Egy tervezett tőkeinjekció ennyire értékeli a fájlmegosztó és -tároló szolgáltatást, amelynek célja ma már az üzleti felhasználók meghódítása.

A hatodik éve működő cloud szolgáltatásba 2011 októberében 257 millió dollárt öltek a külső befektetők, ami akkor 4 milliárd dollárra értékelte a vállalatot. Friss lapértesülések szerint heteken belül nyélbe üthetik azt a megállapodást, amelynek értelmében a Dropbox újabb 250 millióhoz juthat növekedési terveinek finanszírozására, bár az alapító vezérigazgató Drew Houston szerint még az előző keretnek sem hágtak a nyakára. A konkrét befektetők kilétéről és az üzlet részleteiről még nem szól a fáma, de a Bloomberg forrásai azt állítják, hogy a tárgyalásokat 8 milliárd dolláros cégértékre alapozzák, vagyis tulajdonosai szerint a Dropbox már kétszer annyit ér, mint két évvel ezelőtt.

Valódi pénzt keresnének

A Dropbox egyik legfontosabb riválisa, a jövőre tőzsdére kerülő Box már ugyancsak 300 millió dollár fölötti összeget szerzett befektetőitől, összességében pedig milliárdok folyhattak a hasonló profilú startup vállalkozásokba. (Valamilyen okból a Dropboxot is a mai napig startup vállalkozásként emlegetik, ami jól mutatja a fogalom körüli zavarokat.) A hatalmas lelkesedés ellenére azonban nem sok bizonyítékát láttuk még annak, hogy ezek a cégek egyáltalán nyereségesek-e jelenlegi formájukban – maga a Dropbox sosem közölt ezzel kapcsolatban pontos adatokat, és az új befektetésről szivárogtató bennfentesek is csak többszáz millió dolláros éves bevételről beszéltek.

A Dropbox üzleti vonaláért felelős vezetője, Ilya Fushman szerint a cég már prioritásként kezeli a vállalati piacot

A jelenlegi 200 millió otthoni és 4 millió üzleti felhasználó a Dropbox szóvivője szerint "folyamatos és erős lendületet ad" a vállalati szolgáltatások befuttatásához, és a befektetők ambíciója is azt feltételezi, hogy az újabb vállalkozásaok hosszú távon is kifejezetten versenyképesek lehetnek az Amazonnal, a Google-lel vagy mondjuk a Microsofttal szemben. A komoly eredményeket ugyanis mindenki a vállalati piactól reméli, ahol a Dropbox is jó ideje igyekszik megvetni a lábát: a Dropbox for Teams néven indult üzleti csomagot idén tavasszal már átkeresztelte Businessre, legújabban pedig ebben a hónapban bővítette a céges és a privát szféra összehangolását segítő funkciókkal. Más kérdés, hogy a szolgáltatás exkluzivitását egyre nehezebb lesz megőriznie, ráadásul a fenti mamutok üzleti és konzumer portfóliójuk szükséges kiegészítéseként kezelik a hasonló termékeket, amelyeken nem feltétlenül kell betegre keresniük magukat.

Valamelyik biztosan bejön

A Dropbox 8 milliárd dolláros értékelése persze kevésbé tűnik életszerűtlennek, ha figyelembe vesszük, hogy a befektetők az üzletileg jóval bizonytalanabb vagy gyengébben definiált dotkom-vállalkozásokat is képesek félelmetes cégértéken kezelni. A Pinterest képmegosztó például februárban 200 milliós, októberben pedig 225 milliós kockázatitőke-befektetéshez jutott, amelynek alapján úgy ér 3,8 milliárdot, hogy gyakorlatilag nem termel bevételt. (Ez nyilvánvalóan változni fog, kérdés, hogy mikor és milyen ütemben indul be a pénznyomda.) A Snapchat nevű, két éve működő chat alkalmazás nemrég utasította vissza a Facebook 3 milliárd dolláros vételi ajánlatát, a nemrégiben tőzsdére vitt, mellesleg veszteséges Twitter pedig a részvényárfolyam alapján 22,5 milliárd dolláros cégértéken áll.

Cloud & big data

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.