A hazai IT-munkahelyeket tenné trendibbé a most induló IThon.info. A munkaadók profilja mellett képzési lehetőségeket is találnak rajta a munkavállalók.
Hirdetés
 

Kevés itthon az IT-szakember? Csábítsuk őket haza külföldről. Vagy tegyük olyan vonzóvá az itthoni munkahelyeket, hogy el se menjenek. A munkaerőhiányra egy régi-új megoldást kínál az IThon.info információs platform.

A kísérleti időszak után ma hivatalosan is elstartolt az oldal, amely a hazai vállalatoknak segít abban, hogy vonzóak legyenek a munkát kereső, munkahelyet váltó IT-szakembereknek. Az oldal saját meghatározása szerint azzal a céllal indult, hogy "megmutassa a Magyarországon található informatikai lehetőségeket, legfrissebb híreket és sikertörténeteket." Az oldal a folyamatos elvándorlással szemben a hazai alternatívákat kívánja bemutatni.

Az oldalt a HR-tanácsadással foglalkozó Human Priority Kft. indította, és a projekthez megszerezte az IVSZ és a Vezető Informatikusok Szövetsége támogatását is. Lényegében azt a problémát ismerték fel, hogy Magyarországon a munkaadók – tisztelet a kivételnek – nem fordítanak kellő figyelmet az ún. employer brandingre. Így a munkavállalók nem is rendelkeznek elegendő információval arról, hogy milyen lehetőségeket kaphatnak a hazai cégeknél.

Felépíteni a pozitív képet

Mint azzal a Bitport is foglalkozott, a jó munkáltatói brand nagyon sokat segít a toborzásban és a megfelelő szakemberek megtalálásában, megtartásában. Fontos eleme az elkötelezett alkalmazott, aki ismerősi-szakmai körben terjeszti a cég hírnevét.

A nemzetközi HR-piacon számtalan példa van arra, hogy a cégek mint munkaadók is próbálnak trendivé válni. Az egyik legismertebb nemzetközi állásportál, a Glassdoor például főleg a munkavállalók tapasztalataira épít, azok alapján állítja össze a legvonzóbb munkahelyek vagy a legjobb cégvezetők listáját.

A legnagyobb vállalatok nagy energiákat fordítanak arra, hogy tudassák a szakmai közösséggel: a náluk dolgozók inspiráló környezetben, kiváló körülmények között és a legmodernebb eszközökkel nem kisebb projektben, mint a világ alakításában vesznek részt. Ebben olyan cégek járnak az élen, mint a Google vagy a Facebook.

Ehhez a szemlélethez, amit Magyarországon elsősorban a nemzetközi piacra dolgozó startupok (Prezi, Ustream, Balabit) kezdtek meghonosítani, a legtöbb hazai cégnek még fel kell nőnie, amihez az IThon.info is ad némi segítséget. A jó munkáltatói brend felépítése azért is fontos, mert a hazai IT-s munkaerőpiac jó ideje keresleti piac. Ha egy IT-szakember munkát keres, ma jellemzően több lehetőségből is válogathat. A döntésnél azonban a fizetés nagysága csak egy tényező, bizonyos jövedelmi szint fölött már nem is döntő. Sokkal fontosabb az, hogy milyen környezetben milyen feladatok várják a munkavállalót. Erről is szól az employer branding.

Nem csak álláshirdető oldal

A portálon két szekció található: a munkaadók bemutatkozó oldalai, valamint a képzések. A cégek saját információs oldalt hozhatnak létre, amely alapján a munkavállalók képet alkothatnak arról, hogy az adott cégnél milyen munkakörülmények között milyen feladatokat kaphatnak, milyen belső karierút áll előttük stb., illetve a képzések alatt  arról, hogy milyen tanfolyamok érhetők el. Az információk köre az IT-szervezet méretétől a műszaki-technológiai háttéren és a főbb projekteken át a fejlesztési tervekig terjed. A cégek és a képzések össze is hasonlíthatók egymással.

Az egyes cégprofilok alatt megjelennek az aktuális állásajánlatok is, de nem ez a lényeg. Az employer branding szempontjából ugyanis az a fontos, hogy a cég folyamatosan látható legyen a munkaerőpiacon, és vonzó képet mutasson a potenciális munkavállalóknak és saját alkalmazottainak. Ezzel növelheti alkalmazottai lojalitását, és amikor új szakembert keres, csökkentheti a toborzás időigényét.

A munkavállalók nem tudják véleményezni a portálon lévő munkavállalókat, és az is hiányzik, hogy az egyes pozíciókkal milyen fizetési lehetőségek járnak. A Glassdoor egyik nagy erőssége éppen az, hogy a munkavállalók megoszthatják tapasztalataikat egymással, ahogy az adott cégnél elérhető juttatásokat is megadhatják. Az IThon.info oldalán jelenleg 23 cég profilja – köztük az Accenture-é, az Audié, a Deloitte-é, a KPMG-é, a MOL-é és az OTP Mobile-é –, valamint 22 tanfolyam érhető el.

Közösség & HR

A Microsoft tudja, hogy mit gépelünk? Persze, de tehetünk ellene

A fél net ezen a több éves történeten pörög. Úgy látszik, van a személyes adatok védelmének olyan területe, amire érzékenyebbek vagyunk.
 
A vállalatoknál telepített szoftverek közel harmada feleslegesen kerül fel a számítógépekre vagy kihasználatlan, ami szükségtelen költségeket és extra kockázatot jelent egy gyártói auditnál.

a melléklet támogatója a SoftwareONE

Hirdetés

Költséghatékony és kockázatmentes SAP licencelés – IGEN, LÉTEZIK!

Nem szükségszerű, hogy felesleges energiát égessen a szoftveraudittal kapcsolatos felkészülésre, hogy extra munkával terhelje kollégáit ahelyett, hogy az értékes üzleti folyamatokkal foglalkozzanak.

Hirdetés
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az IPR-Insights idén is megkérdezte a vállalatokat a tapasztalataikról. A válaszadók többsége több auditra készül, de magabiztosabban várja az auditort. Fábián László (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.