A cég teljesen felhagy a reklámelhelyezést segítő adatgyűjtéssel az Apps hallagatói változatának felhasználóinál. A lépés válasz a Microsofttól érkező nyomásra.

Teljesen felhagy a gyerekek vegzálásával a Google, pontosabban fogalmazva mostantól már a gmailes leveleikbe sem kukkantanak be a kulcsszavakra vadászó algoritmusok. A lépés gyakorlatilag válasz a keresőóriást utóbbi időben ért nyomásra, melynek nagy része az egyik legfőbb rivális, a Microsoft irányából érkezett.

Már nem csak ingyenes és  reklámmentes

A cég oktatási intézményeknek szánt programcsomagja, a Google Apps for Education felületei eddig is kivételezett helyzetben volt a hagyományos üzleti célú megoldással szemben. Nemcsak hogy ingyenesen használható, de az alkalmazásokban sem jelent meg reklám. Amit viszont mások nehezményeztek, az az, hogy a hallgatói azonosítóval bejelentkezett felhasználók a cég más szolgáltatásaiban, így például a Google keresőben és a YouTube videomegosztó oldalain ugyanúgy kapták a reklámokat. Ráadásul ezeket mindezidáig úgy próbálta optimalizálni a cég, ahogy a többi, "hagyományos" felhasználónál is eljár, azaz minél több adatot begyűjtött a személy online tevékenységéről, amiben többek között a levelezés tartalmának átvizsgálása is benne foglaltatik.

Mostani lépésével ezt a támadási felületet igyekszik felszámolni a vállalat. A Google közölte, hogy nem csupán nem fog "belenézni" a hallgatók elektronikus levelezésébe, de a reklámmentes zónát is kiterjeszti az Apps határain túlra. Azaz egy ilyen azonosítóval használt böngészőben sem a keresési eredményekben, sem a már említett videók esetében nem támadják le hirdetésekkel a fiatalokat.

Mindenkinek fontosak a gyerekek

A lépés szépen rezonál az ellenlábas Microsoft nem is olyan régi húzására. A pilotprojekt státuszon túllépet Bing in the Classroom szolgáltatással Redmond saját keresőjét kínálja fel a tanulók számára reklámoktól megkímélt formátumban. Mint ahogy a Microsoft irodai csomagja is régóta létezik ingyenes oktatási változatban is. Altruizmust azért nem érdemes az óriáscégek "jótékonykodásának" háttérben keresni: a cél minden esetben a fiatal nemzedék megnyerése a későbbi időszakra. A tanulókból kereső felnőttek és munkaeszközökről döntő dolgozók lesznek, és nem mindegy, korábban mit használtak, milyen preferenciát alakítottak ki.

Cloud & big data

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.