Sokan követelték, sokan álhírként terjesztették a bevezetését, ám most maga Mark Zuckerberg nyilatkozott arról, hogy dolgoznak az ügyön.
Hirdetés
 

A Facebook-telefonnál talán csak a Dislike, azaz a nem tetszik gomb érkezését megjövendölő álhírekből volt több az utóbbi években. Bár korábban a Facebook erősen ellenállt a nyomásnak, most maga az alapító Mark Zuckerberg nyilatkozott pozitívan a negatív véleménynyilvánítási opcióról. Igaz, egy kis csavar van a történetben.

Eddig elutasították az elutasítást

A közösségi oldal eleddig elzárkózott attól, hogy kielégítse annak a nem kevés felhasználónak az igényét, akik a tetszikezés mellett az ellenvélemény, elutasítás kifejezésére is láttak volna egy egyszerű, egy kattintással elérhető módot. A Dislike elutasítását azzal magyarázták, hogy a Facebook a hálózatépítésről, a kapcsolatteremtésről szól, amit nem feltétlenül segítenének a negatív megnyilvánulások.

A közösségi oldal amúgy is igyekszik a világ pozitív oldalát erősíteni a felhasználókban. Az érzelmi manipuláció hatásait még egy igen botrányosra sikeredett tömegkísérletben is tesztelték nem is olyan régen. Sokan pontosan ezért kritizálták a Facebookot, mondván hogy egy adott embernek leginkább a saját nézeteit, érdeklődési körét visszatükröző bejegyzések jelennek meg a hírfolyamában. Ez viszont könnyen beskatulyázhatja a felhasználót, akinek így esélye sincs új dolgokat, nézőpontokat megismernie, hiszen csak a megnyugtató visszaigazolásként funkcionáló információk jutnak el hozzá.

A negatív vélemény egyszerű kinyilvánításának elutasítása mögött vélhetően egy sokkal gyakorlatiasabb ok is munkált. Nevezetesen a hirdetők, illetve a potenciális hirdetők védelme. Ha a céges kommunikáció során a vállalatok folyamatosan azzal találkoznak, hogy bejegyzéseik, válaszaik, vagy éppen fizetett hirdetéseik mellett sorakoznak a negatív megnyilvánulások, az bizonyosan nem segíti elő a reklámbevételek növelését. 

Jöhet a Dislike. Like?

A fokozatos nyomás azonban lépéskényszerbe hozhatta a közösségi oldalt, hiszen a Facebook-alapító tegnap maga adott tájékoztatást az ügyben. Mark Zuckerberg egészen pontosan azt közölte, hogy dolgoznak a témában és nagyon közel állnak ahhoz, hogy tesztfázisba kerüljön ez a funkció.

Ugyanakkor a társaság vezetője némileg lehűtötte a kedélyeket a tekintetben, hogy ez a dislike nem feltétlenül az a dislike lesz, amiről megannyi troll és kritikus beállítottságú felhasználó álmodott. Nem leszavazásról, lehurrogásról fog szólni az új lehetőség, hanem a sima tetsziktől eltérő érzelmek, gondolatok kifejezéséről. Például egy halálhírt látva az ember eddig zavarban volt, hiszen a lájkolás nem igazán volt alkalmas arra, hogy az együttérzést szimbolizálja.

Mark Zuckerberg azt is elmondta, hogy az új interakciós lehetőség beépítés meglepően bonyolult technikai folyamat, de biztos benne, hogy hamarosan elkezdődhetnek a szűk körű tesztek, ami előfeltétele a nyilvános bevezetőségnek.

Közösség & HR

A szuperintelligencia megalkotása mellett a Gmail elhantolásán fáradozik a DeepMind agytrösztje

A tavaly Nobel-díjat szerző Demis Hassabis szerint 5-10 évre vagyunk a mesterséges általános intelligencia elérésétől, ám addig még nagyon szeretné a levelezést is nyugdíjba küldeni.
 
A láthatatlan kitettségek feltérképezése nem a jövő biztonsági kérdése, hanem az első lépés, amit ma kell megtenni.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.