Az Endomondo 5 év alatt érte el ezt az eredményt, és most már nyereséges is a vállalkozás.
A közösségben rejlik az ereje
Az Endomondo az összes fontosabb mobilplatformra elérhető (Android, iOS, BB 10, Windows Phone), de sikere elsősorban nem ennek, hanem a felhasználói sporttevékenységek naplózásának, illetve ennek a közösségi csatornákon való megosztási lehetőségének köszönheti. Az app segítségével szinte bármilyen jellegű sport egyszerűen lekövethető, legyen szó kocogásról, kerékpározásról, vagy egyszerű túrázásról. Az eredményeket megoszthatjuk ismerőseinkkel, de az Endomondo felhasználók is követhetik, buzdíthatják egymást, ami szintén elég nagy lökést képes adni az egyszeri sportrajongóknak.
Az alapítók beszámolója szerint az Endomondo alapításának ötödik évfoprdulója azért is emlékezetes marad, mert elérték a 20 milliós felhasználói számot. Európában és az Egyesült Államokban a kezdetektől fogva kiemelkedően kedvelt volt az alkalmazás, az utóbbi években azonban rengeteget erősödött Dél-Amerika, Ausztrália, valamint délkelet-ázsiai térség. Ennél jóval beszédesebbek azok a számok, melyek szerint 2008. óta a felhasználók több mint egymilliárd mérföldnyi távolságot naplóztak le sportolás során, aminek több mint a fele a kerékpározóktól származik. A futás még ennél is népszerűbb, mivel az összes tevékenység 41 százalékát ez adja, ami összesítve több mint 10 millió maratoni távot tesz ki.
Sikeres üzleti modell
A számok hatásosak, de az alapítók szerint az sokkal fontosabb, hogy az Endomondo végre nem csak viszi, hanem már hozza is a pénzt. Noha
részletekbe nem bocsátkoztak a közleményben, annyit lehet tudni, hogy a nyereség két forrásból, egyrészt az Endomondo fizetős, PRO verziójából, valamint az alkalmazásban elhelyezett hirdetésekből származik. Az app alapverziója ingyen letölthető és használható, a PRO kiadásért 5 dollárt kell kifizetni. További bevételi forrás a havi (2,99 USD), vagy éves (20 dollár) előfizetési díj, amiért cserébe olyan prémium szolgáltatásokhoz juthatnak a felhasználók, mint az időjárási információk, kalória célok beállítása, hirdetések eltávolításának lehetősége, illetve grafikonos edzési tervek.
Az Endomondo-t 2007-ben alapították Koppenhágában
Christian Birk, Jakob Nordenhof Jønck és
Mette Lykke közreműködésével, akik mindannyian ugyanazt a konzultációs céget hagyták ott az új vállalkozás beindítása miatt. Egy évvel később már el is rajtolt az
Endomondo.com weboldal, sőt ebben az évben az első mobilos alkalmazás bétája is megjelent. A szolgáltatás már az elején dinamikusan és igen látványosan fejlődött: 2010-ben megvolt az első millió felhasználó, ami egy évvel később már 2 millió volt, 2012-re 10 milliónál jártak és egy újabb év kellett hozzá, hogy meglegyen a 20 millió.
A 3,1 millió dolláros tőkebefektetéssel útjára indított startup másik nagy előnye, hogy egy sor egyéb fitnesz eszközzel együttműködik, így az útvonalak és kilométerek a Garmin sporteszközeiből és egyéb kütyükből is áttölthetők az alkalmazásba.