A tavalyi utolsó negyedév számai ugyan növekvő bevételekről tanúskodnak, ám a felhasználói bázis teljesen befagyott, profit pedig továbbra sincs.

Az egyiknek sikerül. A másiknak nem. Az elmúlt időszak eseményei alapján a 140 karakteres üzeneteiről híres Twitter az utóbbiak csoportjába került, miközben a rivális Facebook lassan azt sem tudja, mire költse a tömérdek pénzt, amit a közösségi hálózatából keres.

Bevétel van, de ez nem elég

A tegnap kiadott pénzügyi gyorsjelentés szerint 2015 utolsó negyedéve szinte minden szempontból csalódást keltő produkciót hozott. Az egyetelen kapaszkodót a bevételek egészséges növekedése jelenti. A Twitter 710 millió dollárt keresett az októbertól december végéig tartó periódusban, ami majdnem 50 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Nem mellesleg pedig megfelel az elemzői elvárásoknak. Ennyiben azonban ki is merül a jó híreket tartalmazó kalap.

A cég ugyanis a sokkal több pénzből sem volt képes nyereséget csinálni. A mikroblog-szolgáltatónál mondjuk ez nem újdonság, hiszen közel tíz éves története során még nem volt olyan időszak, amelyik nettó profittal zárult volna. Bár a tavalyelőtti 125 millióról sikerült 90-re csökkenteni a veszteséget, ám a befektetők jogosan háborognak, hogy a másfélszeres bevétel sem volt elég a pozitív szaldóhoz.

Hosszú távú szempontból a profit elmaradásánál is riasztóbb viszont a felhasználói tábor tetőzése. A mellékelt ábra az amerikai és a nemzetközi felhasználók havonta aktív számát mutatja. És bár éves szinten még mindig látszik 9 százaléknyi bővülés, a lendület láthatóan teljesen kifulladt 2015 végére. Ez pedig még a veszteséges működésnél is problémásabb az olyan globális internetes vállalkozások esetében, mint amilyen a Twitter.

Semmi sem jó

A cégnél lévő gondokat jól mutatja az elmúlt időszakban tapasztalt, rendkívül nagy vezetői fluktuáció. Akik éppen a kormánykerék közelében vannak, igyekeznek a jó irányba rángatni a Twitter megfeneklett hajóját, ám ez a legtöbb esetben inkább több kritikát, mint eredményt hoz.

Tavaly ősszel nagyot szólt az az értesülés, miszerint feloldanák a tweetekre vonatkozó 140 karakteres limitet. Ezt a lehetőséget a nem túl nagy, ám igen önérzetes kemény mag egyfajta blaszfémiaként élte meg, leginkább azt kifogásolva, hogy ezzel a szolgáltatás esszenciája veszne el.

Ha ez nem lett volna elég, néhány napja érkezett a másik bomba, a BuzzFeed értesülése miszerint egy új algoritmus megváltoztatná a bejegyzések eddig szigorúan időrendi sorrendjét, és a Facebook News Feedhez hasonló rendszert vezetne be a Twitter-falon. Erre a hírre ismét felkorbácsolódak az indulatok, mivel sokak szerint a Twitter lényege az azonnaliság, az élő jelenlét, ami egy az egyben elveszne egy ilyen változtatással. Az ellenzők #RIPTwitter hashtag alatt valósággal elárasztották a hálózatot a tiltakozásokkal.

Itt az algoritmus, de nem kötelező

Ugyan a Twitter vezérigazgatója néhány napja még egy lakonikus twittben látszólag cáfolta a rendszer azonnali bevezetését, néhány órával ezelőtt hivatalosan is elindult a külön nevet nem kapó funkció. Ennek működése nagyjából megfelel a korábbi pletykáknak, azaz a felhasználók nem a legfrissebb bejegyzéseket látják elsőként a sorban, hanem azt, amit a szolgáltatás a követett személyek és az érdeklődési kör alapján nekik valónak és fontsonak gondol.

A bevezetés viszont a lehető legóvatosabb formában történik. Egyrészt a twitterezőknek egyelőre maguknak kell engedélyezni az új funkciót, másrészt a nem időrendi elrendezést azonnal a hagyományos, időrend szerinti nézetre lehet váltani az oldal egyszerű frissítésével. A bevezetésről szóló blogbejegyzés igyekszik hangsúlyozni, hogy csak a felhasználók érdekeivel megegyező irányba fog haladni a Twitter, és rendkívül fontos számukra a nagyközönség visszajelzése. Az első hetek reakcióit leszűrve azonban hamarosan ez az elrendezés lesz az alapbeállítás, amit a hagyományokhoz ragaszkodó felhasználóknak lehetőségük lesz visszaállítani a régi verzióra.

Közösség & HR

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.