A Nokia vezetője egyértelművé tette, hogy 2016-ban visszatérnek a mobilos piacra.

Ez a sztori a legdurvább brazil szappanoperák fordulatait is kezdi felülmúlni, és most egy újabb csavar került a történetbe. Az egész azzal a Re/code cikkel kezdődött, ami hitelesnek mondott forrásokra alapozva megszellőztette, hogy a Nokia fontolóra vette, sőt, tervezi a visszatérést a mobil piacra. A kedélyeket egy pár napon belül kiadott Nokia közlemény hűtötte le alaposan, ami azt állította, hogy mindebből egy szó sem igaz.

Akkor hátha mégis igaz

Most azonban nagyon úgy néz ki, hogy mégsem voltak teljesen alap nélküliek az eredeti híresztelések. Ezúttal az infók magától a Nokia vezértől, Rajeev Suritól érkeztek, aki a német Manager Magazinban beszélt a finnek jövőre vonatkozó terveiről. „Keresni fogjuk a megfelelő partnereket”, szólt a CEO magyarázata, majd hozzátette: „A Microsoft gyártja a mobilokat. Mi csak megterveznénk a dizájnt, amit aztán a márkanévvel együtt licencelnénk másoknak.”

Aki utat tört: Nokia N1

Úgy tűnik tehát, hogy az N1-es táblagéppel tett kísérlet sikeresnek bizonyult és a mobilokkal hasonlóképpen járna el a vállalat. Az androidos N1 Távol-Keleten, főleg Kínában került piacra, és akárhányszor hirdették meg az árusítását, pár perc alatt elkelt az összes darab. A stratégia ebben az esetben az volt, hogy a Nokia készített egy tervet, amit aztán kiadott a tajvani Foxconnak, aki legyártotta a kívánt mennyiséget.

Bármi lehet és annak az ellenkezője is

A Nokia ezzel a megoldással életben tarthatja a márkanevet, és gyárak, illetve az ahhoz kapcsolódó terhek nélkül, bérgyártásban készíttetheti el a kívánt eszközöket. Erre 2016 második felénél előbb nem lesz lehetősége, mivel addig kötik a Microsofttal kötött szerződések, amelyek nem engedélyezik, hogy Nokia márkanévvel mobilt gyártson.

A nagy kérdés most az, hogy Rajeev Suri szándékosan, a cégvezetéssel egyetértésben adta ki az információt, vagy pár napon belül készülhetünk az újabb cáfolatra. A Nokia körül kicsit sűrűsödik a levegő egyébként is, mivel abszolút nem hivatalos pletykák szerint egy német autógyártókból (BMW, Audi, Mercedes) álló konzorcium lehet a befutó a HERE Maps felvásárlásával kapcsolatban. A Nokia állítólag szívesen kötne üzletet a nagy tekintélyű cégekkel, de az árról még nem sikerült megállapodniuk.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.