A közösségi oldal előfizetői szolgáltatás bevezetésén dolgozik.

Aki nem hajlandó kinyitni a pénztárcáját, annak hamarosan megváltozhatnak a hírfogyasztási szokásai, amennyiben a híreket zömmel a Facebookról szerzi be. A közösségi hálózatot üzemeltető cég ugyanis megpróbálja feltalálni a spanyolviaszt: előfizetői szolgáltatásával extra bevételre tenne szert, emellett közvetve a drasztikusan eső reklámbevételek miatt vergődő online médiát is levegővételhez juttatná.

Korlátozások a hírfogyasztásban

Hamarosan megkezdődik az előfizetés alapú hírszolgáltatás tesztje, árulta el Campbell Brown, a Facebook hírpartnerségi részlegének vezetője a new yorki Digital Publishing Innovation Summit keretei között. A tervek szerint létrejönne egy hírfogyasztási plafon, amit elérve már csak azok böngészhetnék tovább a híreket, akik előfizetéssel rendelkeznek. Azok számára, akik nem hajlandóak erre áldozni, csak korlátozott darabszámú – az előadáson elhangzott szerint tíz – cikk elolvasására lenne lehetőség egy adott, egyelőre meg nem határozott időtartam alatt.

Brown közlése szerint sokszor szembesült már a Facebook azzal a média felől érkező igénnyel, miszerint célszerű lenne egy előfizetési szolgáltatás elindítása. A közvetlen díjak bevezetésétől mindig is ódzkodó Facebook ezzel igyekezett a költség bevezetésével kapcsolatos felhasználói ellenkezés terhét médiapartnereire hárítani.

Kétségtelen, hogy a Google hirdetési rendszere és a Facebook közösségi hálója együttes erővel szipkázták el a hirdetőket a(z online) médiától. A reklámozók döntése érthető, hiszen a két óriás sokkal célzottabban tudja elérni leendő vásárlóit, mint a nagy híroldalak „vaktában lövünk mindenkire” hirdetési megoldásai.

Ez a trend ugyanakkor a tartalomelőállító iparág finanszírozásának megroppanásával járt, ami hosszú távon a Google-nek és a Facebooknak sem jó. Hiszen ha nincsen, aki fizessen a jó tartalomért, akkor annak mennyisége is drámaian visszaesik, megjeleníthető tartalom nélkül pedig a felhasználói aktivitás is csökken – és ezzel a Google vagy a Facebook várható reklámbevételei is apadnak.

Semmi sincs ingyen, de nem mindegy, ki és hogyan fizet

A Facebook azt tervezi, hogy még az idén megkezdi az előfizetéses hírfogyasztás tesztelését, beleépítve azt Instant Articles szolgáltatásába. Ehhez azonban először létre kell hozni a díjak feldolgozásának módszerét, de ha a teszteredményekkel elégedettek lesznek a tartalomelőállítók, akkor a program 2018-ban széles körben is bemutatkozhat.

Az amerikai piacon ez valószínűleg már nem okozna akkora megrázkódtatást, hiszen számos amerikai médiavállalat kísérletezik hasonló megoldással, vagy használ már élesben is ilyen lehetőséget. Az olyan ismertebb médiumok, mint a The New York Times, a Washington Post és a Los Angeles Times például már bevezették az angolul metered pay néven ismert korlátozást. Ennek keretei között tartalmaik továbbra is ingyenesen hozzáférhetők, ám az, hogy egy felhasználó hány cikket nézhet meg anélkül, hogy kinyitná a pénztárcáját, erősen korlátozott.

Úgy tűnik azonban, hogy nem mindegy, hogyan tálalják a médiavállalkozások ugyanazt az üzleti modellt. A londoni Times-nál nem akart összejönni az előfizetéses online formátum, a New York-i kiadásnál viszont működik. A Rupert Murdoch érdekeltségébe tartozó angol lapnál ugyanis gyakorlatilag hermetikus paywall, azaz szabad fordításban fizetős kapu üzemelt. Ez azt jelenti, hogy a címlapon kívül minden más tartalom csak az előfizetőknek jelenik meg.

Ezzel szemben a New York Times havonta húsz cikket bárkinek elérhetővé tesz, ráadásul az online előfizetők a választott csomag függvényében a lap iPhone-os vagy iPades változatát is teljes funkcionalitással használhatják. Utóbbiaknál ingyenesen csak a kiemelt anyagokat érhetik el az alkalmazást letöltők. Az előfizetői számot nagyban növeli az is, hogy a nyomtatott lapra előfizetők automatikusan megkapják a lehetőséget a digitális formátumú tartalmak böngészésére.

Közösség & HR

A bitcoin lesz Oklahoma olaja

A szövetségi állam kormányzója aláírta azt a törvényt, amely garantálja többek között az oklahomaiak kriptobányászathoz való jogát.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.