Az Androidokra fejlesztett, fejlett képtömörítővel rendelkező – és így használóinak adatforgalmát mérséklő – Opera Max elérhetősége egyik pillanatról a másikra megszűnt.
Hirdetés
 

A skandináv fejlesztésű, de már kínai tulajdonban levő norvég böngésző mögött álló cég úgy döntött, hogy beszünteti az Opera Max fejlesztését. Az Androidra készített app ráadásul nem csak a frissítéstől mondott búcsút, hanem a Google Play Store-tól is, azaz az Opera beszüntette tette a browser letölthetőségét.

Letölteni nem lehet, de továbbra is működik

Az alkalmazás egyik legfőbb ismérve az adattömörítés alkalmazása. A némi minőségromlást eredményező, de a mobiltelefonos kijelzőkön ez kevésbé érződő, szerveroldali képtömörítéssel kevesebb adatot kell fogadnia a mobilhálózaton lógó eszköznek, ami adott internetcsomag esetében tovább teszi lehetővé a korlátozásmentes böngészést vagy akár kisebb előfizetésre váltást is magával hozhat. Mindkét esetben a felhasználó – és pénztárcája – jár jól.

Vagyis pontosabban csak járt. Blogbejegyzésükben ugyanis arról számoltak be a fejlesztők, hogy az Opera Max folytatásának beszüntetéséről döntöttek. Indoklásuk szerint más élményt kínált egyéb termékeikhez képest, és az Operával szemben a hangsúly is máshova került. A vállalat pedig elhatározta, hogy az alap böngészőjére és az azzal kapcsolatos szolgáltatásokra fog koncentrálni. Ennek esett áldozatul az Opera Max.

Jó hír azok számára, akik még használják az appot, hogy az továbbra is működik. A Google Play-ből való eltávolítása szerencsére nem járt együtt a szerveroldali tömörítés lekapcsolásával, és egyelőre nincsenek is erre vonatkozó terveik a fejlesztőknek. Jelenleg nem tudni, mikor kerül sor a végső búcsúra, de az Opera megígérte, hogy - a mostani lépésével ellentétben - erről előre tájékoztatni fogja az érintetteket.

Annak ismeretében, hogy az Opera Max a fő programban használt Turbo módhoz hasonló technológiát alkalmazott, nehezen érthető, miért is kellett leállítani az előbbi fejlesztését. Valószínű, hogy a háttérben a felhasználók alap Opera böngésző felé történő becsatornázása áll a háttérben. Ebben továbbra is elérhetők azok a szolgáltatások, amik a felszínen tartják az alacsony részesedéssel – a Net Market Share szerint 3 százalék alatti aránnyal - bíró szoftvert. Ilyen például a virtuális magánhálózati lehetőségeket kínáló beépített VPN funkció és a reklámblokkolók. Ezek – az adattömörítéshez hasonlóan – szintén a vállalat szerverein futnak.

Kínai út

A norvég fejlesztők tavaly nyáron számoltak be arról, hogy egy kínai konzorcium 600 millió dollárért jut hozzá a böngészőtechnológiájukhoz. Hiába volt nyereséges a cég az értékesítést megelőzően, mintegy 285 milliós tartozást görgetett maga előtt; a kínaiakkal történő sikeres üzletkötés után az Opera viszont lépéseket tehetett az adósság csökkentésére. A kínai konzorcium tagjai között volt egyébként a stiklijéről ismertté vált Qihoo 360 és több kínai alapkezelő és magántőke-alap is részt vett az üzletben.

Annak hátterében, hogy önmaga eladásáról volt kénytelen dönteni az egykor norvég vállalat, a cég 2013-as döntése állt. A norvégok akkor lecserélték böngészőtechnológiájuk magját a Chromiumra, amivel sok „keményvonalas” rajongót veszítettek. A megújult böngésző ugyanis számos olyan funkciónak híján volt, melynek meglétét a felhasználók már gyakorlatilag elvárták az alkalmazástól.

Mobilitás

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.