Évről évre meredeken nő a hordható készülékek piaca, de nem biztos, hogy ez lesz a következő nagy dobás.
Akad olyan vállalat, amelyik nem bírta már a nyomást, és kirukkolt a maga hordható készülékével, van olyan is, amelyik még mindig kicsiben gyártja az okosóráit, sokan pedig már évek óta ezen a területen dolgoznak. Utóbbi cégeknek köszönhető, hogy a testünkön viselt, valamilyen speciális feladatot ellátott eszközök piaca szépen gyarapszik, ami miatt az elemzők sokat, talán túl sokat is várnak ettől a kategóriától.
 
Felfutóban az órák
 
Ha csak a számokat nézzük, akkor valóban figyelemre méltó, ahogy ezek a termékek egyre nagyobb számban találnak gazdára világszerte. A Berg Insight számításai szerint a szemüvegekből, okosórákból, a különböző testre rögzíthető tracker (nyomkövető) eszközökből 2012-ben 8,3 milliót adtak el a gyártók. Ez a mobilok sok száz milliós éves eladásihoz képest elenyésző adat, a tendenciára azonban feltétlenül érdemes odafigyelni. A kutatócég szerint a közeljövőben évente 50,6 százalékos növekedéssel lehet számolni ezen a területen, ami így 2017-re 64 millió eladott okosórát és egyéb készüléket jelenthet. 
 
A Berg Insight kutatói úgy látják, hogy jelenleg is nagy erőkkel folynak a kutatások ezen a területen: a kis méretű, alacsony tömegű eszközök vezeték nélkül kapcsolódása, illetve a képi információ megjelenítése olyan kombináció, ami még most sem könnyen kivitelezhető. A tavaly eladott 8 millió kütyü nagy része még mindig a fitnesz célokhoz használt trackerek, de a szakértők szerint 2017-re ez át fog fordulni, és akkorra az órák veszik át a hatalmat.
 
Most még nem annyira vonzó az iWatch
 
A Piper Jaffray munkatársai egy másik módszerrel szerették volna megtudni, hogy a jelenlegi iPhone tulajdonosok mennyire örülnének egy okosórának szeretett cégük, az Apple gondozásában. Ezt kiderítendő megkérdeztek 799 amerikai felhasználót arról, hogy megvásárolnának-e egy 350 dolláros (kb. 76 ezer Ft) iWatch órát. A válaszok szerint a megkérdezettek nem voltak különösebben lelkesek: csak 12 százalékuk nyilatkozott pozitívan. 
 
Ez alapján az Apple 5 és 10 millió közötti mennyiséget tudna eladni egy ilyen termékből, ami a vállalat összbevételét tekintve szinte észrevehetetlen tényező, az elemzők szerint azonban a piac egészére tett várható hatása miatt mégis fontos, hogy mit lép Cook és csapata. A Piper Jaffray elemzői szerint 60 százalék esély van arra, hogy 2014-ben okosórával rukkoljon ki az Apple, ami egy meglehetősen óvatos jóslatnak tűnik. Ez nem csoda, hiszen az óra nagyobb számban még sehol sem mutatta meg, hogy valóban akkor üzlet lenne, a bizonyítás pedig jelen pillanatban a Samsung kezében van, aki a Galaxy Gearrel próbál maradandót alkotni a piacon.
Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.