A hatodik éve működő cloud szolgáltatásba 2011 októberében 257 millió dollárt öltek a külső befektetők, ami akkor 4 milliárd dollárra értékelte a vállalatot. Friss lapértesülések szerint heteken belül nyélbe üthetik azt a megállapodást, amelynek értelmében a Dropbox újabb 250 millióhoz juthat növekedési terveinek finanszírozására, bár az alapító vezérigazgató Drew Houston szerint még az előző keretnek sem hágtak a nyakára. A konkrét befektetők kilétéről és az üzlet részleteiről még nem szól a fáma, de a Bloomberg forrásai azt állítják, hogy a tárgyalásokat 8 milliárd dolláros cégértékre alapozzák, vagyis tulajdonosai szerint a Dropbox már kétszer annyit ér, mint két évvel ezelőtt.
Valódi pénzt keresnének
A Dropbox egyik legfontosabb riválisa, a jövőre tőzsdére kerülő Box már ugyancsak 300 millió dollár fölötti összeget szerzett befektetőitől, összességében pedig milliárdok folyhattak a hasonló profilú startup vállalkozásokba. (Valamilyen okból a Dropboxot is a mai napig startup vállalkozásként emlegetik, ami jól mutatja a fogalom körüli zavarokat.) A hatalmas lelkesedés ellenére azonban nem sok bizonyítékát láttuk még annak, hogy ezek a cégek egyáltalán nyereségesek-e jelenlegi formájukban – maga a Dropbox sosem közölt ezzel kapcsolatban pontos adatokat, és az új befektetésről szivárogtató bennfentesek is csak többszáz millió dolláros éves bevételről beszéltek.
A Dropbox üzleti vonaláért felelős vezetője, Ilya Fushman szerint a cég már prioritásként kezeli a vállalati piacot
A jelenlegi 200 millió otthoni és 4 millió üzleti felhasználó a Dropbox szóvivője szerint "folyamatos és erős lendületet ad" a vállalati szolgáltatások befuttatásához, és a befektetők ambíciója is azt feltételezi, hogy az újabb vállalkozásaok hosszú távon is kifejezetten versenyképesek lehetnek az Amazonnal, a Google-lel vagy mondjuk a Microsofttal szemben. A komoly eredményeket ugyanis mindenki a vállalati piactól reméli, ahol a Dropbox is jó ideje igyekszik megvetni a lábát: a Dropbox for Teams néven indult üzleti csomagot idén tavasszal már átkeresztelte Businessre, legújabban pedig ebben a hónapban bővítette a céges és a privát szféra összehangolását segítő funkciókkal. Más kérdés, hogy a szolgáltatás exkluzivitását egyre nehezebb lesz megőriznie, ráadásul a fenti mamutok üzleti és konzumer portfóliójuk szükséges kiegészítéseként kezelik a hasonló termékeket, amelyeken nem feltétlenül kell betegre keresniük magukat.
Valamelyik biztosan bejön
A Dropbox 8 milliárd dolláros értékelése persze kevésbé tűnik életszerűtlennek, ha figyelembe vesszük, hogy a befektetők az üzletileg jóval bizonytalanabb vagy gyengébben definiált dotkom-vállalkozásokat is képesek félelmetes cégértéken kezelni. A Pinterest képmegosztó például februárban 200 milliós, októberben pedig 225 milliós kockázatitőke-befektetéshez jutott, amelynek alapján úgy ér 3,8 milliárdot, hogy gyakorlatilag nem termel bevételt. (Ez nyilvánvalóan változni fog, kérdés, hogy mikor és milyen ütemben indul be a pénznyomda.) A Snapchat nevű, két éve működő chat alkalmazás nemrég utasította vissza a Facebook 3 milliárd dolláros vételi ajánlatát, a nemrégiben tőzsdére vitt, mellesleg veszteséges Twitter pedig a részvényárfolyam alapján 22,5 milliárd dolláros cégértéken áll.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak