A tengerentúlon nagy hagyományoknak örvendő, rendkívüli ajánlatokkal csábító Black Friday érezhetően itthon is "átütött". Ezt a kereskedők többsége jó érzékkel felismerte, és már előre készül a november végi különleges péntekre. Jól teszik, hiszen egy friss kutatás szerint a vevői oldal szintén egyre nagyobb és tudatosabb Magyarországon is.
A pénzünkkel szavaztunk
Az eNET a hazai felnőtt internetező közösség körében végzett reprezentatív kutatást a fekete péntek itthoni ismertségéről, népszerűségéről. A válaszok alapján kiderült, közülük idén majdnem 2,1 millió vásárolt ezen a napon. Ebben benne vannak azok, akik csak webáruházakban vásároltak (800 ezer fő), online és hagyományos boltokban egyaránt vadásztak a legjobb ajánlatokra (770 ezren), illetve azok is, akik csak a fizikai üzletekben használták ki az akciós napot (510 ezer fő).
A Black Friday egyébként már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók nagyjából fele ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.
Nyerő ötösök
A felmérés rangsort ugyan nem közöl, de a válaszadók említései alapján az öt legnépszerűbb online bolt idén az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt. Azt viszont más forrásokból lehet tudni, hogy például az eMAG-nál november 25-én 2,1 millió látogatót regisztráltak, akik végül több mint 5,3 milliárd forintot hagytak ott a webáruházban.
Termékkategóriák tekintetében nagyon kiegyensúlyozott kép rajzolódott ki. Fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%).
A Black Friday akciók során – akár online, akár offline – a vásárlók harmada 10 ezer forint alatt, fele 10 és 50 ezer forint között, hatból egy vásárló pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak