Egy holland sofőr biztosan nem bánta meg a Teslájára költött pénzt. Az autó biztonsági rendszere ugyanis előre látta az autópályán bekövetkező balesetet.

Úgy tűnik, hasznos volt ősszel fejleszteni a Teslák radarrendszerét. Az alábbi eset egy holland autópályán történt, ahol a fejlett önvezető képességekkel rendelkező elektromos csúcsjármű másodpercekkel korábban jelezte a veszélyt, mint ahogy maga a baleset valóban megtörtént volna.

Távolba látó algoritmus

A Twitterre feltöltött felvételen szépen tetten érhető, milyen gyorsan és mennyire "mélyen" képes felfedezni a problémát az autó szenzorrendszere. Az ütközésre figyelmeztető hang ugyanis már akkor hallható, amikor a Tesla előtt haladó (és később a balesetet okozó) jármű fékje még fel sem villant. Az autópilóta ráadásul azonnal megkezdte a sebesség csökkentését is, amire utólag az emberi sofőr csak rásegített a végén. 

 

 

A radarrendszer tehát nem csak a közvetlenül a Tesla előtt haladó autót monitorozta, hanem "látta" a kettővel előbb közlekedő jármű hirtelen sebességcsökkenését is, amit veszélyesnek érzékelt, és ezért kapcsolt riadó üzemmődba. Bár a felvétel alapján úgy tűnik, a hátulról az előtte lévő kocsiba csapodó autó sofőrje gyorsabb és határozottabb manőverrel elkerülhette volna a balesetet, a végén valóban a robotpilótának lett igaza.

Újra egyenesben?

Idén nagy sajtóvisszhangot kapott az a májusi baleset, amelyben életét vesztette a sofőr, aki a cég Autopilot elnevezésű vezetéssegítő algoritmusára bízta a kormányzást. Mintegy a tragikus eseményre válaszul, ősszel a vállalat frissítette az első generációs autók szoftvereit, hogy azok többek között a fenti szituációkban is okosabb döntéseket tudjanak hozni.

Ezzel párhuzamosan bejelentették, hogy mostantól minden gyárból kigördülő Tesla olyan műszaki felszereltséggel rendelkezik majd, amely a megfelelő szoftveres támogatással valóban képes lehet teljesen önálló közlekedésre. A ténylegesen emberi beavatkozás nélkül elboldoguló autókhoz még szükséges az algoritmus finomítása, de a raklapnyi új szenzor beépítésével elvileg ez már egy egyszerű szoftverfrissítéssel aktiválható lesz a gyártó járművein.

Cloud & big data

Összeülnek az okosok az MWC-n, hogy átalakítsák a frenvenciagazdálkodást

Az európai operátorok frekvenciareformot szeretnének, az új amerikai szabályozási főnök pedig a netsemlegességen akar lazítani. Az MWC-n folyó szakmai vitákról Pataki Dánielt, a GSMA szabályozási alelnökét kérdeztük.
 
Hirdetés
Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Hirdetés

Kitörési pont a kkv-knak

Ahhoz, hogy Magyarország fejlődni tudjon, elengedhetetlen a kis-, és középvállalkozások növekedése. De mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön? Cikkünkből kiderül! (x)

Egy nemzetközi kutatás szerint a szoftvergyártók auditja nem tesz jót az innovációnak, és a versenyt is gátolja. Segítsen felmérni a hazai helyzetet!
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.