Autóra és több száz belföldi és külföldi utazásra is lecsaptak a hazai online vevők a hétvégi Black Friday akcióban, amit élesben figyelhettünk az eMAG budapesti irodájában. A cég egy nap alatt megtermelte tavalyi bevételének nagyjából a harmadát.

Három órával a nyitást követően közel egy órán át élesben követhettük az egyik meghatározó régiós webkereskedő, az eMAG budapesti irodájában a Black Friday (BF) akciót. Addigra már 926 ezer látogató járt a cég honlapján és ennek nyomán 150 ezer termék, több mint 3 milliárd forint értékben talált gazdára.

Autó és utazás első ízben szerepelt a palettán

Az első órákban már valaki lecsapott a 27 százalékkal kínált egyik személyautóra, és közel kétszázan döntöttek úgy, hogy bel- és külföldi utazást is a mostani akciós napon akarnak lekötni. Mindkét termék először szerepelt a webkereskedő BF-kínálatában. A "helyszíni szemle" alatt megtudtuk, hogy a társaság harmadik alkalommal rendezett BF-kampányt, az első akciós nap 2014-ben 1,4 milliárd forint bevételt hozott, tavaly már ennek több mint a dupláját teljesítette a cég: az összesen 1,7 millió látogató 3,25 milliárd forintnyi megrendelést adott le 184 ezer termékre.

Idén közel háromszor akkora árukészlettel, 35 ezer négyzetméternyi raktár- és ötre bővített szállítópartneri kapacitással készültek az eseményre. Kérdésünkre, hogy most milyen bevétellel számolnak, Hunyady László, az eMAG marketing menedzsere pénteken még 4 milliárd forintra becsülte a speciális péntek forgalmát. Ma már tudjuk a végleges számokat: a bevétel végül meghaladta az 5,3 milliárd forintot is. A látogatók száma pedig több mint 2,1 millió volt.  

Vásárlásban is előretörtek a mobil eszközök

Ebben az évben jóval több mobilos megkeresésre és mobilos fizetésre is számítottak. Erre való felkészülés gyanánt a mobil applikációba bekerült a globális riválisok által már régóta használt egykattintásos fizetési funkció. A mobil platform végül az összes rendelés 52 százalékát adta, ami közel másfélszeres arányt jelent az egy évvel ezelőtti szinthez képest.

A társaságnál idén összességében minden korábbinál nagyobb érdeklődéssel számoltak, amit az élet vissza is igazolt. Az akció indulásakor reggel 7 órakor, egyidejűleg 130 ezer látogatót regisztrált a webáruház oldala, amelyen amúgy a csúcsidőszakban egyidejűleg 170 ezren böngésztek a kínálatból. Az első órában több mint 39 ezer megrendelés érkezett, közülük 12 ezer az első 15 percen belül.

Van, amiből sosem elég

A nagy roham aztán gyorsan leapasztotta a készleteket. Különösen látványos volt ez a négy legnépszerűbb termék, az Xbox játékkonzol, a HP egyik laptopja, az iPhone 5  és az Indesit egyik hűtőgépének esetében. Az egyenként több száz darabos készlet egy-két percen belül elfogyott. Ezekre a kiemelt akciókra természetesen sokkal többen pályáztak volna, amit az oldalon szaporodó csalódott kommentek is jeleztek - erről az Index itt számolt be.

Megkeresésünkre a webáruház illetékesei épp a várakozáson felüli érdeklődéssel és a nagyszámú párhuzamos rendeléssel magyarázták a kialakult nehézségeket. Hangsúlyozták azt is, hogy nem a magyarországi cég 150 dolgozója rendelte el a vevők elől a slágertermékeket, ők csak a kampány negyedik órájától vehettek bármit is az oldalon a BF-akció keretében.

Az eMAG a romániai Naspers cégcsoporthoz tartozik, a társaság 14 éve alakult, azóta három további piacon, Bulgáriában, Magyarországon és Lengyelországban is megjelent. A Black Friday évről évre igen jelentős részét adja a vállalkozás bevételeinek. Kérdésünkre a marketingvezető konkrét számot ezzel kapcsolatban nem árult el. A piaci szereplőkről egyéb forrásokból származó információk alapján viszont kikövetkeztethető, hogy az eMAG legutóbbi magyarországi éves bevétele nagyjából 14-16 milliárd forint között alakult, így a mostani egy napos BF-forgalom ennek a harmadát termelte volna ki. Hogy idén mekkora biznisz lesz majd a pénteki akció, még nem tudni, az viszont nem titok, hogy 2016-ra éves szinten mintegy 70 százalékos növekedést terveznek.

Az USA-ban is rekordokat döntögetett az idei Black Friday

Az USA-ban is, ahonnan az egész Black Friday ötlet elindult rekordokat döntögetett a pénteki akciós nap. Egyrészt hasított a mobilon rendelés, az amerikai kiskereskedelem történetében az egy napon belüli eddigi legnagyobb, 1,2 milliárd dollár összértékű vásárlást hajtották végre okostelefonon és tableten – olvasható a cnet.com-on.

A teljes Black Friday forgalom is átlépett egy újabb mérföldkövet, először haladta meg a 3 milliárd dollárt, összességében 3,34 milliárd dollár ütötte a webkereskedők markát. Az USA-ban az öt legnépszerűbb elektronikai termék a BF-n az Apple iPad, a Samsung 4K-s TV-je, az Apple MacBook Air-je, az LG TV-k és a Microsoft Xbox játékkonzolja volt.

Az online kereskedelmi legekért folyó versenybe egy ideje már a kínai gigász Alibaba is beszállt. Mint arról korábban beszámoltunk a cég évekkel ezelőtt az ottani szinglik napjaként jegyzett november 11-ét szemelte ki saját fekete péntekjének. Az ötlet bejött, a távol-keleti webkereskedő tavaly 14,3 milliárd dollárnak megfelelő bevételt könyvelhetett el csak ebből az egy napból, ami már akkor több mint a négyszerese volt a mostani amerikai BF-rekordnak. Idén megközelítőleg ugyanezt a számot a szinglik ünneplése már a jeles nap felénél hozta. Mindeközben Magyarország egész éves e-kereskedelmi forgalma tett ki tavaly nagyjából bő 1 milliárd dollárt.

Piaci hírek

3D-ben nyomtatott karácsonyi csoda

Charlotte, a balesetben megsérült teknős egy gyógyászati célú hámot kapott ajándékba, amellyel a remények szerint újra úgy úszkálhat majd, mint egészséges társai.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.