Köszöni szépen, de nem érti és ami a lényegesebb, nem is akarja érteni az új technológiai eszközöket, csatornákat a Forma-1 mindenható ura.

Meglepően nyers, meghökkentő kijelentésekben gazdag interjút adott a száguldó cirkuszt vasmarokkal irányító Bernie Ecclestone. A Campaign Asia-Pacificnek nyilatkozó üzletember többek között világossá tette, hogy nem érdekelt a fiatal korosztályok megnyerésében, és nemcsak hogy nem érti, de megérteni sem akarja a közösségi média világát.

Fiatalság, bolondság

A 84 éves vezető egészen keresetlen formában vezette le, miért nincsen szüksége az egyébként súlyos válságban lévő Forma-1-nek új, fiatal nézőkre. Szerinte erre a közönségre nem vevők a szponzorok, hiszen hiába nézegetnék a Rolex logóját, attól még nem vennének egyet sem. Szintúgy nem érné meg a banki hirdetés sem, mert a táblagépen és okostelefonon lógó tiniknek úgysincs mit betenni a bankszámlára.

Ilyen hozzáállást feltételezve már majdhogynem logikus a közösségi csatornákról alkotott világképe. Ecclestone szavait idézve: "nem érdekel a twittelés, a Facebook vagy akárminek is hívják ezt az ostobaságot". Becsületére legyen mondva, azt is hozzátette, hogy megpróbálta kitalálni, de túl öreg és régimódi az ilyesmihez.

A barátnőjükkel sem találkoznak, nemhogy a szurkolókkal

Újságírói nyomásra annyit azért engedett Ecclestone, hogy elismerte, promóciós célokra akár még fel is használhatnák ezeket a közösségi hálózatokat, ugyanakkor továbbra sem tudja, miként érhető ez el. Példaként említve a pilótákat, akik még a saját barátnőjükkel sem igen tudnak találkozni a szezon közben, nemhogy rávenni őket, hogy direkt kapcsolatot teremtsenek ezeken a fórumokon a rajongóikkal. 

Hogy azért üzletileg nem teljesen mozog sötétben a közösségi médiát illetően, arról egy rövid helyzetelemzése árulkodik. Ecclestone szerint ezek az oldalak nem tehetnek mást, minthogy idővel mindenért pénzt kérnek, ami kicsit is promóciónak tűnik. Ha nem ezt teszik, bezárhatják a boltot. A Twitter árfolyama 10 százalékot esett egy hét alatt, azért mert azon aggódnak, hogy nem használják elegen - támasztotta alá konkrét példával közösségimédia-szkepticizmusát a Forma-1 ura.

Közösség & HR

Kamu ügyfelek, ketyós MI-robotok: megint elmarad a munkavégzés forradalma

A befektetők abban bíztak, hogy a 11x nevű, az értékesítés automatizálásával foglalkozó startup szállítja majd a mesterséges intelligencia egyik sikertörténetét, de aztán minden a várható módon alakult.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.