Egyre összehangoltabb módon keresik a karácsonyi bevásárlást neten intézők kegyét a magyarországi webáruházak. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása szerint a kereskedők többsége az idén az első adventi hétvége előtti péntekre eső napon, azaz a Black Fridayre időzítette az egyik komoly akciós napját.
Aki kimarad, lemarad
Az egymáshoz igazodás kényszere is okozhatja, hogy idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre. Ehhez képest az október 7-én "ünnepelt" internetes vásárlás napján kevesebb mint az ötödük kínált különleges ajánlatokat.
Az összehangoltság mellett a tudatosság is egyre inkább tetten érhető a szektor szereplőinél. A felmérés adatai azt mutatják. hogy ebben az évben a kereskedők közel 90 százaléka tudatosan készült a szezonkezdésre és jó előre meg is hirdette akcióit. Korábban jellemzően más-más időpontban gyújtották be a rakétákat az online boltok, ám a globalizációs nyomás miatt itthon sem lehetett kihagyni a világszinten jelentős kedvezményekkel kecsegtető fekete pénteket.
A hazai közönség igényeinek és technológiai hozzáállásának fejlődését és jól mutatja, hogy idén például már autót is vettek a jeles napon, illetve egyes kereskedőknél hatalmas ugrást produkálva immár több a mobil képernyőről vásárló ügyfél, mint a hagyományos számítógépről rendelő.
Felpörögnek
A kutatásban részt vett e-kereskedők becslése szeirnt idén 18 százalékkal többet hagyunk majd náluk az utolsó néhány hétben, mint tettük az 2015-ben. Jól jelzi a szezon fontosságát, hogy a kereskedők éves online forgalmuk akár több mint egyharmadát is ilyenkor realizálják. Éppen ezért nagyon fontossá vált az előzetes felkészülés, amit a piaci szereplők kétharmada már októberben elkezd. Az év utolsó 5-6 hete során várható vásárlási rohamot a legtöbben időszakos munkaerő felvételével kezelik.
A kutatás legfontosabb megállapításai (a grafika kattintásra nagyítható)
A webáruházak egyre inkább felismerik a raktárlogisztikához kapcsolódó terület fontosságát, ami az erős szezonban a kereskedők szerint is még inkább fontossá válik a vásárlók számára. Az ünnepi szezonhoz kötődően a webáruházak nagyjából fele gond nélkül boldogul a készletezéssel, és csak minden negyedik bolt válaszolt úgy, hogy komoly problémái akadnak ezzel.
A szezon fő nehézségei inkább a megnövekedett adminisztrációs feladatok ellátásában, az ügyfélszolgálat leterheltségében és a hirtelen megugró rendelésszám megfelelő kezelésében rejlenek. Ezen problémák ellenére a panaszok és elállások száma sem nő érdemben az ünnepi szezonban, ami az online vásárlók részéről is jól jelzi a tudatosságot.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak