Évről évre meredeken nő a hordható készülékek piaca, de nem biztos, hogy ez lesz a következő nagy dobás.
Felfutóban az órák
Ha csak a számokat nézzük, akkor valóban figyelemre méltó, ahogy ezek a termékek egyre nagyobb számban találnak gazdára világszerte. A
Berg Insight számításai szerint a szemüvegekből, okosórákból, a különböző testre rögzíthető tracker (nyomkövető) eszközökből 2012-ben 8,3 milliót adtak el a gyártók. Ez a mobilok sok száz milliós éves eladásihoz képest elenyésző adat, a tendenciára azonban feltétlenül érdemes odafigyelni. A kutatócég szerint a közeljövőben évente 50,6 százalékos növekedéssel lehet számolni ezen a területen, ami így 2017-re 64 millió eladott okosórát és egyéb készüléket jelenthet.
A Berg Insight kutatói úgy látják, hogy jelenleg is nagy erőkkel folynak a kutatások ezen a területen: a kis méretű, alacsony tömegű eszközök vezeték nélkül kapcsolódása, illetve a képi információ megjelenítése olyan kombináció, ami még most sem könnyen kivitelezhető. A tavaly eladott 8 millió kütyü nagy része még mindig a fitnesz célokhoz használt trackerek, de a szakértők szerint 2017-re ez át fog fordulni, és akkorra az órák veszik át a hatalmat.
Most még nem annyira vonzó az iWatch
A
Piper Jaffray munkatársai egy másik módszerrel szerették volna megtudni, hogy a jelenlegi iPhone tulajdonosok mennyire örülnének egy okosórának szeretett cégük, az Apple gondozásában. Ezt kiderítendő megkérdeztek 799 amerikai felhasználót arról, hogy megvásárolnának-e egy 350 dolláros (kb. 76 ezer Ft) iWatch órát. A válaszok szerint a megkérdezettek nem voltak különösebben lelkesek: csak 12 százalékuk nyilatkozott pozitívan.
Ez alapján az Apple 5 és 10 millió közötti mennyiséget tudna eladni egy ilyen termékből, ami a vállalat összbevételét tekintve szinte észrevehetetlen tényező, az elemzők szerint azonban a piac egészére tett várható hatása miatt mégis fontos, hogy mit lép Cook és csapata. A Piper Jaffray elemzői szerint 60 százalék esély van arra, hogy 2014-ben okosórával rukkoljon ki az Apple, ami egy meglehetősen óvatos jóslatnak tűnik. Ez nem csoda, hiszen az óra nagyobb számban még sehol sem mutatta meg, hogy valóban akkor üzlet lenne, a bizonyítás pedig jelen pillanatban a Samsung kezében van, aki a Galaxy Gearrel próbál maradandót alkotni a piacon.