Miközben a dolgozók zöme a digitális írástudó Y generációt képviseli, a menedzsment konzervatívabb. A téma az április CIO Hungaryn is terítékre kerül.

A versenyképesség egyik kulcsa a gyors rekacióra való képesség. Az Economist Intelligence Unit a Ricoh Europe megbízásából felmérte, hogyan látják magukat és versenytársaikat az európai vállalatok. A The Challenge of Speed című kutatásban megkérdezett cégvezetők zöme nyugat-európai. A legnagyobb számban az Egyesült Királyságból, valamint Németországból, Franciaországból és Olaszországból vettek részt a felmérésben, de a mintába Közép-Kelet-Európából, köztük Magyarországról is került be cég.

A kutatók legfőbb megállapítása, hogy sok európai vállalat elbizakodottan ítéli meg azt, hogy milyen gyorsan tud reagálni a kulturális és technológiai változásokra. A kérdéskör április 10-11-én a CIO Hungaryn is terítékre kerül.

Tankerek és motorcsónakok

Érdekes jelenség, hogy a megkérdezett vállalkozások a reakcióképesség szempontjából magukat kedvezőbb színben látják, mint konkurenseiket. Háromszor annyian hasonlítják cégüket egy motorcsónakhoz (48 százalék), mint egy tankhajóhoz (17 százalék), miközben ennek pont az ellenkezőjét gondolják versenytársaikról. 92 százalékuk pedig állítja, hogy a sebesség része a vállalati kultúrájuknak. Ennek ellenére háromnegyedük nyilatkozott úgy, hogy nem reagálnak elég gyorsan a változásokra, és mindössze 24 százalékuk gondolta úgy, hogy képesek az új lehetőségek gyors kihasználására, illetve alkalmazkodni tudnak a váratlan változásokhoz.

A valóság ugyanakkor az, hogy a pozitív önmegítélés leginkább a cégvezetők vágyait tükrözheti – vélik a kutatók. A gyorsan fejlődő munkaerő, a csúcstechnológiai okozta zavarok, valamint azok az alapvető üzleti folyamatok, melyek biztosítják a fenntartható változást, három olyan együttesen jelentkező kihívás, amivel egyelőre nehezen tudnak megbirkózni a vállalatok.

A tanulmány szerzői óvatosságra is intik a cégvezetőket. A Világgazdasági Fórum aktuális jelentése szerint növekszik a gazdasági verseny, aminek egyik hajtóereje az, hogy az európai országok összességében – a széles körű mutatókat tekintve – az Egyesült Államok, Japán és Kanada nyomában haladva egy intelligensebb gazdaságot építenek.


A leggyorsabban alkalmazkodó európai vállalatok három kulcsterületen tűnnek ki: termék- és szolgáltatásinnováció, alkalmazkodás az új technológiához, valamint az üzleti folyamatok megváltoztatása. Az összképet azonban rontja, hogy bár ezek a feltételek együtt kellene teljesülniük – csupán néhány cég tud mindháromnak megfelelni. Csak minden harmadik vállalat (29 százalék) képes újratervezni és a változásokhoz igazítani folyamatait. Azok a vállalatok képesek a gyorsabb reakcióra, amelyeknél a középvezető réteg kezdeményezi a változtatásokat. Azokban a szervezetekben, ahol a kezdeményezés a legfelsőbb vezetőktől indul, lényegesen hosszabb a rekacióidő. Ez utóbbi kör kétszer olyan gyakran (53 százalék) mondja, hogy valamelyest vagy határozottan gyorsabban szükséges fejlődni az elkövetkező három évben, mint a vállalatok kezdeményező osztályvezetői (27 százalék).

Ezzek kapcsolatban a kutatást megrendelő Ricoh Europe ügyvezető igazgatója, David Mills is arra hívja fel a figyelmet, hogy a gyors alkalmazkodás csak az innováció, az optimalizált üzleti folyamatok, valamint a dolgozói elkötelezettség együttállásával lehetséges. A felsővezetés folyamatosan küzd az időhiánnyal. Sokkal jobb stratégia, ha átengednek bizonyos felelősséget a középvezetőknek.

Technológia korlátok és kulturális feszültségek

A nagyobb agilitás egyik fő akadálya a technológiai platformok hatékony összekapcsolásának hiánya. Emiatt az üzleti vezetők nem képesek átlátni a vállalat egészét érintő változásokat. Vannak azonban kulturális okok is. A cégvezetők többsége úgy látja, nehéz elfogadtatni a változást. Csupán minden tizedik válaszadó véli úgy, hogy a vezetőség és a frontvonalon dolgozó alkalmazottak ugyanúgy látják a változás irányát. Emögött kulturális feszültség is lehet: az alkalmazottak között ugyanis egyre nagyobb számban vannak jelen a digitális-írástudó Y generációba tartozók, míg a vezetők többsége hagyományos gondolkodású. Így érthető, hogy másként látják, hogy merre van az előre.

Erre a konfliktusra a vállalatok bürokratikus folyamatai is ráerősítenek. Csupán a válaszadók 36 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a cégüknél felszámolták a felesleges jóváhagyásokat és ellenőrzéseket a kutatások felgyorsítása érdekében.

A teljes tanulmány egy kattintásnyira letölthető.

Közösség & HR

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.