Négy hónapja indította el zenei streaming szolgáltatását, az Apple Musicot a cupertinói nagyvállalat. Tim Cook vezérigazgató egy hét eleji kaliforniai technológiai konferencián már 6,5 milliót meghaladó előfizetői bázisról számolt be a hallgatóságnak. Hozzátette, további 8,5 millióan vesznek részt a havidíjas rendszer 90 napos ingyenes tesztjében. "Ez így együttesen 15 millió felhasználót jelent, ami sikeres rajtnak minősíthető" – értékelt Cook.
A streaming a zenefogyasztás jövője
Mint korábban megírtuk, a cég júniusi WWDC konferenciáján jelentették be a Spotify, a Pandora vagy a Tidal mintájára rádióműsort és havi 10 dollárért zenei streaminget kínáló legújabb Apple-szolgáltatás elindítását. Az amerikai nagyvállalat akkor azt is kiemelte, hogy a testre szabott ajánlatokat nem egy szoftveres algoritmus, hanem valós személyek állítják össze.
Az Apple szándéka, hogy a digitális zenepiacon az iTunes révén eddig elért dominanciáját előbb-utóbb a zenei streaming szegmensébe is átvigye. Ezt a területet viszont egyelőre a már említett versenytársak uralják. Az Apple ringbe szállása ugyanakkor azt is jelzi, hogy valóban a streaming a zenefogyasztás jövője, amit egyébként a legfrissebb piackutatási adatok szintén alátámasztani látszanak.
Elemzők szerint az Apple Music sikeres rajtját hasonlóan eredményes folytatás követheti, leginkbb az iTunes felhasználók már eddig is népes táborára alapozva. Mindez azonban ahhoz kevés lehet, hogy az Apple túlszárnyalja a már kiépített állásokkal rendelkező versenytársakat. A zenei streaming piacot vezető Spotifynak jelenleg több mint 20 millió előfizetője van a világon.
Az ügyfélbázis pedig önmagában is komoly üzleti érték, hiszen, mint azt az iTunes esete is mutatja, fontos építőelem a további növekedést megalapozó minél komplexebb szolgáltatási portfólió kiépítésében.
Előrelépés a TV-piacon, jövőkép a vezető nélküli autózásban
A konferencián szó eset az ökoszisztéma másik jövőbeni eleméről, az Apple TV-ről is, amivel kapcsolatban alig egy hónapja számos újdonságot jelentett be a cég. E hónap végén jelenik meg a set top boxos alkalmazások új verziója, és a kibővített kereső rendszer, ami nem foglalja még magában a streamingelt TV-szolgáltatást. Ez utóbbit iparági megfigyelők szerint még vizsgálja az Apple.
Noha a televíziózási szokások változása - Cook szerint - lelassult, a vezérigazgató optimizmusát hangoztatva kijelentette, hogy az iparág végül befogadja a cég tévés alkalmazásokkal kapcsolatos vízióit. "Már csak nagyon kevés olyan tartalomtulajdonos van a piacon, aki azt hiszi, hogy a jelenlegi modell örök életű lesz" – vélekedett a vezérigazgató.
A rendezvényen a Cook ugyan nyilvánosan nem ismerte el, hogy a cég beszállna az elektromos autók piacára, a tervet viszont más források megerősítették a Reutersnek. Beszédesnek bizonyult ugyanakkor az Apple első számú emberének a jövő autóival kapcsolatban kifejtett elmélete, ami szerint a szoftver a járművek egyre fontosabb alkatrészévé válik. A vezető nélküli autózás témája pedig egyre inkább fókuszba kerül.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak