Annyi új értesülés, infómorzsa gyűlt már össze az Apple állítólagos új iPadjéről, hogy érdemes összeszedni, mit lehet róla tudni. A 12,9 colos, a legtöbb esetben iPad Pro néven emlegetett táblagépről eddig egyetlen hivatalos információ sem jelent meg (a gyártónál ez nem annyira meglepő), az AppleInsider forrásai azonban több érdekességgel szolgáltak.
NFC-vel turbóznák fel
Az egyik legérdekesebb újdonság az NFC beemelése lenne, ami az iPhone 6 szériában már megjelent, az iPadek azonban még nem kaptak belőle. A közel 13 colos kijelzőjű készülékkel való fizetés nem kifejezetten életszerű, ezért az informátorok szerint valószínűbb, hogy a kereskedelmi egységeknél rendszeresített terminálként szolgálhatna az Apple Pay alapú tranzakciók során. Az NFC-nek ezen kívül a tartozékok könnyebb párosítása során is fontos szerep jutna.
A neten keringő renderelt kép elméletileg az iPad Pro hátlapját ábrázolja
A további újdonságok közé tartozik még a Force Touch technológia, ami szintén bemutatkozott már az Apple Watch és a legfrissebb MacBook képességei között. Ez a nyomást is érzékelő panel teszi lehetővé azt, hogy a stylust kapjon az iPad Pro, ami a legmerészebb tipp az összes közül, hiszen a cég (főleg Steve Jobs annak idején) hallani sem akart arról, hogy hivatalos tartozékként bármiféle navigációs pálcát adjanak az iPad mellé.
A stylus Blutooth-szal kapcsolódna a táblagéphez és ez is azt a tippet erősíti, hogy az új iPad elsősorban a professzionális felhasználókat, cégeket célozná inkább, mintsem az átlag vásárlókat. A találgatások között felmerült az USB Type-C használata, az azonban nem egyértelmű, hogy ezzel az összes, eddigi portot lecserélnék (ahogy a MacBook esetében történt), vagy egy plusz csatlakozási lehetőséget biztosítanának vele. Végül az is szóba került, hogy az iPad Pro debütálásával egy időben egy új generációs, A-szériás processzor is bemutatkozik.
Egyre gyengébb az iPad
Az Apple az elmúlt két évben csak küszködik az iPad értékesítésekkel, minden egyes jelentés az iPhone sikeréről szól. Az eladások és a forgalom is szinte folyamatosan hanyatlik éves összehasonlításban 2013 eleje óta. A legutóbbi üzleti jelentésben szereplő, 12,6 millió eladott iPad 23 százalékkal kevesebb a tavalyinál, az ebből származó bevétel pedig közel 30 százalékkal lett kevesebb. A tablet iránti gyenge kereslet kellett ahhoz is, hogy a Macek forgalma újra meghaladja az öt évvel ezelőtt szinte a nulláról új piacot teremtő iPadek bevételeit.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak