. Ő főszereplőként azért hatalmas filmekben nem játszott még, hacsak a Zombieland vagy a Kalandpark nem tekinthető annak. Ránézésre viszont ideális választásnak tűnik Zuckerberg karakteréhez.
A mozi mottója szerint „nem lehet 500 millió barátod, hogy ne szereznél mellé ellenségeket”. Azaz várható, hogy a Facebook megszületésével foglalkozó történet bővelkedik majd morális dilemmákkal, árulással és megannyi egyéb, alapvető dramaturgiai eszközzel. Az persze érdekes kérdés, hogy az év médiagurujának választott Zuckerberg nyilvánosságra került kényes ügyeiből (ötletlopás, felhasználók személyiségi jogainak semmibe vétele stb.) mennyit és milyen interpretációban vesz át a film.
Mindenesetre üzleti szempontból több mint jónak tűnik a koncepció. A téma minimum 500 millió embert közvetlenül érint, akik közül ha csak minden tízedik beül a filmre, már borítékolható a kasszasiker.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak