Heti 200 ezer jegyeladást és 110 milliós forgalmat kezel a MÁV-Start új, egyelőre tesztüzemben működő jegyértékesítési rendszere.

A MÁV-Start vezérigazgató-helyettese hétfői sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy a fedélzeti eszközök több mint felét, a pénztári eszközök 20-25 százalékát kötötték már össze azzal az új vasúti jegyértékesítési rendszerrel, ami pillanatnyilag több mint 90 pénztári eszközt és 840 fedélzeti számítógépet jelent.

Feldmann Márton szerint a jelenlegi tesztüzemet követően a nyár folyamán terjesztik ki az egész országra a rendszert, ettől az értékesítés egységesítését és az egyes menetjegyek felhasználásának nyomon követhetőségét várják.

Növekszik az átláthatóság

Az új menetjegyek olyan vonalkódot is tartalmaznak, amelynek segítségével végig lehet követi a jegy útját. Az új fedélzeti készülékkel ellátott vonatokon a jegyért már bankkártyával is lehet fizetni, az új szoftverrel üzemelő pénztrákban pedig csökkent a jegykiadási idő, és lehetőség van elektronikus áfás számlák kiállítására. A jegyértékesítési rendszer a korábbinál gyorsabban és megbízhatóbban szolgáltathat információt az államnak vagy a MÁV-Start megrendelőinek az egyes vonatok kihasználtságáról és a társaság bevételéről.

Feldmann Márton az MTI-nek beszámolt róla, hogy a pécsi és a szegedi vasútállomásokon már az új informatikai jegyértékesítési rendszer üzemel. Április folyamán Debrecen is átáll az új rendszerre, Budapesten pedig csak az utolsó lépésben módosul a jegykiadás.

A projekt összes költsége 3,5 milliárd forint volt, aminek több mint a felét az informatikai eszközök - vagyis 1600 darab fedélzeti számítógép és körülbelül 500 pénztári eszköz - teszi ki. Ezeknek teljes értéke a szerverparkkal együtt 1,8 milliárd forint, míg a szoftverfejlesztés 1,7 milliárd forintba került. Az Európai Unió Kohéziós Alapja a hardvereszközök beszerzését támogatta, 1,5 milliárd forinttal, a fennmaradó 2 milliárd forintot a MÁV-Start önerőből finanszírozta.

Legutóbb januárban számoltunk be a MÁV egy érdekes tenderéről, melynek keretében a beruházó MÁV-Start 3100 darab ipari kivitelű tabletet vásárolt a mozdonyaira.

Cloud & big data

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.