Egy friss kutatás alapján az idei szuperakciós napon 800 ezer honfitársunk vásárolt a neten, majdnem ugyanennyien pedig a webshopok mellett a fizikai üzletek leárazásait is kihasználták.

A tengerentúlon nagy hagyományoknak örvendő, rendkívüli ajánlatokkal csábító Black Friday érezhetően itthon is "átütött". Ezt a kereskedők többsége jó érzékkel felismerte, és már előre készül a november végi különleges péntekre. Jól teszik, hiszen egy friss kutatás szerint a vevői oldal szintén egyre nagyobb és tudatosabb Magyarországon is.

A pénzünkkel szavaztunk

Az eNET a hazai felnőtt internetező közösség körében végzett reprezentatív kutatást a fekete péntek itthoni ismertségéről, népszerűségéről. A válaszok alapján kiderült, közülük idén majdnem 2,1 millió vásárolt ezen a napon. Ebben benne vannak azok, akik csak webáruházakban vásároltak (800 ezer fő), online és hagyományos boltokban egyaránt vadásztak a legjobb ajánlatokra (770 ezren), illetve azok is, akik csak a fizikai üzletekben használták ki az akciós napot (510 ezer fő).

A Black Friday egyébként már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók nagyjából fele ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.

Nyerő ötösök

A felmérés rangsort ugyan nem közöl, de a válaszadók említései alapján az öt legnépszerűbb online bolt idén az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt. Azt viszont más forrásokból lehet tudni, hogy például az eMAG-nál november 25-én 2,1 millió látogatót regisztráltak, akik végül több mint 5,3 milliárd forintot hagytak ott a webáruházban. 


Termékkategóriák tekintetében nagyon kiegyensúlyozott kép rajzolódott ki. Fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%). 

A Black Friday akciók során – akár online, akár offline – a vásárlók harmada 10 ezer forint alatt, fele 10 és 50 ezer forint között, hatból egy vásárló pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.

Piaci hírek

Szuperalkalmazással és nagy adag cinizmussal jelent meg az X a CES-en

A közösségi platform a kifizetéseket és a tartalomgyártók lehetőségeit is örökre megváltoztatná új szolgáltatásaival, de közben finoman hülyének nézi a közönséget.
 
Egy cég legacy rendszerei, fejlődési tervei mellett a belső kompetenciái és a beruházási készsége is befolyásolják, hogy milyen SD-WAN modellt érdemes választania.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.