Két legyet ütött egy csapásra az amerikai Under Armour, amikor megvásárolta az Endomondo és MyFitnessPal szolgáltatásokat. Ezzel a manőverrel a sportruházatban és kiegészítőkben utazó vállalat már három, sporttal összefüggő, hatalmas közösségeket mozgósító alkalmazást szerzett meg (a MapMyFitness a harmadik), amelyek a tervek szerint a jövőben is a saját nevüket megtartva működhetnek tovább.
Óriási fitnesz bázist építenek
A Techcrunch információi szerint az Endomondo 85 millió, a MyFitnessPal 475 millió dollárba került az Under Armour (UA) számára. A két szolgáltató az elmúlt évek során 20, illetve 80 milliós felhasználói tábort gyűjtött össze, aminek jelentős hányada az Egyesült Államokon kívül él. Az UA a minél nagyobb elérés mellett azért is kezdeményezte a felvásárlásokat., mert a két app funkcióit minél előbb be szeretné építeni a már létező, úgynevezett Connected Fitness platformjába.
A 2007-ben, Koppenhágában alapított Endomondo az összes fontosabb mobilplatformra elérhető (Android, iOS, BB 10, Windows Phone), sikerét pedig a felhasználói sporttevékenységek naplózásának, illetve ennek a közösségi csatornákon való megosztási lehetőségének köszönheti. Az app segítségével szinte bármilyen jellegű sport egyszerűen lekövethető, legyen szó kocogásról, kerékpározásról, vagy túrázásról. Az eredményeket megoszthatjuk ismerőseinkkel, de az Endomondo felhasználók is követhetik, buzdíthatják egymást, ami szintén elég nagy lökést képes adni az egyszeri sportrajongóknak.
A 2005-ben, San Franciscoból útnak induló MyFitnessPal a fitnesz témakört nem a sport, hanem a táplálkozás szempontjából közelítette meg. Az ingyenes alkalmazás segítségével a felhasználók naplózhatják, hogy milyen ételeket fogyasztottak, azokkal mennyi vitamint, tápanyagtartalmat vettek magukhoz és mindez hogyan hat a súlyukra, vagy az egészségükre. A MyFitnessPal több mint ötmillió élelmiszer kalória adatát tartalmazza, és több száz gyakorlatot képes ajánlani a fogyni, vagy csak mozogni kívánó felhasználóknak.
Most már teljes a kép
Amennyiben a két cég vételára korrekt, akkor elmondható, hogy mindkét startup jól szállt ki az üzletből. Az Endmondo eddig 8,2 millió dollárnyi befektetői tökét tudott mozgósítani, míg a MyFitnessPal összesen 18 millió USD-t szerzett a különböző befektetői alapok, angyalok jóvoltából. A két applikáció egyelőre változatlan néven továbbra is elérhető marad, sőt, a cégek székhelyében sem történik változás a közeljövőben.
Az Under Armour első, technológiai jellegű beruházása még 2013-ban történt, amikor 150 millió dollárért megvásárolta a MapMyFitness (MMF) alkalmazást. Az összes közül a legrégebben, 2005 óta piacon lévő MMF a cikkben szereplő két másik app tulajdonságait egyesíti, mivel a sportolók helyzetének meghatározása, aktivitásuk rögzítése, az étkezési szokások, bevitt táplálék nyomon követése, illetve a közösségi csatornák használata mind megtalálható a funkciók között.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak