Egy izraeli lap már délelőtt megszellőztette, hogy az Intel felvásárolta a helyi gyökerű Mobileye céget. Néhány órával később a pletykából tény lett, miután mindkét érintett hivatalosan is megerősítette az értesülést.
Barátság után összeköltözés
A két vállalat nem most botlott egymásba, hiszen az 1999-ben alapított, jeruzsálemi székhelyű Mobileye, az Intel és a BMW tavaly jelentették be, hogy közös erőfeszítéssel 2021-re kereskedelmi forgalomba kerülő önvezető megoldást készítenek a bajor autógyártó számára.
Az együtt végzett munka valószínűleg pozitív kicsengésű volt, hiszen az amerikai csipgyártó a mai tájékoztatás szerint 15,3 milliárd dollárért teljesen felvásárolja a Mobileye-t. A hivatalos kommunikáció a társulástól a két szervezet szaktudásának ideális fúzióját remélik, ami a várakozások szerint felgyorsítja az autóipari innovációt, és nem mellesleg az Intelt helyezi az éppen felfutóban lévő terület kulcspozíciójába. Az Intel számításai szerint 2030-ra 70 milliárd dolláros üzletté fejlődhetnek a járművek intelligens rendszereihez köthető megoldások, szolgáltatások.
Ha hivatalosan is lezárul az összeolvadás, a Mobileye nem fog "feloldódni" az óriásvállalatban, hanem viszonylagos önállóságot élvezhet. Az Intel kutatócsapata együtt dologzik majd Izraelben a Mobileye szakembereivel. A céget alapító Ziv Aviram pedig közvetlenül a legfelsőbb vezetésnek tartozik jelentési kötelezettséggel.
Kitörési pontokat keresnek
Az Intelnek évtizedek óta nagy biztonságot adó számítógépes csipgyártás az utóbbi időszakban kicsit ingoványos területté vált, mivel a PC-eladások évről évre egyre rosszabb számokat mutatnak. Érthető és logikus, hogy az amerikaiak igyekeznek megtalálni az újabb területeket, amelyekkel biztosíthatják a közel- és távolabbi jövő bevételi forrásait.
Az egyik ilyen jól látható irányt az önvezető rendszerek adják. A téma megfelelő kezelésére tavaly már egy új, önálló üzletágat is felállítottak. Ez lett az Automated Driving Group (ADG), amelynek élére egy ős-intelest, Doug Davist nevezték ki, aki eddig alelnökként az IoT Groupot irányította. Az általános igazgató viszont már kívülről érkezett: Kathy Winter a Delphi Automotive-tól igazolt, és korábbi helyén is az önvezető technológiákkal foglalkozott, az azokhoz kapcsolódó szoftverek és szolgáltatások fejlesztéséért felelt.
A többek között a Tesla vezetéssegítő rendszerét, az Autopilotot is jegyző Mobileye megszerzésével a BMW-s terveket minden bizonnyal nagyobb léptékűvé rajzolja majd át az Intel, és igyekeznek bármilyen gyártó számára elérhető, könnyen integrálható önvezető rendszert, szolgáltatási csomagot alkotni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak