Háromszor annyit adnak el a 4,7 colos verzióból, mint a phablet méretű Plusból.

Mivel az Apple az eladási adatok nyilvánosságra hozatalakor nem részletezi, hogy a különböző modellek miként teljesítettek, ennek megbecsülése az elemző cégek feladata marad. Azt tudjuk, hogy a megnövelt kijelzőjű mobilok ismét minden rekordot megdöntöttek, a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) számaiból azonban az is kiderül, hogy a kisebbik iPhone 6 egyelőre sokkal népszerűbb a nagyobbik testvérnél.

3 az 1-ben

Az elemzők az új iPhone-ok első 30 napját vizsgálták az Egyesült Államokban, és arra jutottak, hogy az összesen eladott Apple mobilokból a kisebbik iPhone 6 68 százalékban vette ki a részét, míg az 5,5 colos modell részesedése nagyjából 23 és 24 százalék közé tehető. Egy kis fejszámolás után kiderülhet, hogy ez nem tesz ki 100 százalékot, vagyis a fennmaradó, kb. 10%-kot az iPhone 5c és 5s hozta össze.

Az említett modellek tavalyi indulása után 30 nappal a két mobil 84 százalékát adta az értékesített iPhone-oknak, azaz ez is megerősíti, hogy a kijelzőméret növelése az alapvető idegenkedés ellenére mégiscsak jól sült el. Az elemzők azt is hozzáteszik azonban, hogy noha minden 3 eladott iPhone 6-ra jut egy iPhone 6 Plus, utóbbi készülékek eredménye ennek ellenére nehezen megítélhető, mivel az Apple kapacitási problémákkal küzd.

A CIRP azt is vizsgálta, hogy a vásárlók átlagosan milyen tárhellyel ellátott készülékeket választottak. Ebben a szezonban az első 30 nap alatt ez a szám 48 gigabájt, ami kétszer annyi, mint az előző évben. Ennek azt a magyarázata, hogy az Apple a 6-os kiadással kivette a kínálatból a 32 gigás verziókat, így a 16, 64, 128 gigabájtos készülékek közül lehet választani.

Minél drágább, annál jobb

Az elemzők úgy gondolják, hogy ezzel az Apple erőteljesen a nagyobb kapacitású, azaz drágább modellek felé terelik a vásárlókat, amivel az egy készülékre vetített haszon jelentősen emelkedhet a tavalyi eredményekhez képest. Ez a taktika egyébként érvényes magukra a készülékekre, hiszen az iPhone 6 Plus 100 dollárral drágább a sima kiadásnál, viszont a profit tartalma ezt egyértelműen meghaladja.

Konzumer tech

Így erősíti az egyenlőtlenséget világszerte a mesterséges intelligencia

Ma már egyértelműen látható, hogy az egyes országok és nagyvállalatok versenyfutásával az MI még nagyobb szakadékot nyithat a különböző régiók között.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.