A posta és a futárszolgálatok év végi összeomlása is jól mutatta, hogy meglehetősen érett szakaszba lépett itthon az elektronikus kereskedelem. A tavaly elért 319 milliárd forintos éves forgalmat idén minden bizonnyal könnyedén túl fogja szárnyalni a szektor, hiszen csak a fekete pénteken másfél millió honfitársunk vásárolt a neten.
Kényelmes spórolás
Az eNET piackutató az e-kereskedelem minden szereplőjét igyekszik megszólaltatni az év közben elvégzett kutatásaival. Az ezekből származó információkat most, szilveszter előtt pár nappal egy nagy infografikába sűrítették, amelyből pillanatképet kaphatunk a szegmens jelenlegi állapotáról.
A tipikus magyar online vásárló például leginkább kényelmi és spórolási szempontból választja a netet. A legtöbb tranzakciót még mindig a hagyományos számítógépeken bonyolítják le, de erősen feljövőben vannak a mobil eszközök is. A termék kiválasztásánál a legtöbben a webáruházak oldalaira, illetve az árösszehasonlító szolgáltatásokra hagyatkoznak, de a klasszikus keresőhasználat is jelentős.
Érdekes adat, hogy az átlagos vásárlói kosár összege 2010-hez képest majdnem megduplázódott. Ezzel párhuzamosan a fizetési megoldások között látványos erősödést mutatott a közvetlen bankkártyás fizetés, amit azonban egyelőre sok hazai kereskedő rendszere nem képes biztosítani.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak