Amerikanizálódott a hazai online kereskedelem. A boltok több mint fele már akciózott a tengerentúlról "örökölt" fekete pénteken - derült ki egy friss kutatásból.

Egyre összehangoltabb módon keresik a karácsonyi bevásárlást neten intézők kegyét a magyarországi webáruházak. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása szerint a kereskedők többsége az idén az első adventi hétvége előtti péntekre eső napon, azaz a Black Fridayre időzítette az egyik komoly akciós napját.

Aki kimarad, lemarad

Az egymáshoz igazodás kényszere is okozhatja, hogy idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre. Ehhez képest az október 7-én "ünnepelt" internetes vásárlás napján kevesebb mint az ötödük kínált különleges ajánlatokat.

Az összehangoltság mellett a tudatosság is egyre inkább tetten érhető a szektor szereplőinél. A felmérés adatai azt mutatják. hogy ebben az évben a kereskedők közel 90 százaléka tudatosan készült a szezonkezdésre és jó előre meg is hirdette akcióit. Korábban jellemzően más-más időpontban gyújtották be a rakétákat az online boltok, ám a globalizációs nyomás miatt itthon sem lehetett kihagyni a világszinten jelentős kedvezményekkel kecsegtető fekete pénteket.

A hazai közönség igényeinek és technológiai hozzáállásának fejlődését és jól mutatja, hogy idén például már autót is vettek a jeles napon, illetve egyes kereskedőknél hatalmas ugrást produkálva immár több a mobil képernyőről vásárló ügyfél, mint a hagyományos számítógépről rendelő.

Felpörögnek

A kutatásban részt vett e-kereskedők becslése szeirnt idén 18 százalékkal többet hagyunk majd náluk az utolsó néhány hétben, mint tettük az 2015-ben. Jól jelzi a szezon fontosságát, hogy a kereskedők éves online forgalmuk akár több mint egyharmadát is ilyenkor realizálják. Éppen ezért nagyon fontossá vált az előzetes felkészülés, amit a piaci szereplők kétharmada már októberben elkezd. Az év utolsó 5-6 hete során várható vásárlási rohamot a legtöbben időszakos munkaerő felvételével kezelik.

 

A kutatás legfontosabb megállapításai (a grafika kattintásra nagyítható)

 

A webáruházak egyre inkább felismerik a raktárlogisztikához kapcsolódó terület fontosságát, ami az erős szezonban a kereskedők szerint is még inkább fontossá válik a vásárlók számára. Az ünnepi szezonhoz kötődően a webáruházak nagyjából fele gond nélkül boldogul a készletezéssel, és csak minden negyedik bolt válaszolt úgy, hogy komoly problémái akadnak ezzel.

A szezon fő nehézségei inkább a megnövekedett adminisztrációs feladatok ellátásában, az ügyfélszolgálat leterheltségében és a hirtelen megugró rendelésszám megfelelő kezelésében rejlenek. Ezen problémák ellenére a panaszok és elállások száma sem nő érdemben az ünnepi szezonban, ami az online vásárlók részéről is jól jelzi a tudatosságot.

Piaci hírek

Az Adobe beengedné magához az OpenAI technológiáját

Jönnek a videós Firefly modellre épülő eszközök a Premiere Próba, miközben a gyártó már vizsgálja a külső MI-fejlesztőkkel való partnerség lehetőségeit is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.