Folytatódik a fitnesz platformok és sportszergyártók közötti piac elosztás, aminek legutóbbi eredménye, hogy elkelt a Runtastic. Az osztrák illetőségű, mindössze 5 évvel ezelőtt alapított vállalkozás CEO-ja egy blogposztban adta hírül, hogy az Adidas Group teljes egészében, 240 millió dollár értéken szerezte meg a céget.
Minden marad a régiben
A Runtastic többségi, 50,1 százalékos tulajdonosa a felvásárlásig az Axel Springer befektetői csoportja volt, de rajtuk kívül több osztrák üzletember, illetve a startup alapító alkották a tulajdonosi kört.
A blogposztot jegyző Florian Gschwandtner külön kitér arra a kérdésre, hogy mi fog történni a jövőben a szolgáltatással, illetve az ahhoz tartozó, 70 millió regisztrált felhasználóval. A CEO úgy fogalmaz, hogy egyrészt sok változás nem lesz, viszont egy sor olyan lehetőség nyílik előttük az új, tőkeerős tulajdonos miatt, ami eddig elképzelhetetlen volt számukra.
Orbit: a Runtastic hardverben is érdekelt
A Runtastic megőrzi szervezeti felépítését, és egy önálló egységként fog működni továbbra is, immáron az Adidas Groupon belül. Nem lesz változás a székhelyeket illetően sem, azaz a Bécsben, Linzben, illetve San Fransiscóban működő irodák folytatják a munkát úgy, ahogy eddig. A vezérigazgató biztosította a felhasználókat afelől, hogy a fejlesztések, optimalizálások nem állnak le, sőt, az év végén egy teljesen új alkalmazással fognak előállni.
A Runtastic 2009-ben jött létre, és rövid időn belül az egyik meghatározó szereplője lett a fitnesz appok piacának. Az Endomondohoz hasonló, sport és szabadidős tevékenységet követő, naplózó Runtastic alkalmazásokat mára több mint 140 milliószor töltötték le, és az elmúlt évek alatt egy komplett közösségi platformot is létrehoztak a szolgáltatások köré. A cég 2012-ben hordható eszközökkel is megjelent a piacon, amibe fitnesz trackerek, órák és egyéb, sporttal összefüggő készülékek tartoznak.
Szinte mindenki elkelt
Idén februárban a mostanival szinte minden elemében megegyező felvásárlásról számoltunk be, amikor az amerikai Under Armour az Endomondo, illetve MyFitnessPal szolgáltatókat szerezte meg. A szintén sportszerekben utazó vállalat az előbbiért 85, utóbbiért 475 millió dollárt fizetett, amivel 20, illetve 80 millió felhasználói tábort szerzett meg.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak